[XP] USB 2.0-kabel met iLink-uitgang niet herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Vorige week in Amerika via eBay een kabel gekocht met aan de ene kant een Firewire (4 pins) aansluiting en aan de andere kant een USB 2.0 aansluiting. Inclusief porto maar 4,5 euro.

Alleen: de DV-camera wordt niet herkend, de pc ziet wel dat ik 'iets' aansluit.
Wanneer je een reguliere USB-kabel aansluit op de camera dan kun je foto's uit de memorystick lezen, en met reguliere 6-4 firewire kabel is het mogelijk video te importeren.

Sonydrivers (zijn voor 2000/98SE/ME aangezien XP normaliter de videocamera herkent) verhelpen het ook niet. Aangezien ik de kabel voor iemand wil gebruiken met een nieuwe PC met USB2.0-aansluitingen en helaas geen firewire, is elke hulp/idee welkom! Op 2 pc's geprobeerd, eentje met en eentje zonder firewire, allebei Windows Professional. Uiteraard zijn USB2.0-drivers aanwezig dankzij SP2.

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Je hebt deze kabel -neem ik aan- aangeschaft om DV-video over te zetten naar de PC en geen foto's?

Dat gaat niet werken... De signalen óp een USB 2.0-aansluiting zijn totaal verschillend van een IEEE1394/Firewire-aansluiting.

De kabel is waarschijnlijk bedoeld om te worden gebruikt bij een specifieke digitale fotocamera waarbij men een firewire-connector gebruikt heeft om fotos over te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door timmersr op 09-08-2005 08:48 ]

Verwijderd

Heb je een voorbeeld/link van dat kabeltje? Erg vaag verhaal dit. Gaat niet werken lijkt mij.

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Topicstarter
Hmmm.... "5ft USB 2.0 to IEEE 1394 FIREWIRE iLink DV Ship From US" zou dus misleidende verkoop zijn van een niet-mogelijke feature? Dat zou zuigen...

Linkje: nospam!

[ Voor 40% gewijzigd door tweaktubbie op 09-08-2005 09:00 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

• timmersr
Ik zie iets op EBay: http://cgi.ebay.com/USB-t...51054QQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar ze geven al aan dat dit niet werkt met DV.

[ Voor 3% gewijzigd door timmersr op 09-08-2005 09:01 ]

Verwijderd

Wazig ding... Wat kun je er dan mee? Foto's overzetten ofzo? Zoiets lijkt me.

• timmersr
Hier http://cgi.ebay.com/5FT-U...51054QQrdZ1QQcmdZViewItem staat een lijst met apparatuur die zou moeten samenwerken met deze kabel.

Verwijderd

timmersr schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:10:
Hier http://cgi.ebay.com/5FT-U...51054QQrdZ1QQcmdZViewItem staat een lijst met apparatuur die zou moeten samenwerken met deze kabel.
Kabeltje voor 'simpele' data zoals foto's en audio dus. Was wel rete-strak geweest als het ook met DV had gewerkt. Krijg regelmatig vragen dat mensen hun camera willen aansluiten op hun pc en geen FireWire hebben. Dan maar fw-kaartje erin.
Overigens is dit wel de beste optie voor TS. Zo'n kaartje kost niet zoveel meer en scheelt een hoop gedoe met dit soort wazige kabeltjes, die achteraf gezien dus niet werken. ;)
Pagina: 1