Toon posts:

Beste overstap (nu @home)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik gebruiker van @home breedband (47,95 euro), twinner (12.95 euro) en gewone kabel tv (14,95 euro). Dat is samen 75,85 euro per maand en dan gebruik ik nog niet eens digitale tv, want dan komt er nog eens 7.95 euro bij. Dan zou het totaal 83,80 euro worden per maand.

Een probleem wat ik zie op dit moment, is dat de kabel er zeer regelmatig uit ligt en dan is het compleet afgelopen met alle vormen van communicatie (behalve mijn GSM)

Dus ... ik zoek naar een betere en veel goedkopere oplossing voor zowel tv, internet als telefonie. Wat zijn mijn opties?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Eehm? Heb je al wat gezocht? Ook is het van belang waar je woont enzo... Beetje meer inzet mag ook wel hoor?

Ah je bent nieuw op GoT. Lees de FAQ eens door :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nik op 09-08-2005 08:23 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Er wordt hier op GoT verwacht dat je zelf intiatief neemt en als je dan ergens niet uit komt een topic opent.

Alternatieven voor zover ik ze kan verzinnen:

ADSL (in combinatie met digitale tv en VoIP)
Schotel (evt. in combinatie met ADSL)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

lier schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:23:
offtopic:
Er wordt hier op GoT verwacht dat je zelf intiatief neemt en als je dan ergens niet uit komt een topic opent.

Schotel (evt. in combinatie met ADSL)
Voor Particulier:

Flatfee 512Kbit/s - 128 Kbit/s max.
Internet abonnement up en download via de satelliet. Geen telefoon verbinding nodig. Nu reeds vanaf 89,95 euro per maand.
Schotel haalt het bij lange na niet wat betreft snelheid / prijs verhouding met Kabel/xDSL.

@Home heeft met haar 5mbit / 600kbit pakket voor € 47,95 per maand gewoon een goeie snelheid/prijs-verhouding waar weinig ISP's aan kunnen tippen op dit moment.

Mogelijkheden voor ongeveer dezelfde prijs:
XS4ALL Lite ADSL - 1600/512 - € 39,95
Speedlinq X-tra - 4096/1024 - € 45
KPN Direct ADSL Basic - 3200/768 - € 49,95
Wanadoo ADSL Basic - 3200/768 - € 52.25
Planet Internet ADSL Comfort - 3200/768 - € 54.95
Demon DSL Express - 4096/1024 - € 55
Speedlinq X-tra - 8192/1024 - € 55

Dit is even een kleine greep uit het brede aanbod ISP's, maar ik ben nog geen enkele xDSL ISP tegengekomen die mij 5mbit / 600kbit voor € 48 kan aanbieden.
Mocht je over Speedlinq negatieve oude imago heen kunnen stappen dan is de 8/1 voo € 55 misschien een leuke optie.

Kijk eens rond op het forum, en op Google, zou ik zeggen. :)

http://www.breedbandwinkel.nl/
http://www.internetten.nl/
http://www.adslmetacrawler.com/

Wat betreft telefonie zou je kunnen overwegen om VoIP af te nemen bij eenzelfe internet provider. TweakDSL biedt dit bijvoorbeeld aan. Digitale televisie kan dan helaas (nog) weer niet.
Een compleet totaal pakket via één bedrijf ken ik momenteel alleen nog maar bij kabelboeren.

[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 09-08-2005 09:08 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

De topicstarter vraagt niet alleen een andere provider, maar een totaal oplossing.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Op zich is alleen @home snel en voldoet (als de verbinding er is) prima. Ik ben alleen een beetje geirriteerd dat klanten die een totaaloplossing gebruiken (dus zowel tv, internet als telefonie) via @home, totaal geen korting krijgen.

Ik zoek dus naar een totaal oplossing die minimaal hetzelfde bied (of meer) voor minder geld. En dat zou dan ook nog stabiel moeten zijn. Het mag wel een combinatie van aanbieders zijn.

Een oplossing voor goedkopere internet+telefonie, zou Wanadoo kunnen zijn. Maar dan zit ik dus met kosten die ik heb om over te stappen van kabel naar ADSL (wat kost dat wel niet). Bovendien moet ik dan nog steeds kabel nemen voor de TV, tenzij ik een digitale schotel aanschaf. Etc. Etc.

Ik ben natuurlijk volop aan het orienteren, maar vind nog geen goede totaal oplossing. Ik blijf bezig.

BTW: Ik woon in Enschede.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, @home heeft nu geen data limiet. Daar moet ik natuurlijk wel rekening mee houden.

Verwijderd

Wil je een goed alternatief dan zit je toch vast aan:
  • ADSL voor je internet,
  • satteliet voor je TV,
  • Voor je telefoon kan je VOIP, je analoge verbinding van je ADSL of je GSM.
Bij welke aanbieder je gaat zitten maakt alleen uit voor prijs en service niveau (inclusief administratieve rompslomp). Op dit moment zou ik kiezen voor een KPN aanbieder.

Als je de tijd hebt zou je kunnen wachten tot versatel een aanbod kan doen met een totaal pakket.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35

Lief Adje

Love is in the air

r0b schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:40:
[...]

[...]

Schotel haalt het bij lange na niet wat betreft snelheid / prijs verhouding met Kabel/xDSL.

@Home heeft met haar 5mbit / 600kbit pakket voor € 47,95 per maand gewoon een goeie snelheid/prijs-verhouding waar weinig ISP's aan kunnen tippen op dit moment.

Dit is even een kleine greep uit het brede aanbod ISP's, maar ik ben nog geen enkele xDSL ISP tegengekomen die mij 5mbit / 600kbit voor € 48 kan aanbieden.
Mocht je over Speedlinq negatieve oude imago heen kunnen stappen dan is de 8/1 voo € 55 misschien een leuke optie.

Kijk eens rond op het forum, en op Google, zou ik zeggen. :)

http://www.breedbandwinkel.nl/
http://www.internetten.nl/
http://www.adslmetacrawler.com/

Wat betreft telefonie zou je kunnen overwegen om VoIP af te nemen bij eenzelfe internet provider. TweakDSL biedt dit bijvoorbeeld aan. Digitale televisie kan dan helaas (nog) weer niet.
Een compleet totaal pakket via één bedrijf ken ik momenteel alleen nog maar bij kabelboeren.
Speedlinq bied voor 25€ pm. een 5/1Mbit verbinding aan. Dat inc. met een @home TV + KPN Tel zit je op +/- 50€

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je prijzen zijn wat stoffig
Demon 6mb/1mb -> € 39,95
Speedlinq 5mb/1mb -> € 25
Quicknet 4mb/1mb -> € 21
Tweakdsl 24mb/1mb -> € 39,95
Compuserver 5mb/0,7mb -> € 24,95
Tweakdsl 8mb/1mb -> 34,95
Versatel 20mb/1mb -> € 39,95 (inclusief voetbal en tv :? )

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 09-08-2005 14:15 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• r0b

r0b

Lief_Adje schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:24:
[...]

Speedlinq bied voor 25€ pm. een 5/1Mbit verbinding aan. Dat inc. met een @home TV + KPN Tel zit je op +/- 50€
Ik heb even een kleine greep uit de selectie gedaan.
Als dat een vaste prijs is dan ben ik wellicht ook wel over.

http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

edit:
Speedlinq: ervaringen! - Deel 2 - Lees de laatste pagina voor de grap eens. *kuch*

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 09-08-2005 14:26 ]

Verwijderd

Je moet Twinner eens bellen. Je kan nm goedkoper bellen via hun. Je moet deze oplichters eerst zelf bellen dat je goedkoper wilt bellen. Hierna zullen dezelfde tarieven voor je gelden als @home hanteerd (€ 5 euro pm.)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:17:
Je moet Twinner eens bellen. Je kan nm goedkoper bellen via hun. Je moet deze oplichters eerst zelf bellen dat je goedkoper wilt bellen. Hierna zullen dezelfde tarieven voor je gelden als @home hanteerd (� 5 euro pm.)
idd
Hallahan in "@home telefonie"

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• r0b

r0b

Cyberpope schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:15:
[...]

Je prijzen zijn wat stoffig
Demon 6mb/1mb -> € 39,95
Speedlinq 5mb/1mb -> € 25
Quicknet 4mb/1mb -> € 21
Tweakdsl 24mb/1mb -> € 39,95
Compuserver 5mb/0,7mb -> € 24,95
Tweakdsl 8mb/1mb -> 34,95
Versatel 20mb/1mb -> € 39,95 (inclusief voetbal en tv :? )
ADSL2+ heeft nog geen goeie dekking, dus die reken ik niet mee, en verder komen alle prijzen rechtstreeks vanaf die eerder bovengenoemde sites.
Ik gaf ze dan ook alleen ter indicatie, en niet om gelijk een "DIT IS DE GOEDKOOPSTE!!11" discussie te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 09-08-2005 14:54 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:16:Dat is samen 75,85 euro per maand en dan gebruik ik nog niet eens digitale tv, want dan komt er nog eens 7.95 euro bij.
Het standaard pakket is gewoon gratis, je hebt alleen een digitale ontvanger nodig.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

r0b schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:54:
[...]

ADSL2+ heeft nog geen goeie dekking, dus die reken ik niet mee, en verder komen alle prijzen rechtstreeks vanaf die eerder bovengenoemde sites.
Ik gaf ze dan ook alleen ter indicatie, en niet om gelijk een "DIT IS DE GOEDKOOPSTE!!11" discussie te starten.
Klopt ADSL2+ is voor inschrijving, maar kunnen ze in november nog niet leveren kan je van je contract af en tot die tijd krijg je 8mbit/1mbit voor 39,95.

En ik wil die discussie van "dit is de goedkoopste" ook niet starten, daarvoor moet je zelf maar gaan surfen, want er zitten nu eenmaal veel verschillen (goed newserver, of niet. Gratis helpdesk of niet). Wil alleen aangeven dat de door jou genoemde prijzen aan de hoge kant zijn. Dus die vergelijkingssites zijn ook niet heilig. Verder viel ik over:
Terwijl toch een kwaliteitsprovider als demon voor 9 euro minder al 6mbit/1mbit aanbeid. (met redelijke newsserver, gratis helpdesk, geen limit, onbeperkte e-mailadressen, maximaal 3 mnd vast)
En b.v. tweakdsl reeds 8mbit/1mbit aanbied voor € 34,95 (wel 2 jaar vast!!!) of 5mbit/1mbit voor € 39,95 of 8mbit/1mbit voor 39,95 en zodra het dan beschikbaar is 24mbit/1,3 mbit (let wel 75 euro afsluitkosten na 1 jaar) En ja al deze bedragen zijn zolang je contract bij de betreffende provider duurt.

Ik kreeg dus de indruk dat je redelijk selectief prijzen noemde, dan wel je info verouderd was.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu, eventjes bellen met de twinner helpdesk heeft mij inderdaad opgeleverd dat de vaste lasten voor twinner 7 euro lager worden (zijn nu 5,95 euro).

Verwijderd

Ik heb onlangs Wanadoo ADSL Family besteld: 4Mbit/640kBit voor +-23€ per maand! (zonder enige catch of extra kosten).
[rml][ Wanadoo ADSL Family+Telefonie] ervaringen[/rml]

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-02 08:58
@Home opgezegd en ga nu aan de slag met Wanadoo Family.

ps. een week of 2 nadat ik @home had opgezegd wordt ik door hun "zogenaamde klantenservice" gebelt. Wilde me toch als klant houden, terwijl ze mijn opzegging beantwoorden met OK en geen verdere reactie. Blijkt dat als je langer dan 2 jaar @home breedband hebt gehad, ze je een aanbieding doen om 1 jaar te verlengen, je krijgt dan 4 maanden gratis! Dus met andere woorden @#$:@#$ ze de bestaande klanten, want zolang je niets zegt krijg je dus niks. Dat is klantenservice....., maar dat heb ik ze ff uitgelegd. Doe er je voordeel mee (op eigen risico).....
Pagina: 1