Toon posts:

2 Modems -> 1 Aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (A)DSL verbinding incl. VoDSL verbinding via TweakDSL. Nu heb ik de Copperjet 816-2P in router modus met hierachter een 10/100 switch om een 4-tal PC's te voorzien van internet.

Wanneer er via Limewire, Shareaza, Kazaa, eMule, eDonkey etc. etc. een verbinding met een P2P netwerk gemaakt wordt dan vliegt niet veel later mijn internet verbinding eruit - als ik de z.g.n. crash voor ben en inlog op de CJ816-2P dan zie ik nog net de melding "Not enough Core".

Screendump:
Afbeeldingslocatie: http://www.freequest.org/816-2p.jpg

Vervolgens moet ik het modem opnieuw opstarten (stekker eruit en er weer in) en resetten naar fabrieks-instellingen omdat de configuratie beschadigd geraakt zou zijn. Hierna duurt het elke keer ca 15-20 minuten alvorens het modem een IP-Adres heeft gekregen van TweakDSL.

Wat ik mij nu echter afvraag is het volgende, kan bij de CJ816-2P niet toevallig de DSL-data uitgeschakeld worden waarna alleen VoDSL overblijft. Zodat DSL-data mogelijk gemaakt kan worden via een 2e modem (in mijn geval een Telindus 1110).

Op deze wijze heb ik dan wel 2 apparte modems maar het lijkt mij dat ik VoDSL only ingeschakeld kan krijgen in de CopperJet.

Wie oh wie kan mij hier informatie over verstrekken ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat is niet mogelijk. Er kan maar 1 modem een linesync opbouwen met de apparatuur aan de andere kant van de lijn in de centrale.

Wat je wel kunt doen is de CJT816 als bridge instellen en een (goede!) losse router aanschaffen en die d'r achter hangen die dit geweld wel aan kan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.