Toon posts:

[XP] Standaard opstarten in administrator mode?*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb de faq gelezen van a-z en ook gezocht in de search, kon geen antwoord vinden!

Heb XP geinstalleerd, nu heeft ie zelf 1 account aangemaakt en die "heet" dan ook Administrator. Nu heb ik zelf 2 accounts erbij aangemaakt, laten we zeggen account A en B.

Wanneer ik de pc opstart gaattie alleen standaard naar die admin account toe, doe ik daarna Start>Log off >Switch User, DAN kom ik in het "welcome screen".

Mijn vraag: ik wil dus bij het opstarten standaard in dit scherm komen.
vraag 2: kan ik die administrator account ook onzichtbaar maken oid. zodat deze niet als account weergegeven word in het "welcome screen"?

thx Tweakers!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Normaal gezien is de administrator-account standaard verborgen tenzij je in veilige modus boot. Beetje vreemd wat jij voorhebt lijkt mij.

Probeer TweakUI es in, er moet ergens een optie inzitten voor automatisch aanloggen.

[ Voor 59% gewijzigd door Borromini op 09-08-2005 01:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hij logt standaard in op de admin account? Zet er eens een nieuw wachtwoord op, lijkt me een beetje wazig, tenzij er idd een of andere auto logon optie ingesteld staat.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Control Panel > User Accounts > Change the way users log on or off > Use the Welcome screen

Volgens mij word dan ook het administrator account onzichtbaar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het Windows versie in je topic titel conform de Windows Operating Systems Policy - let daar aub ook voortaan zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat welcome screen "aanzetten" was ook het 1e waaraan ik d8, maar die staat dus al aan.....

Hoe kan het nou dat er 3 accounts zijn en dat hij het welcome screen over slaat, en gewoon de admin account begint te starten?!!

ik word gek :)

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Staat er op alle 3 de accounts een WW?

Welke XP versie? Home of Pro

[ Voor 30% gewijzigd door orionpax op 09-08-2005 09:49 . Reden: Vraag toevoegen ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:45:
Dat welcome screen "aanzetten" was ook het 1e waaraan ik d8, maar die staat dus al aan.....
Heb je hem al eens opnieuw aangezet? Dus even uit, bevestigen en weer aan?

In mijn ervaring zijn heel veel computerproblemen - hoe irrationeel ook - op te lossen door het herbevestigen van de al bestaande instellingen.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vinkjes uitgezet, geboot, weer aangezet, zelfde effect. Heb ook een password op de admin account. (staat ook bij Users> "password protected")

Je start de pc op en je komt zo, hopla in de admin account! |:( Toch niet normaal?!

iemand goede ideeen? (alsjeblieft :))

ps. alleen opde admin account staat een ww en het is XP Prof.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 22:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D'r staat vast een autologon aan dan.

Controleer eens wat er in de volgende registry key staat?

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
AutoAdminLogon

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

typ in uitvoeren: control userpasswords 2
Als het goed is hoef je enkel dat ene ding aan te vinken.

Verwijderd

Topicstarter
Respect for Mr Drako!

Thats it, thx!!!

|topic kan dicht|
Pagina: 1