Toon posts:

Game intern hosten naar internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik wil een game vanaf een dedicated systeem gaan hosten, wat dus door mijn hoofd pc zou moeten gaan.

Dit is normaal niet mogelijk voor zover ik weet, het spel komt niet verder dan het netwerk en connecties vanaf buitenaf naar een netwerk binnenin gaat niet.

Ik wil dus een game van binnenuit hosten die mensen van buiten kunnen benaderen.

Specs zijn :

Hoofdpc :

Windows XP / sp2 / Trend micro internet security en windows firewall.

Dedicated pc :

Windows XP / sp2 en een radmin.

Hoe kan ik dit het beste oplossen of zal ik hiervoor echt de dedicated bak als 1ste achter de internetlijn moeten zetten ?

Router wil ik nog niet.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Router wil ik nog niet", maar als ik 't zo lees, dan is jouw 'hoofdpc' toch al de router? Neem aan dat je 'dedicated pc' ook internet heeft ofzo en dat in je 'hoofdpc' twee netwerkkaarten zitten, eentje voor internet en eentje voor je LAN?
Zoja, dan kun je als 't goed is prima bij ICS (internet connection sharing ofzo), een intern 'router-iets' van Windows, de bij het spel behorende poorten naar je dedicated pc mappen..

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoe is je netwerk opgebouwd? Hangt de hoofdpc direct achter het internet en deelt deze het met de 'dedicated pc'? Waarom is een router, die gemaakt is voor dit soort problemen, geen oplossing?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57
Je bedoelt dat je nu een crosscable van je hoofdpc naar je dedicated pc hebt?
Dan kan je poortmappen. En laat daar nou net een geweldige sticky bovenaan het NT subforum staan ;)

Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Topicstarter
Ja , Moederbord van de hoofdpc heeft 2 nics onboard en nog 1 in usb, 2 daarvan (de onboards) zijn in gebruik door het internet en de dedicated pc (crosslink), De dedicated heeft al internet.

Ik ga het verhaal even lezen.

Het verhaal wat ik tegenkom is alleen toepasbaar volgens mij op Windows 2000 (portmapping).

Is dit ook in XP mogelijk ? en zo ja, hoe ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 01:51 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beetje stomme link in de FAQ, voor W2k Server... Ja, het is ook mogelijk in XP en Google weet daar vást wel een antwoord op :)

Ja dus: [google=ICS XP], eerste hit: http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/ ("ICS" noemde ik net ;))

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 09-08-2005 02:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist . Er zit een heel mooi tabje onder de NIC die je shared met internet, Dat je daarin extra services kan doormappen naar de client.

Ik heb het allemaal juist geconfigureerd (hoop ik) en ik ga de eerste test ff plegen :)

Bedankt, Zonder die guides kwam ik niet op uit waar ik moest zijn :)

Na veel gekloot heb ik de bak toch maar op het internet gekoppeld en die als host voor mijn pc laten draaien. Games serven of iets anders in die richting doe ik er toch niet mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 02:51 ]

Pagina: 1