Asus v9999: Films worden niet goed afgespeeld:

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 11:54
Ik krijg problemen bij het afspelen van films zoals .avi. De films zijn donker, hoge kleur gehalte en haperen als een gek. Ik zie dat je een paar instellingen moet wijzigen bij nVidia of Asus. Weet iemand de waarden voor de instellingen???

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis heb ik hetzelfde probleem gehad. Er zijn 2 mogelijkheden in geval van:
  • Ga naar de eigenschappen van je GeForce via "Display Properties" en kies bij "Kleurcorrectie" voor "Overlay" daar waar staat "Kleurwijzingen toepassen op:". Stel vervolgens als kleurenprofiel "Geavanceerde modus" in.
  • Kies in de options van je Mediaplayer de "Performance" tab en kies "Advanced" daar waar "Video acceleration" staat. Vink vervolgens "Use high quality mode" aan bij "Video Acceleration". Werkt voor zover ik weet alleen met versie 10.
Een van deze mogelijkheden, mogelijk beide, zouden je problemen moeten oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiek!

Heb ook hetzelfde gehad met de Asus V9999 GT (128mb versie)..

Wazige kleuren, etc..

Ik heb in powerdvd alles op hardware accaleration gezet en toen was het probleem opgelost.

Heel wazig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
ik heb ook problemen gehad met mijn ASUS 6800GT 256Mb toen ik van Nvidia de laatste drivers had geinstalleerd in combinatie met de Asus enhanced drivers. Spellen waren ok, maar het afspelen van video (divx, xvid, mpeg etc) zag er niet uit. Nadat ik de Nvidia drivers vervangen had met de drivers van de asus site was het opgelost. Ik geloof dat ergens in dit forum te lezen is dat de combinatie nvidia drivers en asus enhanced drivers problemen kan geven, dus of alleen nvidia installeren of de drivers van de asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Ik heb alles van Asus verwijderd en die van nVidia, dus een verse start gemaakt. Wat ik alleen heb geinstalleerd is SmartDoctor en de nVidia 77.72 drivers. De enigste probleem die ik nu heb is dat films overbelicht zijn.

Ik ben er bijna mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driver probleem.

Ff oudere driver installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
ik heb nu 71.89 van de asus site geinstalleerd...hij doet het goed nu maar is 71.89 niet ouder dan 77.72????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:23:
Als ik me niet vergis heb ik hetzelfde probleem gehad. Er zijn 2 mogelijkheden in geval van:
  • Ga naar de eigenschappen van je GeForce via "Display Properties" en kies bij "Kleurcorrectie" voor "Overlay" daar waar staat "Kleurwijzingen toepassen op:". Stel vervolgens als kleurenprofiel "Geavanceerde modus" in.
  • Kies in de options van je Mediaplayer de "Performance" tab en kies "Advanced" daar waar "Video acceleration" staat. Vink vervolgens "Use high quality mode" aan bij "Video Acceleration". Werkt voor zover ik weet alleen met versie 10.
Een van deze mogelijkheden, mogelijk beide, zouden je problemen moeten oplossen.
MEnsen probeer dit dan ook eens!! Man o man, dit is gewoon de oplossing hoor...En iedereen gelijk maar andere drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Die van mij is engels, en er is dus dan ook geen enhanced color profile! Bij mij was die 'Gamma' nooit goed en wanneer ik het probeerde te wijzigen, 'sprong' hij terug altijd als ik op 'apply' drukte.

[ Voor 48% gewijzigd door TheLastOttoman op 09-08-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordMistery schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:53:
ik heb nu 71.89 van de asus site geinstalleerd...hij doet het goed nu maar is 71.89 niet ouder dan 77.72????
Bij mij begon het probleem nadat ik dus de 77.72 drivers had geinstalleerd. Met de 71.89 had ik geen enkel probleem. Mocht je je afvragen hoe ik dan aan dat Mediaplayer probleem kwam, dat was ineens zo na een clean Win XP install. De oplossingen die voor mij werkten ken je al. Misschien nog eens goed kijken? Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Er zit een video-overlay brightness bug in de Nvidia 77.72 drivers.. Als je de nieuwere 77.76 beta drivers installeert heb je daar geen last meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 03:01:
Er zit een video-overlay brightness bug in de Nvidia 77.72 drivers.. Als je de nieuwere 77.76 beta drivers installeert heb je daar geen last meer van..
Ik vermoedde al zoiets. Bedankt voor de tip.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Had ik ook last van, maar alleen op mijn primaire monitor, op de "full-screen device", de tv, werkte het goed.
Dus het lag niet aan de drivers, maar aan de color settings. Gamma stond op 3.5 oid. Kon niet lager, of moest meteen naar 0.5
dus op advanced modus kleuren aanpassen geklikt, en die lijn gewoon normaal gelaten, en hij deed het.
Pagina: 1