Terw_Dan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:48:
Persoonlijk vind ik het draaien met 2 losse kaarten fijner dan met 1 kaart. Op een of andere manier lijkt het nooit helemaal lekker te werken met 2 monitoren op 1 kaart. Kan ook gewoon zijn dat dat aan mijn OS ligt, XP lijkt het iig al een stuk beter te kunnen dan 2K.
Ik denk heel erg dat het aan je OS ligt
2K had flinke issues met multiple displays op een enkele kaart (zo moest alles dezelfde refresh rate hebben, muv de Matrox G4xx/5xx reeks), XP heeft daar flinke vooruitgang in gebracht.
Het is niet voor niets dat de rest van de WOS wereld al zo'n 3 jaar XP draait
Beperking met losse kaarten is dat (een paar uitzonderingen daargelaten) PCI kaarten altijd als primair moeten in BIOS. Dat is niet zo'n ramp (zodra je OS start schakelt het over op wat je in OS primair hebt), maar sommige combo's (met name fixed-frequency schermen) geven dan problemen.
Hier draai ik al een jaar of 4 continu dual (soms triple) head, met tig verschillende setups (de meeste heb ik (met driverversie en alle andere info) in de database bij
http://www.realtimesoft.com/ultramon/ gegooid, maar even een overzicht van configs die goed gingen (en een paar die dat niet deden)
Monitoren doen er niet zoveel toe, ik heb voor de meest functionaliteit geen verschil kunnen vinden tussen Tulip, HP, Iiyama en IBM 17", Sun 20" en Sony 3" zw/w composite (

) schermpjes. Enige waar wel wat problemen mee ontstonden was mijn huidige hoofdmonitor, een Sony W900, dus een 24" monster met 16:9 beeldverhouding.
VGA configs (onder XP)
Matrox G400/G450 AGP: dualhead op enkele kaart, werkte altijd perfect
Matrox G450 + 2x Voodoo2-12MB SLI: Voodoos aan een van de G450 uitgangen gehangen, die in Windows primary gezet, ging perfect.
Matrox G450 (incl Voodoo2 SLI) + Trident 9680: dualhead op de Matrox, Trident stuurde dmv TV-out de 3" zw/w geval aan

-Trident moest primary staan in BIOS, Matrox in Windows (ivm de Voodoo en overlay). Werkelijk idiote combo, maar werkte perfect
Matrox G450AGP + ATi AIW128 PCI: no problem
Voodoo3-3500TV AGP+ Matrox millennium2 PCI: no problem
ATi Radeon 7000 AGP + Voodoo3-3000 PCI/
ATi Radeon 7000 AGP + Matrox Millennium2 PCI: deze twee configs werkten
NIET goed, de Radeon 7000 had op 16:9 resoluties continu refresh rate problemen (je kon instellen wat je wilde, hij vloog bij reboot steeds naar 60Hz). Na meerdere driver versies geconstateerd dat dit aan de VGA BIOS moest liggen, maar aangezien het niet echt een A-merk geval was (merk vergeten, iig HK bedrijf zonder supportpagina op webesite) uiteindelijk de R7000 verkocht aan iemand met 'normale' 4:3 monitor...
GeForce2MX AGP + Matrox Millennium2 PCI: de oplossing voor bovenstaand probleem - dit heeft perfect stabiel gedraaid, de Matrox hoefte niet eens primair te staan (schakelaartje voor VGA BIOS

). Pas veranderd toen performance te laag werd.
Nu:
GeForce4Ti4200 AGP: weer DH op enkele kaart. Gaat perfect, ondanks verschillende resoluties, beeldverhoudingen (linkerscherm is 4:3, rechter 16:9) en refresh rates. Dat moet je dus onder Win2K niet proberen