When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ik weet het goedgemaakt, ik zal morgen mijn collega's vragen, de meesten komen uit die regio. Indien ze de foto's representatief vinden, zal ik je hun woordkeuze doorgeven.
Persoonlijk is 10, hoewel het een 13-dozijnfoto is, altijd een mooi iets om te zien.
Kanonnier zeg maar.
Verwijderd
Je hebt ze op volgorde gezet van minst mooi naar mooiste? Als dat zo is ben ik het ermee eens. foto 1 had voor mij wel helemaal recht mogen zijn, foto 2 had wat meer lucht mogen hebben en wat minder water.
Mooie foto's, al is 10 een beetje een standaardplaatje.
https://fgheysels.github.io/
Fijne shots Super, je begint de 10D al door te krijgen, goedzo!
#1 lekker schilderachtig
#2 goede weergave van het weerbeeld
#3 leuk die opbouw bootjes/kade/huizen/hemel
#4 mooie 'at work' foto!
#5 fout geparkeerd
#6 top!
#7 ook top
#8 zelfde als #3 maar dan andersom: hemel/water/bootjes/land/land
#9 ik wil full size zien!
#10 ansichtkaartshot, whoehoeee
Fijn hoor, keep it up
Ej, dat zou ik leuk vinden! Ben reuzebenieuwd wat ze ervan vinden.Ecteinascidin:
Ik weet het goedgemaakt, ik zal morgen mijn collega's vragen, de meesten komen uit die regio. Indien ze de foto's representatief vinden, zal ik je hun woordkeuze doorgeven.
Tsja, maar eigenlijk hoort die foto er niet echt bij in een showcase vind ik. Hoewel het natuurlijk een verplicht nummer is inderdaad, is zo'n foto niet mooi vanwege inspanningen van de fotograaf. Hij is mooi vanwege het onderwerp dat van zichzelf mooi is. Hetzelfde zou gelden voor een foto van de Engelenburcht in Rome, of de Golden Gate Bridge in San Francisco. Je moet bij dat soort objecten wel heel veel vernaggelen, wil je een foto afleveren waarvan mensen zeggen: oh, die valt me een beetje tegen. Het is daarom mijn hoop dat de andere foto's minstens zo mooi gevonden worden, want die zijn wel afhankelijk van mijn keuze voor wat betreft de compositie en de bewerking.Persoonlijk is 10, hoewel het een 13-dozijnfoto is, altijd een mooi iets om te zien.
Daar zit niet echt een gedachte achter. Zoals gezegd vind ik zelf de laatste foto niet de mooiste, want daar heb ik zelf weinig werk voor hoeven doen. Die staat eigenlijk als laatste omdat we daar op de terugweg langskwamen. Verder heb ik de foto's een beetje geordend om niet een foto van een raam tussen twee "waterfoto's" in te plaatsen; het is dus meer op onderwerp en kleur geordend dan op schoonheid. Als ik jou goed begrijp, blijkt het dus echter wel dat de foto's waarbij een beetje zonlicht aanwezig was, aantrekkelijker eruit komen dan de bewolkte onderwerpen.RoPS:
Je hebt ze op volgorde gezet van minst mooi naar mooiste?
Nee, wij vierden vakantie in Cléder bij St. Pol de Léon en Roscoff in de buurt. Helemaal in Finistère dus, ten noorden van Brest. Dat éne plaatje van Le Mont Saint Michel is genomen toen we daar op de terugweg even een stop hebben gemaakt; het ding lag dik 200 kilometer bij ons vakantiehuis vandaan, dus het moest op die manier.
Thanks, ik ben ook hartstikke blij met het ding... en als ik nu een rukplaat schiet, dat weet ik gewoon constant dat het aan mij lag en dat het apparaat niets te verwijten valt. Dat is een fijn gevoel; het betekent ook dat ik me niet belemmerd voel door mijn gear. Dat fotografeert heel erg prettig vind ik.Remy:
Ik eis fullsize versies achter vele van de plaatjes!
Fijne shots Super, je begint de 10D al door te krijgen, goedzo!
Iedereen bedankt voor het commentaar verder!
Tenslotte: ik heb de images in de TS klikbaar gemaakt naar een hogere resolutie pic. Bij de meeste is dat een breedte van 1000px. Bij foto #9 is dat een full res plaatje.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Verwijderd
6 en 7 zijn echt mijn favo
mooi van kleur ook
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:02 . Reden: typo en toevoeging ]
Foto's 6 en 7 zijn mijn favorieten. Erg mooie kleuren en lekker scherp.
[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 09-08-2005 20:31 ]
persoonlijk vind ik #7 de mooiste en #4 zou je er imo beter uit kunnen laten, qua serie dan
Verwijderd
St. Mont Michel Mont St MichelT.T. schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:30:
Hoe heet dat plekje van foto 10? Ik ken het niet en nu ik het gezien heb, wil ik er ook een keertje heen
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:45 ]
(ik ga er vrijdag heen
Ik vind het een mooie serie die de sfeer wel goed weergeeft
Maar ik let niet altijd op techniek, meer op gevoel en sfeer.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Aahhh, nu gaat er een lampje branden, is dat niet dat 'eiland' waarbij de toegangsweg soms droogvalt en andere delen van de dag gewoon in het water ligt? Nu herken ik het pas
Dat komt omdat de loop van de nabijgelegen rivier is veranderd en deze is de grens tussen Bretagne en Normandie. Zodoende is het dus 'verhuist'.
* Delerium zal nog wat collega's porren
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Nah, min of meer. Er ligt al wel een kleine eeuw een dikke dijk recht naartoe, dus het is wel altijd bereikbaar. Maar het is inderdaad dat fabelachtige eiland ja.T.T.:
Aahhh, nu gaat er een lampje branden, is dat niet dat 'eiland' waarbij de toegangsweg soms droogvalt en andere delen van de dag gewoon in het water ligt?
Haha, zo leer je nog eens wat! Nu kwamen wij vanaf de kant van Bretagne aangereden en aangezien wij geen rivier overgestoken zijn, heb ik deze foto vanaf Bretonse zijde gemaakt denk ik.Ecteinascidin:
Ja, ff detail: MontStMichel ligt dus niet in Bretagne maar in Normandie.
Dat komt omdat de loop van de nabijgelegen rivier is veranderd en deze is de grens tussen Bretagne en Normandie. Zodoende is het dus 'verhuist'.
Vroeger viel de toegangsweg inderdaad pas bij eb droog, maar nu de getijden zijn veranderd kun je er over een dijkje altijd komen. Je bent niet meer afhankelijk van vloed of eb. Wel een beetje jammer dat de toegangsweg niet meer helemaal onder water verdwijnt.Superdeboer schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:53:
[...]
Nah, min of meer. Er ligt al wel een kleine eeuw een dikke dijk recht naartoe, dus het is wel altijd bereikbaar. Maar het is inderdaad dat fabelachtige eiland ja.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ja, daar moest ik ook gelijk aan denken. Mooie plaat!Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:23:Heel fraai; plaatje nr. 10 doet me denken aan Minas Tirith!
Ze zijn bezig de getijden zo te beïnvloeden dat de originele situatie een beetje terugkeert.rimave schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:01:
[...]
Vroeger viel de toegangsweg inderdaad pas bij eb droog, maar nu de getijden zijn veranderd kun je er over een dijkje altijd komen. Je bent niet meer afhankelijk van vloed of eb. Wel een beetje jammer dat de toegangsweg niet meer helemaal onder water verdwijnt.
Denk echter dat je nogsteeds over het dijkje kan anders lopen ze wat Japanners mis..
De foto's naar mijn mening:
#1: zijn leuke foto's als ze op eenzelfde hoogte zijn genomen, nu is ie schuin van beneden gemaakt en dat maakt het een minder mooie plaat.
#2: Erg veel water, ik had iets meer lucht erbij gepakt, dan zie je nogsteeds die stroming/kleurverandering in het water en klopt de verhouding meer.
#3: Beetje standaard foto waarbij ik meer van de kustlijn had willen zien.
#4: Doet me weinig, die man staat daar in een rare positie (ja hij bewoog) en de linkerkant vind ik wat hard afgekapt.
#5: Te grijs en teveel haven. Zelfs het witte bootje kan de boel niet oplichten..
#6: Leuk plaatje, misschien het bootje wat donkerder maken.
#7: Mooie foto, vraag me af of links de rots ophoudt. Zoja dan zou ik het beeld iets naar links hebben verplaatst.
#8: Mooie kleuren, maar net teveel bosjes weer, de voorste rij is toch onscherp, en met wat meer lucht zou er een mooiere kleurovergang zijn.
#9: Mooi licht, zou best als ansichtkaartje ergens kunnen liggen.
#10: Beetje standaard zoals eerder gezegd. Lucht niet echt mooi en de Mont is een beetje grauw.
Jammer dat die bus er staat, maar daar doe je weinig aan.
Collega's zijn het er in ieder geval over eens dat deze selectie een prima bron van Bretagne(Normandie) is, dus of de foto's goed zijn zal verder wel loslopen.
2 lijkt me ongelofelijk mooi met wat contrast erin. Nummer 6 is sowieso een lekker plaat. Ik zou zeggen: ga zo door met je fotoskills, maar doe het even rustig aan met photoshop!
Ik ben met je eens dat het geen topfoto is... en dat bepaalde zaken hem mooier hadden gemaakt.Artz schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:38:
#1: zijn leuke foto's als ze op eenzelfde hoogte zijn genomen, nu is ie schuin van beneden gemaakt en dat maakt het een minder mooie plaat.
Heb ik bij nader inzien in mijn serie op DPZ er ook maar uitgelaten om die reden.#5: Te grijs en teveel haven. Zelfs het witte bootje kan de boel niet oplichten..
Woei, leuk dat je dat nog even nagevraagd hebt!Ecteinascidin:
Collega's zijn het er in ieder geval over eens dat deze selectie een prima bron van Bretagne (Normandie) is, dus of de foto's goed zijn zal verder wel loslopen.
Dat vind ik erg leuk om te horen zo; het is natuurlijk altijd maar de vraag of je als buitenlander in twee weekjes 'de plekjes' en 'dé beelden' van zo'n streek tegenkomt en weet te herkennen. Het betekent in ieder geval dat die missie geslaagd is. Nu moet ik alleen nog wat meer mijn camera onder de knie krijgen (ik had hem net een week voordat ik op vakantie ging...), zodat ik PS wat minder nodig heb; zo proef ik wel uit de reactie van David hierboven.
Bedankt voor jullie reacties weer allemaal!