[z-680/z-5500] Zijn er standaards/pilaartjes voor?

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zoals de topictitel al stelt, een vrij duidelijke vraag.

Zijn er ergens van die standaardjes te krijgen zoals je bij veel normale home-cinema setjes wel ziet?
En zo ja waar?

Ik heb nu bij mijn MCE kastje een setje van Logitech, de z-680. (die heeft dezelfde aansluiting als de z-5500) deze heeft een schroef aansluiting op 45 graden. Bij de media markt en 2 hifi speciaal zaken hier in Groningen hebben ze alleen 90 graden ijzertjes op de pilaren.
Daardoor komt de speaker op een hele vreemde hoek te staan wat neit de bedoeling is.

Wie o wie helpt mij hier aan :)

Can`t live without the mods

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Je kunt die standaard omdraaien, waardoor die verticaal komt te staan, denk dat je dan wel iets van standaards kan krijgen

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je kan op de 680 iig de voetjes draaien, zodat je de speakers aan de muur kan hangen. Als je ze dan aan de pilaren hangt zou het moeten werken [als ze niet omvallen that is, de sattelites zijn redelijk zwaar]
voorbeeld :Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/logitech_z-680_thx_5_1_speakers/z680_015.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door StarLite op 08-08-2005 23:29 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

In de Gamma folder staat zo'n speaker steunen set met twee van die pilaren en twee draaibare muur bevestigingen voor 35 euro. Misschien is dat wat?

Even de afbeelding opgezocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamma.com/elements/dgn32_05_p0020.gif

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 23:35 ]

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die gamma folder heeft het over 2 wand en 2 voet steunen. Hiervan zijn alleen de wandsteunen draaibaar. Niet bruikbaar dus, maar toch bedankt voor de moeite.

De voetjes die aan de speakers zelf zitten zijn inderdaad omdraaibaar, maar ik zie nie tin hoe je dat op een voetsteun kunt bevestigen. Aan de muur met die beugels ook niet. Als je ze gewoon op het buro zet is het prima, maar omgedraait en dan aan de muur zijn het lelijke voeten, veel te groot.

Het moeten echt pilaartjes zijn. Toch vreemd dat er zoveel mensen met zo`n set zijn, en eigenlijk niemand die er pilaarjtes bij heeft kunnen vinden.
Ook wel bijzonder slecht van Logitech dat ze daar niet aangedacht hebben. (wie bednkt nu 45 graden steuntjes)

Can`t live without the mods

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb m'n achterspeakers van de Z680 wel op pilaartjes, die van de ikea. Da's een betonnen blok en 4 spijlen met een vierkantje bovenop. De speaker erop gezet en met tierips vast gezet. Niet de mooiste oplossing maar het werkt prima en voldoet voor de computerkamer.
Anders zou je zelf wat kunnen maken van een aluminium plaat, deze in een hoek van 45 graden buigen en een gat op 1 deel om de speaker vast te zetten. En dan gaten in het andere deel om hem aan de pilaar vast te maken. Beetje dit idee --> 0/_
0 = speaker
/_ = aluminium
Dan heb je een vlakke bodem en kan je hem eigenlijk overal wel op monteren.
Pagina: 1