Toon posts:

keuze ram bij x2 proc

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan in een nieuw systeem (dat er ongeveer in mid september zou moeten komen) om een
AMD 3800+ x2 aan te schaffen

nu ben ik aan het twijvelen voor de keuze van het ram en dan vooral voor de dual channel

ofwel koop ik 2*512 ram, of 2*1gb of 4* 512 maar welke is dan betere voor een dual core

dual channel per core (dus 4*512 totaal) of is 1* dual channel (2*1 gb of 2*512) hetzelfde qua prestaties

in de prijs is natuurlijk 4*512 en 2*512 het intressants

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neem gewoon twee even grootje dimmetjes, en zorg voor een lage CAS latency!

Voor zover ik weet zijn het fysiek wel twee procs, maar delen ze nog altijd één geheugenbus, dus gaat je geheugen niet merken dat het met twee processorkernen te maken heeft...

[ Voor 55% gewijzigd door Borromini op 08-08-2005 22:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb net ook mijn pc besteld met een x4400+ daar zeiden ze dat ik even goed 4x512mb kon nemen omwille van de prijs EN je hebt dan 2 keer dual channel draaien ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
jah maar is dit sneller dan 2*1gb ofniet

want met 4*512 is er natuurlijk weinig ruimte voor expansie (hoewel het lang genoeg voldoende zou meoten zijn)

• Sjoerd
  • Niet online
Theoretisch gezien wel volgens mij, kan niet echt benchmarks of "bewijs" vinden, ik blijf zoeken :+

Verwijderd

Topicstarter
heb ook al gezocht maar heb nogal weinig 4*512 gevonden in testsetups (nooit eigenlijk)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

2x keer dualchannel? Met één proc? Hoe flik je me dat? 8)7

Sjongejonge... Dat wil ik ook wel! Geef me het adres van die winkel eens 8)

@ TS: je gaat geen twee keer dual channel krijgen wanneer je 4 reepjes koopt... Je mobo zal er nog alijtd dual channel van maken (denk ik, weet niet of dc ook werkt met alle banken bezet). Maar 2x2 is in dit geval géén vier :).

[ Voor 46% gewijzigd door Borromini op 08-08-2005 23:03 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik zou zeker niet 4x 512 nemen, want als je dan meer geheugen wil kan je wat je hebt weggooien, en ik denk dat het helemaal niet zoveel snelheidsverschil geeft als je 2x 1gig neemt :)
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:
lol je zou eens moeten beginnen lezen ipv hier beetje dikke jan uit te hangen
Dat slaat natuurlijk nergens op... Jaloers?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter

• Sjoerd
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:
2x keer dualchannel? Met één proc? Hoe flik je me dat? 8)7
Sjongejonge... Dat wil ik ook wel! Geef me het adres van die winkel eens 8)
Das dus de grap de x2 bestaat uit 2 cpu's ;)
en aangezien je 4 banken hebt met 2 keer dual channel ondersteuning heb je dus wel 2 keer dualchannel. :) Zo hebben ze het aan mij uitgelegd.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:02:
Kan ik enigszins beamen alleen in minder sterke bewoordingen :+

Zucht... Langezwieper, de x2 bestaat uit twee cores (misschien zelfs dat niet). Er zitten twéé kernen in, maar het is één cpu! Beide cores zitten op één socket. Ze delen één geheugenbus. Hoe denk jij dat je ram het verschil ziet?

Je kan dezelfde prestaties halen als met een dual core setup, omdat het voor multithreaded software weinig uitmaakt of die cores 2 nm of 2 dm van mekaar staan.

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 08-08-2005 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar 2*1gig is dan wel weer duurder met een hogere cas en timings, en aangezien de amd procs graag lage timings hebben dacht ik dat mss een high quality 512 en dan 4* beter zou zijn

en zeg zelf met die 2gig kan je toch lang genoeg doen (vooral dat ik na 3jaar grote update van het systeem wil doen en dan toch ddr2 zal zijn voor de amd dus)

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:04:
[...]

Kan ik enigszins beamen alleen in minder sterke bewoordingen :+

.
sorry hoor was nogal pissed aangezien je het hier zit te verkondigen en ik altijd anders gelezen en gehoord heb

maar het is niet zoals 2* volledige dual channel maar zou toch ook voordeel uithalen

de bus is dezelfde maar je hebt 2 keer een controller voor dual channel dacht ik

maar wat ik me dan nu wel afvraag zal het moederbord dan wel 2* dualchannel ondersteunen (dfi crossfire bordje wanneer ie uitkomt)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 23:09 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ boostah: naar wie was nu die opmerking bedoeld?

Je kan dual channel toch niet optellen? Was het maar zo eenvoudig...

:'( Waar is het niveau van GoT naartoe? :'(

offtopic:
Voor we ook officieel beginnen te flamen: ik heb het mijne gezegd, en ik hou het daarbij... Mijn kennis is beperkt, maar dat hier klinkklare onzin in dit topic staat weet ik wel. Als je een vraag stelt, doe dan eerst een beetje research. Zou wel prachtig zijn, die 2x dual channel... Dan eet ik m'n schoen op.

[ Voor 51% gewijzigd door Borromini op 08-08-2005 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:09:
@ boostah: naar wie was nu die opmerking bedoeld?

Je kan dual channel toch niet optellen? Was het maar zo eenvoudig...

:'( Waar is het niveau van GoT naartoe? :'(
nee zeg ik ook niet

heb juist vorige post geedit lees nu (ik had verstaan dat het zo is)

en naar jouw was die opmerking bedoelt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.