[XP] Delen van eMule download map problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik heb hierover in het eMule topic al een verhaal geschreven maar omdat het off-topic begon te gaan en omdat het meer een XP probleem lijkt te zijn open ik hier een topic.

Probleem:
Ik heb een nieuwe server geinstalleerd met WinXP Pro.
Hier op heb ik 1 gebruiker die in de lokale Administrator groep zit.
Ik heb eMule 0.46c geinstalleerd en wilde de map Incoming delen
om de bestanden vanaf elke pc te kopieren.
Zo werkte het op mijn oude server met W2k ook en dat ging goed.
Maar op de een of andere manier is er een probleem met de rechten.
Ik geef aan de ze bestanden mogen wijzigen. Dit is bij Simple File Sharing.
Zet ik dit uit en stel ik alles in en geef ze alle rechten dan blijft het probleem zich voordoen.

Oplossingen:
- Oudere eMule -> Geen verschil!
- eMule uit bij aanmaken share -> geen verschil. Ook als eMule uit staat werkt de share niet vandaar dat ik denk dat het geen eMule probleem is.
- Geprobeerd een andere map in eMule te sharen -> Dit werkt natuurlijk wel :? Hier mag en kan ik alles mee en ik heb het op dezelfde manier ingesteld als de Incomin map.

En nu?
Ik weet het ook niet meer. Ik weet nog steeds niet 100% of het aan XP of eMule ligt.
Hoe ik het op moet lossen is al helemaal een ander verhaal.

Ik hoop dat iemand tips heeft of dit ook kent en een oplossing heeft.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je iets duidelijker omschrijven hoe je netwerk in elkaar steekt?

Heb je op iedere pc dezelfde user met wachtwoord als administrator?
Wat voor OS staat erop de pc's in je netwerk waar je de share op wilt benaderen...?

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:31:
Kun je iets duidelijker omschrijven hoe je netwerk in elkaar steekt?

Heb je op iedere pc dezelfde user met wachtwoord als administrator?
Wat voor OS staat erop de pc's in je netwerk waar je de share op wilt benaderen...?

:*)
Ik heb XP Pro als server. Geen domein, gewoon 1 werkgroep waar alle pc's inhangen.
Alle systemen zijn XP Pro en dus hetzelfde. Op alle pc's is 1 account voor degene die hem gebruikt en dit zijn allemaal gebruikers die in de groep Administrators zitten.
De gast account is uitgeschakeld. Bij SFS wordt geen w8woord of iets gevraagd.
Ik weet dus ook niet account mijn desktop zich aanmeldt.

@dennisfreak: Zodra ik thuis ben zal ik screenshots van de rechten maken.
Ik vind het alleen raar dat met SFS hij niet werkt terwijl een andere map met SFS wel werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bbfreak op 09-08-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer het volgende eens:

Zet simple file sharing uit

Ga naar de map Incoming
Rechtermuisknop --> Delen en beveilging
Kijk in het tabblad delen naar de Share rechten (xp heeft de eigenschap leesrechten te geven aan iedereen)
Vervolgens het tabblad beveiliging, controleer deze rechten eens....? :?

Kun je van beide screenshots laten zien?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Hier zijn de plaatjes:
Share machtigingen
Share beveiligings tab

Ik heb nu ook een share aangemaakt via Deze Computer -> Beheren -> Gedeelde mappen.
Ik heb de map daarin dezelfde rechten gegeven als de andere shares op deze computer,
waar het dus wel werkt. Maar doet helemaal niks. Hoe kan het dan aan XP liggen?

[edit]
Ik heb net handmatig een txt aan de map toegevoegd en hier kon ik vervolgens als mee wat ik wilde.
De share is dus goed alleen de files die eMule er neerzet niet.
Het lijkt dus toch eMule te zijn. Ook als ik eMule afsluit hou ik het probleem :?
In eMule heb ik de optie auto-complete aan staan dus nu ben ik de draad helemaal kwijt.

[ Voor 28% gewijzigd door Bbfreak op 09-08-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik heb precies de situatie zoals jij hem hier schetst thuis zo in gebruik, met als verschil dat ik de hele partitie share waar de incoming map onder hangt. Probeer de incoming map eens onder een andere map te hangen, en die te sharen, ipv de incoming map zelf. Wel vreemd probleem idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een testje... kun je wel vanaf een andere pc de administratieve hidden share benaderen van de partitie waar je incoming directory staat?

Ik heb hier zelf geen enkele problemen mee, kan overal in het netwerk de bestanden benaderen... Ik heb trouwens niet de map incoming rechtstreeks gedeeld, maar een map erboven...

Net even getest, maar bij mij werkt het ook als ik de incoming deel en het vanaf een andere pc benader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Ik heb zojuis de hele eMule map geshared, waar Incoming dus instaat, maar geen verschil.
Met de bestanden in de eMule map kan ik alles, behalve de bestanden die eMule in de Incoming map zet. Ik vind het echt heel raar. Ook omdat ik hier met W2K nooit issues mee gehad heb.
Zowel eMule 0.46c als 0.46b hebben hetzelfde dus ik denk ook niet dat het hieraan ligt.
Ga even een reinstall van eMule proberen.

[edit]
Reinstall gedaan. Andere map gemaakt waar de bestanden in komen. Niet de standaard Incomming.
Oude shares gekopieerd. Die kan ik nu makkelijk kopieren. eMule nieuw geinstalleerd, txt gedownload als test en wat denk je? :'( Weer geblokkeerd. Nu weet ik het echt niet meer!

[ Voor 26% gewijzigd door Bbfreak op 10-08-2005 22:48 ]

Pagina: 1