Sinds kort heb ik een Asus 6800LE aangeschaft, voor een AGP slot.
De computer heeft volgende specs :
Amd athlon xp 2600+
512 MB DDR pc 2700
Mobo aopen ak77-8xn
maxtor 120 gb
NEC dvd writer
Plextor cd writer
Voeding : POWER 550 watt
Windows xp met service pack 2, juist herinstalleerd
Het probleem is het volgende :
Sinds ik de kaart geinstalleerd heb, heb ik problemen met de weergave van mijn videoclips, dat zijn videoclips van alle mogelijke formaten ( avi, mov, mpeg, wmv....).
Soms als ik een videoclip bekijk is het in orde, maar een tijdje erna kan het zijn dat de clipjes blokkerig zijn.
Een driver probleem is het niet echt denk ik, omdat ik al drivers geprobeerd heb van :
-De bijgeleverde cd
-De site van asus
-De site van nvidia
Met elk van die drivers, is er wel een probleem met de videokaart.
Met die van de bijgeleverde cd krijg ik soms blokkerige clipjes en mijn spelletjes schokken.
Met die van de site van asus kreeg ik met call of duty een OpenGL fout en de mededeling van recentere drivers te installeren, ook kreeg ik terug blokkerige clipjes.
Met die van de site van nvidia waren de kleuren van mijn clipjes volledig door elkaar en ook schokkerige spelletjes.
Mijn spelletjes schokken af en toe, maar zou niet mogen.
Bv bij call of duty, wat niet zo'n hoge systeemvereisten heeft, bij NFSU2 en bij GTA san andreas.
De videokaart is niet overclocked ofzo, is ook splinternieuw.
De voeding wordt totaal niet warm ook.
Dus mijn conclusie is dat er iets met de videokaart scheelt?Vooral omdat het probleem zich niet alleen voordoet bij spelletjes, maar ook bij mijn clipjes.
De computer heeft volgende specs :
Amd athlon xp 2600+
512 MB DDR pc 2700
Mobo aopen ak77-8xn
maxtor 120 gb
NEC dvd writer
Plextor cd writer
Voeding : POWER 550 watt
Windows xp met service pack 2, juist herinstalleerd
Het probleem is het volgende :
Sinds ik de kaart geinstalleerd heb, heb ik problemen met de weergave van mijn videoclips, dat zijn videoclips van alle mogelijke formaten ( avi, mov, mpeg, wmv....).
Soms als ik een videoclip bekijk is het in orde, maar een tijdje erna kan het zijn dat de clipjes blokkerig zijn.
Een driver probleem is het niet echt denk ik, omdat ik al drivers geprobeerd heb van :
-De bijgeleverde cd
-De site van asus
-De site van nvidia
Met elk van die drivers, is er wel een probleem met de videokaart.
Met die van de bijgeleverde cd krijg ik soms blokkerige clipjes en mijn spelletjes schokken.
Met die van de site van asus kreeg ik met call of duty een OpenGL fout en de mededeling van recentere drivers te installeren, ook kreeg ik terug blokkerige clipjes.
Met die van de site van nvidia waren de kleuren van mijn clipjes volledig door elkaar en ook schokkerige spelletjes.
Mijn spelletjes schokken af en toe, maar zou niet mogen.
Bv bij call of duty, wat niet zo'n hoge systeemvereisten heeft, bij NFSU2 en bij GTA san andreas.
De videokaart is niet overclocked ofzo, is ook splinternieuw.
De voeding wordt totaal niet warm ook.
Dus mijn conclusie is dat er iets met de videokaart scheelt?Vooral omdat het probleem zich niet alleen voordoet bij spelletjes, maar ook bij mijn clipjes.