Toon posts:

Hp laptop met amd modile cpu, warm warm.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Mijn broer heeft een hp laptop pavilion ze 4400 met een amd mobile cpu, ik denk een 2500+ . Bij het scannen op virussen gaat de ventilator wel flink lawaai maken (die voor de koeling van de cpu). Nu vroeg ik me af ofdat er voor die amd mobile cpu's een programma bestaat die nog beter het energie beheer regeld voor dat type ?

Ik ben gewoon van met mijne centrino te werken en daar heb ik soms het gevoel (gehoor) dat die ventilator niet werkt :) .

Toch wel vervelend om dat stofzuiger lawaai te horen van die laptop :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19
Voor zover ik weet niet, misschien dat anderen hier iets van weten? Maar naar mijn weten bevatten die CPU's + bijbehorende mobo's nog niet een soort Cool 'n Quiet, zoals tegenwoordig op de AMD64. Je kan proberen handmatig trug te klokken, maar dit zal de computer trager en misschien ook minder stabiel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The__Virus schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:18:
Voor zover ik weet niet, misschien dat anderen hier iets van weten? Maar naar mijn weten bevatten die CPU's + bijbehorende mobo's nog niet een soort Cool 'n Quiet, zoals tegenwoordig op de AMD64. Je kan proberen handmatig trug te klokken, maar dit zal de computer trager en misschien ook minder stabiel maken.
Dat wordt een beetje moeilijk met een laptop...... (wat trouwens niet hier hoort maar in CSL)

Ik heb zelf de 4228 en die wordt niet of nauwelijks warm.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 09-08-2005 11:29 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energiebeheer? Je kan ze niet terugklokken zoals bij Centrino als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het energie beheer van de laptop staat op desktop dus mischien daarmee dat die snel zijn volle kracht begint te geven. Dus ik zal het wel zo laten want het is die van de broer en ik mag er niet aan prutsen. Leve de Centrino's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat energiebeheer in Windows is met betrekking tot de helderheid van het LCD, standby gaan van laptop/hd etc om zo energie te besparen; dus niet om een CPU lager te gaan klokken of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor vragen over laptops hebben we een apart subforum...

Move PMG -> CSL

Verder: als je systeem op virussen scant gaat CPU en HDD usage en dus ook warmteproductie omhoog. Dan is het juist de bedoeling dat de ventilator harder gaat draaien :o

Wat je hier beschrijft is exact wat thermal management hoort te doen...

Als je het hinderlijk vindt, zou ik aanraden een antivirus programma te nemen die geen resource-hog is (oftewel neem Grisoft Antivir ipv de monsters van NAV, McAfee of Kaspersky) en om het in de background te draaien, dat zal allemaal de warmteproductie (en dus de geluidsproductie) ten goede komen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik mis eigenlijk een probleem in de startpost, of ligt dat aan mij?
Pagina: 1