Toon posts:

Mobo overleden, nieuwe videokaart + mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een half uurtje geleden heeft mijn mobo zijn laatste adem uitgeblazen. :'(

De belangrijkeste specs van het systeem zijn als volgt:
Mobo: A7N8X (non deluxe)
proc: AMD 2700+
Geheugen: 2x PC2700 512Mb
Videokaart: Club 3d 9700 (non pro)
2x HD WD 160Gb

Het geheel is watergekoeld en daar wil ik van af.
Aangezien het budget het niet toelaat om een compleet systeem opnieuw aan te schaffen, wil ik mij beperken tot het mobo en videokaart (videokaart is nl ook gammel). Ik hoef er niet ernstig op vooruit te gaan, aangezien mijn huidige systeem voor mijn dingen nog prima voldoet.

Het budget is ongeveer €250,-
Het moederbord denk ik te vervangen door een A7N8X deluxe versie, de videokaart een 6600GT. Hoewel ik een behoorlijke Ati fan ben, zie ik op dit moment geen juiste kaart voor dit bedrag. (X700, lijkt me slechter dan de 6600GT, de X800pro is dan net weer te duur) Is dit een verstandige keus in jullie ogen, of zijn andere combinaties een verstandigere keuze?

Alvast bedankt,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je een Ati fan bent wacht je toch even op de Ati x800GT. Schijnt gelijkwaardig te zijn aan de 6600GT ongeveer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:55:
Als je een Ati fan bent wacht je toch even op de Ati x800GT. Schijnt gelijkwaardig te zijn aan de 6600GT ongeveer. :)
Klopt, maar "even" wachten... tsja. Zo lang kan ik niet zonder een fatsoenlijke pc :? En als de specs dan toch ongeveer gelijk zijn, tsja dan moet het maar een nvidia chipje zijn. "Fan"is misschien ook wel een groot woord, ik heb in bijna al mijn systemen gewoon ati kaarten gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Een deluxe versie lijkt mij overbodig, tenzij je sata en firewire wil hebben (de dual channel is niet zaligmakend)
Ik zou eerder het Asrock bordje halen, draait als een speer, kost weinig en heb je meer over voor je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35

Haan

dotnetter

Socket A bordjes zijn sowieso steeds moeilijker te krijgen. Ik zou eerder die videokaart houden en voor een nieuwe processor + mobo gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

ik raad je aan de A7N8X-E deluxe te nemen, heb dit zelf ook, en dan kun je je geheugen in dual channel draaien. het bordje presteert echt goed, heb der nooit klachten over gehad., dat is echt een gigantisch verschil.

voorbeeld:
mijn systeem destijds(ongeveer jaar geleden)
AMD 1300+
512 mbram -> In dual channel als 2 x 256
radeon 9200
A7N8X-E deluxe moederbord

een vriend van mij
AMD 2200+
512 mbram ->Niet dual channel
Radeon 9700
ander moederbord zonder dual channel e.d.

en ik won het op framerate in ut2004 met zelfde instellingen dik >:)

over de videokaart laat ik me dan eventjes niet uit (omdat ik zelf een nog slechtere heb)

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1