Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 voedingen en 1 pomp tesamen op 1 snoer aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Vraag me af of ik 2 voedingen van 320 watt en 1 pomp (eheim 1048) tesamen op 1 snoer aan kan sluiten?
Mijn verstand zegt van wel, immers een stekkerdoos zit ook op 1 snoer :P
Dan vraag ik me alleen af of ik ik gewoon dmv kruisblokje de kabel op kan splitsen naar 3 apparte snoertjes naar de voedingen en de pomp.
Zodat er 1 snoer mijn pc ingaat en hij daar opsplitst naar 3
Moet ik dan nog ergens op letten?
Wil nl ook 1 relais op het enkele snoer zetten zodat alle 3 de apparaten inschakelen zodra de pc inschakelt ( heb dit nu alleen op mijn pomp wat erg goed werkt)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Standaard euro-snoer (of althans alle die ik gezien heb) kunnen in ieder geval 10A trekken, dit komt neer op een ruime 2,25 KW, dus je 2 voedingen en een pompje zijn totaal geen probleen :)

Let wel bij het aansluiten in de kast dat je snoer gebruikt die dit ook kan trekken (liefst dubbel geisoleerd) en dat je met je solderen/kroonstenen rekening houd dat er minimaal 6mm lucht de geleidende delen zit (kast/printplaten/etc)

Beste is nog overal even een stukje (duck)tape of krimpkous omheen te doen.

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 19:17
je 2de voeding laten werken als je eerste aangaat is nog simpeler
pin 4 en 5 van de atx stekker gewoon verbinden met pin 4 en 5 van je 2de voeding
Dit gaat op geen andere manier om je voeding gewoonweg niet opstart als ze niet op een mobo is aangesloten (of als deze 2 pins zijn verbonden.

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:46

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als je bedoeld dat je het 230V snoer wilt splitsen, geen probleem.

Er zijn genoeg "master-slave stekkerdozen" die hetzelfde doen. Als dan de "master" inschakeld, wordt de rest ook aangezet.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:29

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
saikoboarder schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:45:
je 2de voeding laten werken als je eerste aangaat is nog simpeler
pin 4 en 5 van de atx stekker gewoon verbinden met pin 4 en 5 van je 2de voeding
Dit gaat op geen andere manier om je voeding gewoonweg niet opstart als ze niet op een mobo is aangesloten (of als deze 2 pins zijn verbonden.
Zijn geen ATX voedingen :)

Verder allen bedankt voor de info.
Zal gewoon een euro-snoer verknippen hier 3 stukken van maken en dmv een dik kruisblok met mekaar verbinden, hiervoor komt dan het relais wat aangestuurd word door de 12v atx computervoeding.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Anders doe dat netjes IN de pc :) die at voedingen hebben de bekabeling toch naar buiten zitten, dan plaats je je at voeding op de plaats van je normale voeding, dan pak je van de dikke kabel die eruit komt de 2 spanningvoerende draden, daar maak je weer een euro stekker bij aan, die hang je aan je atx voeding die ergens anders in je pc bouwd en daar weer het relais aan met de voeding en je pompje, en klaar is justfire, zal ff snel een tekeingetje maken, beetje vaag verhaal..

Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/Voeding.png
Rood = 12v uit van je voeding om het relais te schakelen
Bruin = Spanningsvoerende 230v draden (bruin en blauw meestal) die uit de AT komen (die dikke kabel)
Zwart = Geschakelde 230v draden vanaf het relais naar de schakeldraden in de at (meestal wit/zwart) en naar je pomp.

Wel overal je aarde aan de kast gooien he :)

[ Voor 28% gewijzigd door SA007 op 09-08-2005 00:13 ]

Pagina: 1