[XP] Wachtwoord voor standby, niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Je kent het vast wel. je bent even een dagje werken ofzo, en dan heb je meteen van die lastige broertjes die op je pc gaan liggen klote/gamen :( . Nu wou ik het zo te maken dat als ik mijn computer in stand-by zet, en hem daar uit wil halen, dat hij om een wachtwoord vraagt. Ik weet dat dat mogelijk is met Windows XP, maar dan moet je ook weer een wachtwoord instellen voor je Gebruikers account, en dat wil ik weer niet, dat is weer lastig met opstarten. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 23:47

Acheron

updatepack.nl

Automatisch inloggen inschakelen?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• ReX_NL
Bedoel je als ik de pc opstart? en hoe doe ik dat?:P

[ Voor 15% gewijzigd door ReX_NL op 08-08-2005 21:40 ]

• --MeAngry--
  • Laatst online: 27-03 11:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je stelt een wachtwoord in op je gebruikersaccount en zorgt er vervolgens met TweakUI (Google is your friend :) ) voor dat je account automatisch inlogt bij het opstarten. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
ReX_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:37:
.... Ik weet dat dat mogelijk is met Windows XP, maar dan moet je ook weer een wachtwoord instellen voor je Gebruikers account, en dat wil ik weer niet, dat is weer lastig met opstarten. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Weet niet of het de oplossing is, maar als je via start -> run -> control userpasswords2 aangeeft dat je met je account (met wachtwoord) automatisch wil inloggen (zie ook hierboven) is het opstarten ook geen probleem meer. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door CamU op 08-08-2005 21:41 . Reden: Ahum, beetje late post ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ben ik nou de enige die niet begrijpt waarom je wél op resume een password wil maar @ startup de boel wijd open laat staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Maar dan kan je broertje nog steeds de computer opnieuw opstarten en inloggen onder jouw account. Waarom zet je niet gewoon een password op je account, dan ben je van alle problemen af. Geef hem lekker alleen een user account zonder rechten en klaar :)

Edit: ik pas je titel nog een beetje aan zodat het OS er instaat. Let daar de volgende keer op alsjeblieft :)

backslash32 :w

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 21:47 ]

• ReX_NL
Met het programmatje TweakUI is het me gelukt, thnx!
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:43:
Maar dan kan je broertje nog steeds de computer opnieuw opstarten en inloggen onder jouw account. Waarom zet je niet gewoon een password op je account, dan ben je van alle problemen af. Geef hem lekker alleen een user account zonder rechten en klaar :)

Edit: ik pas je titel nog een beetje aan zodat het OS er instaat. Let daar de volgende keer op alsjeblieft :)

backslash32 :w
Mijn broertje geeft de hoop al op als hij hem uit stand-by probeert te halen :P

• --MeAngry--
  • Laatst online: 27-03 11:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

ReX_NL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:54:
Met het programmatje TweakUI is het me gelukt, thnx!

[...]

Mijn broertje geeft de hoop al op als hij hem uit stand-by probeert te halen :P
Geloof mij maar, die gaat meer proberen als ie merkt dat jij het nu op dusdanige manier beveiligd hebt :P Maargoed, dat is later zorg, je weet nu hoe je het kunt fixen :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1