Ik heb een probleem met een nieuwe computer die ik moet installeren, en ik denk dat het door de SATA hdd komt (nooit eerder mee gewerkt).
Het is een kaal systeem waar ik net windows op wilde installeren. Ik krijg steeds bij het scherm waarin gekeken wordt naar partities een blue screen en het installatie-programma loopt vast.
Mijn idee is dat de SATA hdd eerst geinstalleerd moet worden.
Volgens de support websites moet/kan dat met een diskette. Er is bij dit systeem geen diskette bijgeleverd en ook zit er geen diskette station op.
Volgens andere support teksten (althans: dat begrijp ik eruit) zou ik zo'n diskette kunnen aanmaken met de cd die bij het moederbord hoort, alleen lukt het niet om daar op te booten.
Ik kan op dit moment helemaal niets omdat de windows installatie cd al vast loopt voor ik iets anders kan doen.
Mijn vragen:
Zit ik in de juiste hoek te zoeken naar het probleem, of is het iets heel anders?
Hoe kom ik aan het juiste bestandje / drivertje om de boel te installeren? (NB: ik schrijf dit vanaf de Apple die er naast staat. Geen andere windows computer in de buurt)
Zijn er veranderingen in de BIOS die ik moet doen?
specs:
moederbord: Asus K8V-X GL/AGP 754, chipset VIA K8T800, VIA VT8237
CPU 754 AMD ATHl64 3400+ 2.4 GHz
HDDI 300GB 7200 Maxtor 6l300Z0 16MB SATA
sata 150, 16 mb // DiamonMax 10, RoHS compliant
Alvast hartelijk dank aan iedereen die zou kunnen helpen!
Het is een kaal systeem waar ik net windows op wilde installeren. Ik krijg steeds bij het scherm waarin gekeken wordt naar partities een blue screen en het installatie-programma loopt vast.
Mijn idee is dat de SATA hdd eerst geinstalleerd moet worden.
Volgens de support websites moet/kan dat met een diskette. Er is bij dit systeem geen diskette bijgeleverd en ook zit er geen diskette station op.
Volgens andere support teksten (althans: dat begrijp ik eruit) zou ik zo'n diskette kunnen aanmaken met de cd die bij het moederbord hoort, alleen lukt het niet om daar op te booten.
Ik kan op dit moment helemaal niets omdat de windows installatie cd al vast loopt voor ik iets anders kan doen.
Mijn vragen:
Zit ik in de juiste hoek te zoeken naar het probleem, of is het iets heel anders?
Hoe kom ik aan het juiste bestandje / drivertje om de boel te installeren? (NB: ik schrijf dit vanaf de Apple die er naast staat. Geen andere windows computer in de buurt)
Zijn er veranderingen in de BIOS die ik moet doen?
specs:
moederbord: Asus K8V-X GL/AGP 754, chipset VIA K8T800, VIA VT8237
CPU 754 AMD ATHl64 3400+ 2.4 GHz
HDDI 300GB 7200 Maxtor 6l300Z0 16MB SATA
sata 150, 16 mb // DiamonMax 10, RoHS compliant
Alvast hartelijk dank aan iedereen die zou kunnen helpen!