Reelbox of Dreambox ??

Pagina: 1
Acties:
  • 4.960 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 21:48
Mijne heren,

Ik sta in dubio...
Wordt het de dreambox (425 euri of zo) of gooi ik er nog 200 extra tegenaan en koop ik een reelbox?
Ik zie wel een hoop verschillende getalletjes bij de specs maar wat schiet ik daar als gebruiker nu eigenlijk mee op?

Dat ik bij een reelbox meerdere progs tegelijk kan opnemen is mij geen 200 euro waard. Voor de rest zie ik zo gauw geen verschillen.
Wel valt me op dat de dreambox meer genoemd wordt op internet.

Ik ben dan wel programmeur, dus een beetje tweaken is geen probleem, maar ik koop hem om satellieten te ontvangen, niet om er de hele avond met m'n hoofd in te zitten...

Hoe zit het met:
bedienbaarheid (m'n vrouw moet 'm ook kunnen bedienen)
eenvoud updates en settings
stabiliteit progammatuur
stabiliteit hardware
veelzijdigheid (features als webradio, key sharing)
werken ze beiden met een web-gids voor de opnames?
Aansturing draaibare schotel

By the way: kunnen ze nu wel of geen divx aan?

Over de beide apparaten zie ik hier en daar wel een tweakers-post, maar nergens worden ze eens naast elkaar gehouden, Kortom:
tijd voor een mooi vergelijkend warenonderzoek....

[ Voor 7% gewijzigd door general.failure op 08-08-2005 21:00 ]

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
bergen aan informatie over de Dreambox kun je HIER vinden.

Maar wat betreft de Dreambox 7000s, hier kan ik wel wat vragen over beantwoorden hoor.
Kheb hem tenslotte al sinds de Beta fase.

* Nee, deze box ondersteunt geen Divx weergave, wel mpeg en avi bestanden.

* De dreambox biedt de mogelijkheid om meerdere online XML tvgidsen weer te geven.

* De dreambox kan draaibare schotels aansturen via het Disecq protocol ( gebruik zelf een draaibare opstelling )

* Na veel problemen zijn de laatste nieuwe hardware revisies van de dreambox ( en dan met name de 7020 ) eindelijk stabiel

* Wat betreft update van firmware, kanalenlijsten, settings en Keys. Dit is allemaal met een druk op de knop vanuit de menus te doen. Deze zijn overzichtelijk genoeg om ook je vrouw er op los te laten.

Voor meer informatie raad ik je echt aan om eens in de diverse nederlandse fora over beide boxen te kijken...................

[ Voor 81% gewijzigd door Snoekieboe op 08-08-2005 21:11 ]

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Ik zou wat gebruikers ervaringen gaan lezen - als er uberhaupt nog gebruikers zijn - van die Reelbox want dat is de grootste flop in satellietland ( ;) ) die er is

het ding doet namelijk niet wat ie belooft!!
Wel valt me op dat de dreambox meer genoemd wordt op internet.
Dat komt omdat er wel heeeel veel dreambox gebruikers zijn!

[ Voor 27% gewijzigd door Bigfoot op 08-08-2005 21:52 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
inderdaad vergeet de Reelbox als je een werkende ontvanger wilt. Persoonlijk zou ik liever een oudere 7000s kopen en voor opnames een server of NAS gebruiken. Enige waarmee de 7020s beter is is de PSU en die is bij de 7000s alleen kritisch wanneer je een harddisk inbouwt.

Wanneer je het grootste board gericht op satelliet ontvangest bezoekt op http://www.sat4all.com bedenk dan wel dat dat ooit opgezet is door de importeur van de Dreambox. De huidige moderators daar hebben nog steeds een pro dreambox houding. Voor jouw gebruik m.i. geen probleem omdat ik je met jouw wensen ook een dreambox zou adviseren.

Divx werkt op geen van de huidige satelliet ontvanger. Er zijn voor de Dreambox wel mogelijkheden met VLAN waarbij een PC dan het eigenlijke afspelen doet. Is m.i. onbruikbaar en heb daarom een divx dvdspeler naast oa.a. de dreambox.

• Bigfoot
BartNL schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:12:
. Enige waarmee de 7020s beter is is de PSU en die is bij de 7000s alleen kritisch wanneer je een harddisk inbouwt.
De 7020 heeft nog wel meer voordelen hoor, zoals een verbeterde geheugen structuur waardoor je het geheugen niet meer kan vernaggelen waardoor je met een JTAG interface aan de slag moet. Plus een 96MB flash ipv 32MB zodat je geen externe USB sticks meer nodig hebt. Plus je kunt werken met 1 basis image waarbij je dan MODS installeert als updates. Bij de 7000 moet je steeds een complete nieuwe image laden.

• general.failure
Ik heb inderdaad hal heel wat gegoogeld over beide modellen. Er is best veel over te vinden, maar de meeste items gaan toch over redelijk technische items, die je volgens mij pas begrijpt als je er zelf een hebt.

En het word me inderdaad duidelijk dat er veel meer dreambox-fans zijn (en dat is een pro vanwege meer kennis en meer programma's), maar ik zou toch greeg eens zien wat er nou wel/niet met beide apparaten kan: vergelijkende waren test!
Lijkt me trouwens een aardig item voor een tweakers.net artikel...

Ik wil er inderdaad wel een harddisk in. dat lijkt me nu juist het mooie van dat apparaat, dat ik die klote (mono) VHS eruit kan gooien.

Zo zie ik wel dat die 7020 geen dvd-brander heeft. kan dat (naast de interne disk) wel worden ingebouwd en aangestuurd?
Hij heeft wel een netwerkkaart, dus het kan ook via de pc, maar ik wil ook wel eens gewoon simpel een dvd'tje van de videotheek er kunnen proppen

Ik lees (artikel eind 2004) ook over een 7080 die binnekort uit komt?

Betreft 7000-7020: Voor de prijs hoef je het niet te laten, en verder zie ik in de 7020 alleen maar betere specs. dus zo'n 7000 is toch geen optie meer?

[ Voor 34% gewijzigd door general.failure op 09-08-2005 10:06 ]

• BartNL
de 7020s heeft betere technische specs waar ik in de praktijk geen voordeel in zie. Een 7000s met USB stick is net zo flexibel. Voordeel van de 7000s is dat het netwerk ook betrouwbaar werkt en dat ontbreekt er bij de 7020s aan. Aangezien ik alles via netwerk opneem is de 7020s momenteel onwerkbaar. Ik heb ze beide tegelijkertijd naast elkaar gehad en de 7020s ondertussen weer verkocht......

• Bigfoot
Zelf ben ik sinds enkele maanden over van een 7000 naar een 7020. Ik draai dan wel met een harddisk IN de Dreambox, en op dat gebied doet de 7020 het beter. Wegens de verbeterde voeding, die nu ook op een aparte printplaat zit.

Verder zijn de netwerk problemen die er waren met bepaalde routers nu ook opgelost dacht ik, bij mij was het sinds het begin al een stuk sneller dan met de 7000.

Flash geheugen vind ik ook fijner dan usb sticks, die soms problemen gaven. Wat bij de 7020 ook fijn is dat je tijdens het flashen geen risico's meer loopt dat het mis gaat, zoals bij de 7000.

Als je de reviews op de satfora leest zul je zien dat de Reelbox geen optie is, het is gewoon een in mekaar geflast ding wat geproduceerd is door een dealer die ruzie had met Dream Multimedia. De manager van Reelbox is ook een kaartmaffia-figuur die al eens gearresteerd geweest is. Ik zou er erg mee oppassen!

[ Voor 22% gewijzigd door Bigfoot op 10-08-2005 09:56 ]

• BartNL
Bigfoot schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 09:53:
Verder zijn de netwerk problemen die er waren met bepaalde routers nu ook opgelost dacht ik
nee is niet zo het probleem betreft niet "bepaalde routers" maar praktisch alle setups en bestaat nog steeds. Wanneer je een interne harddisk gebruikt hoeft er geen probleem te zijn. Ook mijn 7020s was met FTP transfers zeker zo goed als mijn 7000s. Probleem is de onbetrouwbaarheid waardoor real-time opnames op NAS (via NFS of CIFS) in 99% van de gevallen vol fouten zitten.

Overige punten ben ik wel met je eens maar ervaar ik niet als een probleem bij de 7000s.

[ Voor 5% gewijzigd door BartNL op 10-08-2005 10:15 ]

• Bigfoot

Over de Dreamboxen:

Hoe zit het met:
bedienbaarheid (m'n vrouw moet 'm ook kunnen bedienen)

--> moet lukken, die van mij kan het ook

eenvoud updates en settings

--> doe je gewoon van achter je pc, of met de afstandsbediening (de meeste ontvangers moet je naar de PC slepen om serieel aan te sluiten, bij de DB heb je als het goed is een netwerk liggen)

stabiliteit progammatuur

--> in principe stabiel maar niet alle alternatieve images/ emu's zijn foutloos

stabiliteit hardware

--> prima

veelzijdigheid (features als webradio, key sharing)

--> Dreambox is zeer veelzijdig, er zijn 100en speciale toepassingen beschikbaar

werken ze beiden met een web-gids voor de opnames?

--> Geen officiele maar er worden interfaces geschreven

Aansturing draaibare schotel

--> Ja, voor een diseqc motor. De Dreambox 500 heeft voor sommige motoren te weinig vermogen, maar bij de 7000/7020 zijn er geen problemen

• general.failure
Ik heb hem nu een paar maanden, en ben heel tevreden.

Plussen:
simpel te installeren
simpel te bedienen
WERKT. ja met hoofdletters. Geeen gezijk, doet het altijd

Minnetjes:
maar 1 onvanger, dus niets anders kijken als hij opneemt. (gelukkig heb ik mijn oude antenne nog)
webgids een beetje boe (EPG voor 2 progs is ok, maar langere termijn nog niet)

Hoe dat werkt met die key-files heb ik nog altijd niet kunnen uitvogelen. Hulp?

• Bigfoot
general.failure schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:57:
Hoe dat werkt met die key-files heb ik nog altijd niet kunnen uitvogelen. Hulp?
Kan moeilijk hier op het forum denk ik ;)

Verwijderd

Kan de Dreambox ook HDTV beelden aan? (ik kan hierover alleen berichten vinden van de 8000 serie die nog niet uit is).

Ik neig naar de dreambox 7025 maar wil wel HD beelden kunnen bekijken.

Is er ook een andere oplossing voor HD beeld en een harddisk voor opnames?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:50

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope, de huidige dreamboxen doen geen HD, dus dat wordt wachten op de 8000 serie, of spullen van een andere fabrikant kopen. (Als die 8000 daadwerkelijk eens een keer komt.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ah, okee.... dank je wel

Ik zie ook her en der wat over de Reelbox Avantgarde. Deze heeft wel HDMI en HDTV mogelijkheden. Hoe zit het met het gebruikersgemak hiervan?

Groet

jorryt

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 19:16

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Een Dreambox (ik heb de 7000) kan via een netwerk wel degelijk HD streamen naar een pc (via VLC en de 'capture stream' mogelijkheid van de webinterface, of een tooltje als Dreamview o.i.d.). Het probleem is echter dat de Dreambox alleen DVB-S ondersteunt en geen DVB-S2, dus veel verder dan het Astra promo HD kanaal op 19,2gr of BBC-HD op 28gr zul je niet komen.

Of wachten op de 8000 (gaat veel duurder zijn) óf eens de Kathrein UFS-910 in de gaten gaan houden. In Duitsland onder de Euro 300 te krijgen Hij heeft 3 USB poorten om straks met nieuwe firmware (is ook een Linux bak!) met een ext. hdd op te kunnen gaan nemen. Hij heeft ook een Ethernet-aansluiting, dus streamen van (HD?) content via een LAN is ook in de planning. Helaas maar één tuner, gelijk opnemen en iets anders kijken is er niet bij.

Dit apparaat is erg populair aan het worden, er wordt al driftig ontwikkeld aan alternatieve images (SF-image is nu al te krijgen). Er zijn al diverse hacks mogelijk (SATA harddisk intern, emu's etc.) Het één en ander is nog pril en je moet het vooral als hobby willen omarmen, om hier verder mee te gaan. Dit zijn een aantal voorwaarden die de Dreambox groot hebben gemaakt!

Ik heb hem zelf gister binnen gehad en na wat hobbyen draait hij al aardig, via een HD-projector is het leuk kijken naar HD-uitzendingen 8) Prettig is het wel als je meerdere sats kan ontvangen, het aanbod op de Astra1alleen is te bebeperkt, Astra2 (BBC-HD oa, FTA), Astra3 en Hotbird zijn ook belangrijke spelers! Heb je nog geen schotel? Kijk eens naar een TechniSat Multytenne, ben je in één keer klaar voor de bovenstaande sats. Hier is ook een twin uitvoering van indien je meerdere ontvangers wilt gebruiken.

Neus eens wat met Google op deze ontvanger en richt je vooral op de Duitse en Tsjechische forums ;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, Ok, hij kan misschien iets streamen, maar outputten op je TV kan hij helemaal niets. ;)

(Heb zelf ook een DM7000S4)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-08-2007 01:11 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ah, bedankt voor de reply's.

Een Dreambox is dus voorlopig niets voor mij. Is er al bekend of de Dreambox 8000 serie straks DVB-S2 aan kan?

En de Reelbox Elite, kan die (is hij al uit?) DVB-S2 aan? Ik wil namelijk film 1.1 / 1.2 etc. in HD gaan bekijken.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Er komt straks een 7025 Plus aan. Die kan HD ontvangen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 14:27

pinodambini

Dr. Z. Vago

bron?

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 19:16

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

GaMeOvEr schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:11:
Ja, Ok, hij kan misschien iets streamen, maar outputten op je TV kan hij helemaal niets. ;)

(Heb zelf ook een DM7000S4)
Daar heb je helemaal gelijk in! :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 07:30:
Is er al bekend of de Dreambox 8000 serie straks DVB-S2 aan kan?
Als het goed is wel ja, anders zou ik er zeker nooit één gaan kopen!

Verwijderd

Bedankt allemaal. Ik wacht de nieuwe 7025 plus of de 8000 nog even af.

Niemand ervaring met de Reelbox Avantgarde? (is hij uberhaupt al te koop?)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Probleem met dreamboxen is dat ze altijd heeeeeel lang na hun voorspelde marktintroductie daadwerkelijk verkijgbaar zijn. De 8000 zou er ook al sinds half 2006 moeten zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik ben net ook gewezen op de Topfield 7700 PVR, welke ook doet wat ik wil (ook nog niet op de markt).

Dus HDTV en een harddisk om programma's op op te nemen.

Iemand nog een suggestie voor een apparaat wat zowel HDTV uitzendingen aan kan als een interne Harddisk heeft?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tik het eens in op koekel zou ik zeggen. Bronnen genoeg. Is hardly nieuws voor de Dreambox kenners.

Het mooie aan een Dreambox is dat er massa's leuke software voor te krijgen is. Van streamen naar je eigen pc tot subtitle toestandjes. En aangezien het Linux is dat er op draait, kun je zelf ook nog eea doen. Ik ben voorlopig dik tevreden met mijn 500C en straks komt er wel een 7025 Plus.

[ Voor 39% gewijzigd door mphilipp op 15-08-2007 20:18 ]

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor tweakers is eigenlijk alleen een pc dvb kaart aan te raden. 10x goedkoper en je kan net zoveel en meer. Dreambox is leuk als de rest van het huis ook mee wil kijken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Beetje kort door de bocht.
Met een dreambox ben je voor 250 euro klaar.
Wil je een dualtuner oplossing dan ben je uiteraard meer geld kwijt.

Wil je via je pc kijken.. dan ben je echt niet zo goedkoop uit.
Voor casema, multikabel en @home moet je sowieso de volgende zaken aanschaffen:
dvb-c kaart, common interface en een cam (alphacrypt). Hoe duur het is weet ik niet exact, maar ga maar uit van zo'n 200 euro.

Bij beide oplossingen heb je dan een single tuner opstelling.
Voordeel van de dreambox.. zet in elke kamer zo'n ding en je hoeft maar 1 smartcard.
Nadeel van de pc, voor elke extra tuner zal je een nieuwe smartcard (en dus abonnement) moeten aanschaffen.

Ja oke, met een pc kan je ook cardsharen.. maar dan zit je vast aan brakke software om pc mee te kijken. de goede software mce of mediaportal (om relaxed naar een tv te kunnen kijken) ondersteunen geen cardsharing.

Het is dat ik de 7025 te duur vind, anders stond die allang hier thuis.
Ik heb dus maar voor de goedkope ipvr 9200C gekeken.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 16-08-2007 14:30 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Raven- schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:40:
Voor tweakers is eigenlijk alleen een pc dvb kaart aan te raden. 10x goedkoper en je kan net zoveel en meer. Dreambox is leuk als de rest van het huis ook mee wil kijken.
Speak for yourself. Een Dreambox is juist de ultieme tweaker machine. TV kijken op je PC is alleen handy voor mensen die de PC in de woonkamer hebben staan of die het leuk vinden om vanaf een burostoel TV te kijken. Als je student bent in een hok van 3x3 misschien...

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 07:51:
[...]
Als je student bent in een hok van 3x3 misschien...
Wel student, maar mijn 'hok' is 90m2......

Enige info over de releasedate van de 7025 Plus? Ik kan er niks over vinden.

Tevens kan ik de DVB-S2 inbouw-mogelijkheid nergens vinden...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:14:
[...]
Enige info over de releasedate van de 7025 Plus? Ik kan er niks over vinden.
Op cardwriter staat dat ie 'rond 1 augustus' zou komen. De 8000 is al een jaar geleden aangekondigd... Dat zegt genoeg over de betrouwbaarheid van Dreambox introducties.
Tevens kan ik de DVB-S2 inbouw-mogelijkheid nergens vinden...
Ik heb geen idee. Ik weet dat een aantal Dreambox modellen uitwisselbare tuners hebben in de DVB-T,C en S varianten. Of daar ook S2 tussen zit weet ik niet. Als S2 speciaal voor HD is, neem ik aan dat ze er spoedig mee zullen komen. Misschien is dat wel het 'Plus' aan de 7025 Plus...het zou immers om een HD apparaat gaan, en misschien zijn er meer aanpassingen vereist aan de hardware dan alleen een nieuwe tuner steken.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 16-08-2007 19:31 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:30:
[...]
...het zou immers om een HD apparaat gaan,
Waar heb je dat precies gevonden? Ik kan nergens enige bevestiging vinden dat de 7025 plus een HD machine gaat worden.

Lijkt me erg interessant als het inderdaad zo is.

EDIT: Is de dreambox ook via VGA aan te sluiten? (al mijn andere poorten op de TV zitten al vol en SCART is niet mijn favoriet).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 22:16 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:58:
[...]
Waar heb je dat precies gevonden? Ik kan nergens enige bevestiging vinden dat de 7025 plus een HD machine gaat worden.
Tsja...ik kan het nu ook niet meer vinden. Ik weet zeker dat ik het ergens las. Op zich vond ik het raar, want er komt (?) ook nog een 8000, en dan zou een 7025 die HD aan kan een beetje kanibalisme zijn natuurlijk. Misschien verkeerd gelezen of verkeerd begrepen (HD kan ook slaan op harddisk... :D )
EDIT: Is de dreambox ook via VGA aan te sluiten? (al mijn andere poorten op de TV zitten al vol en SCART is niet mijn favoriet).
Nope. Het is nog steeds een set-top box voor aan de TV. Wat is er mis met RGB scart? Component is alleen fractioneel beter, dus ik snap het probleem niet eigenlijk.

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 01:54:
[...]

Nope. Het is nog steeds een set-top box voor aan de TV. Wat is er mis met RGB scart? Component is alleen fractioneel beter, dus ik snap het probleem niet eigenlijk.
Omdat (bij mijn info) HD beelden niet via scart door te zetten zijn. Enkel via HDMI, VGA of die 5 gekleurte tulpstekkers (composiet/component, kan ze nooit uit elkaar houden).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:08:
[...]
Omdat (bij mijn info) HD beelden niet via scart door te zetten zijn. Enkel via HDMI, VGA of die 5 gekleurte tulpstekkers (composiet/component, kan ze nooit uit elkaar houden).
Component. Composiet is makkelijk te onthouden: samenstelling; da's dus waar alles in één koordje zit. Component is in de componenten van het beeld opgesplitst.

Ik denk dat de 7025Plus dus geen HD machine is, als het daarom gaat. Nog niet bij stil gestaan.

Verwijderd

Kijk zo leer ik ook nog eens wat.

Ben momenteel nog wat aan het mailen over de Reelbox met de importeur. Hiervoor is inmiddels wel een HDTV variant op de markt.

Wel prijzig helaas (1000 euro).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zou toch de voorkeur geven aan een Dreambox. Er zijn zoveel leuke dingen mee te doen; je bent min of meer zelf de baas op dat ding. En als er bugs in een image zitten, worden die doorgaans veel sneller gepatched als bij de reguliere fabrikanten. Ik draai nu Gemini op mijn 500C en er komen vrij regelmatig nieuwe versies uit. Daarnaast zijn er heel veel leuke plugins. De zwaardere modellen hebben nog meer mogelijkheden wat dat betreft.

Als je tijd hebt, zou ik even wachten. Sowieso zou ik met HDTV nog even wachten...breedbeeld heeft ook +/- 20 jaar geduurd voordat het in (ontwikkelingsland) Nederland doorbrak. Men roept wel heel stoer dat het in 2008 gaat gebeuren, maar ik moet het nog zien. Ik wacht dus nog heel eventjes met investeringen op dat gebied. Nu heb je er nog geen ene bal aan. Op de kabel heb je maar liefst 2 zenders die een 'echt' programma aanbieden (NG en Film1), de rest zijn demo's.

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 07:42:
Ik zou toch de voorkeur geven aan een Dreambox. Er zijn zoveel leuke dingen mee te doen; je bent min of meer zelf de baas op dat ding.
Wat ik er van begreep is dat de Reelbox ook volledig instelbaar is? Was dat verkeerde info?

• job

job

Voor de reelbox zal er ook wel van alles te downloaden zijn.

Met de reelbox ben je bijna geheel afhankelijk van de fabrikant.
Bij de dreambox ben je toegewezen op de community (met de standaard image van dreambox kan je vrij weinig).
Voordeel van de dreambox: snellere bugfixing, meer gebruikers dus meer hulp bij problemen.
Nadeel van de dreambox, lastiger om aan de praat te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 20-08-2007 17:48 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

job schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:43:
Nadeel van de dreambox, lastiger om aan de praat te krijgen.
Daar ben ik het maar deels mee eens. De images van tegenwoordig zijn zodanig compleet, met updateservers die je via de 'blue button' kunt benaderen. Ok, het is niet geschikt voor mijn moeder, maar iemand die een beetje met computers kan omgaan, kan een Dreambox aan de praat krijgen.
Overigens moet het ook simpeler kunnen. Ik probeerde laatst een image voor de dBox2 en die vraagt bij de eerste boot allerlei dingen en maakt zo interactief de config in orde.
Ik feite is elke box die zich zo uitgebreid laat configureren een hobbybox en niet geschikt voor leken.

Als je bereid bent het kleine beetje moeite erin te steken, is de beloning navenant... En voor *kuch* CS *kuch* is ie natuurlijk ideaaaaaal. ;)

• job

job

Het is maar net wat je moeilijker vind.
Bij de reelbox is het.. juiste iso van internet trekken,
branden, cd in de la.. update gaat automatisch.
Daarna even spelen met de cardconfig en je hebt klaar.

Bij de dreambox is het:
Gewenste firmware zoeken.. (in mijn geval gemini)
Flashen via software en utp.
via bluepanel juiste cams en cardserver installeren.
cam en cardserver configs installeren.
cam en cardserver configureren
instellen dat dreambox opstart met de juiste cam/cardserver combo
klaar

Net even een paar extra stappen. Ik heb het nu tig keer gedaan en weet precies wat en hoe ik het moet doen. Voor iemand die begint is een reelbox wat eenvoudiger.

Ander voordeel van de reelbox pvr is dat hij gewoon helemaal compleet is (inclusief HD en brander).
Bij de dreambox moet je die harddisk zelf aanschaffen. Wil je een brander, dat kan maar moet je weer een nieuwe front voor je dreambox kopen.

Ik zou ook voor de dreambox gaan, de eerste keer ben ik een paar uur aan het klussen geweest maar het is een handig apparaat. Zoals ik al zei vond ik de 7025 te duur, dus ik ben naar een door @home ondersteunde pvr overgestapt. maar als ik weer wat geld heb komt hier zeker een 7025 icm een 500 te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 20-08-2007 19:43 ]

Verwijderd

Ok, de algemene consensus is hier dus..... wachten op de DB8000.

Ik vrees dat ik jullie advies ga volgen (en nog even wacht tot de release).

Bedankt voor alle input :-)
Pagina: 1