[fedora] tijd veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Een korte bondige post.
Ik wil dus de standaard tijd op mijn server wijzigen en een half uur terugzetten. Hij is ooit verkeerd ingesteld.
Er draaien wat websites op die gebruik maken van PHP dus die zullen wat merken van de verandering, qua volgorde van bijv. nieuwsitems.
Voorzien jullie problemen als ik de tijd ga aanpassen?

bijv. cronjobs die 2x uitgevoerd worden.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Tijd terugzetten kan grote problemen opleveren; je houdt namelijk files uit de toekomst over. Als ik jou was zou ik hem erna 35 mins uitzetten, maar wie ben ik? :)
code:
1
man date

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

En installeer een ntp client. Zodat je computertje fijn de tijd van een ntp server af kan sjaken en up to date kan blijven met zijn date.

Heb je weer een zorg minder ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Server naar single user mode (zodat alle services gestopt worden), tijd terug zetten, en dan 40 minuten wachten.

Na de boot starten al de services weer, en zal het lijken alsof je server 5 minuten plat is geweest.

Mits de server 40 minuten offline kan natuurlijk.

If you choose to criticise you choose your enemies

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ntpd kan het geleidelijk rechttrekken, daar hoef je je server niet voor te stoppen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt