Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik doe al maanden een poging om op een of ander apparaat linux te installeren.
Op mijn palm is dit echter goed mislukt (bootloader ofzo doet gewoon niks), mijn mobiel is al helemaal niks voor te vinden, en het enige dat ik nog kan bedenken is mijn wekker.
Het is een Philips AJ 3145/00.
Ik ben vrijwel zeker dat deze wekker sterk genoeg is om linux te draaien, de vraag is alleen, hoe?
Is er een seriele of parallele kabel te vinden om de rom te flashen?
Welke linux heb ik nodig, ucLinux?
en weet iemand of er drivers zijn om de FM-radio ook echt af te luisteren?
En kun je met de FM-zender niet het wireless network protocol nabootsen en zo ernaar SSHen ?
Als laatste alleen nog de vrag of het ook makkelijk is om weer te resetten naar de originele firmware :)

Alvast bedankt,
TB B)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:50
Als je linux niet eens op je palm aan de gang krijgt hoef je niet eens een wekker te proberen.
PS: niet elk apparaat met een stekker kan linux draaien :)

[ Voor 25% gewijzigd door stfn345 op 08-08-2005 20:44 ]

• hankleppe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hmm zou vet zijn, weet wel dat gasten van, ik meen de C'P, Linux op een Windows based PDA hebben gezet, dat ging toen aardig. Maar op een wekker?

* hankleppe bookmarked ff

<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 19:17

JQR

Misschien moet je eerst eens proberen om linux op je koelkast te installeren.. ;)

• TheBlasphemer
Koelkast :o goed idee!
Kwam net zelf op het idee van mn penniemaat, maar een koelkast is natuurlijk veel chiller (letterlijk EN figuurlijk!)
Draait ie natuurlijk wel super-stabiel, no-way dat ie dan oververhit kan raken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door TheBlasphemer op 08-08-2005 20:46 ]

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 16:22
Google vindt geen informatie op dat serienummer. Het type processor / core is toch wel handig om te weten. Het lijkt me trouwens sterk dat een wekker in staat is om iets te draaien wat op een kernel / rom-bestand lijkt. Dan moet het tenminste een heel geavanceerd ding zijn lijkt mij.

Volgens mij werkt bijna alles bij de meeste wekkers hardwarematig. Er zijn een paar geheugencircuitjes nodig voor de klok, en misschien wat meer voor het radiozendergeheugen ofzo, maar ik denk dat de rest van alle digitale functies gewoon ingebakken zitten op de printplaat, en dus read-only zijn.

<fantast mode>
Je kunt natuurlijk een processor op het LED display solderen en via de cpu-pinnetjes voor de externe communicatie inloggen met je unixbak, maar dat telt eigenlijk niet omdat je dan geen linux draait op de wekker hardware. Je zou er dan bijv. ook de sensors van je aquarium op aan kunnen sluiten en de temperatuur/ph-waarde/zuurstofgraad in code's op het display laten weergeven. :7
</fantast mode>

[ Voor 56% gewijzigd door blorf op 08-08-2005 21:01 ]

You are in a maze of little twisting passages, all different.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TheBlasphemer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:39:

TB B)
Dus je gaat eerst liggen rotzooien om Linux erop te krijgen en vervolgens weer om het apparaat überhaupt zijn originele functie te laten vervullen, alleen dan moeilijker? 8)7 :)

Leuk initiatief, ik geef je alleen geen schijn van kans. Respect als je ook maar iets "aliens" op die wekker krijgt te draaien. ;)

• TheBlasphemer
Het gaat dus om dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/08/08/pr-Philips_AJ3145_Clock_Radio-resized200.jpg
Ben momenteel ook nog even aan het denken geweest voor de terminal, ikzelf kwam met het idee om via modem-taal op FM te ontvangen, en dan op mn PC een kleine FM-zender. hiermee hebben we dan een data-stream van de pc naar de wekker, echter terug lijkt me moeilijker, de wekker kan wel geluid maken, en mn pc heeft een microfoon, maar ik ben bang dat ik dan teveel last heb van de ruis uit de omgeving... Heeft iemand hier ervaring mee ?

EDIT:
Ik weet overigens bijna zeker dat deze telefoon bijna gemaakt is om mee te klooien, waarom anders zou het apparaat telkens om zeven over half twee het bericht 1337 laten zien?!

[ Voor 15% gewijzigd door TheBlasphemer op 08-08-2005 20:52 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat die wekker een Central Processing Unit heeft, maar een microcontroller.
Ik heb heel wat met Atmelletjes (microcontrollers ;) ) gewerkt, maar ik geloof niet dat daar Linux op te zetten is, of überhaupt een OS. (maar het ligt er aan wat je een OS noemt, ik noem machinecode die knopjes uitleest en dingetjes aanstuurt geen OS)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 14:04

we_are_borg

You will Comply

TheBlasphemer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:39:
Ik doe al maanden een poging om op een of ander apparaat linux te installeren.
Op mijn palm is dit echter goed mislukt (bootloader ofzo doet gewoon niks), mijn mobiel is al helemaal niks voor te vinden, en het enige dat ik nog kan bedenken is mijn wekker.
Het is een Philips AJ 3145/00.
Ik ben vrijwel zeker dat deze wekker sterk genoeg is om linux te draaien, de vraag is alleen, hoe?
Is er een seriele of parallele kabel te vinden om de rom te flashen?
Welke linux heb ik nodig, ucLinux?
En kun je met de FM-zender niet het wireless network protocol nabootsen en zo ernaar SSHen ?
Als laatste alleen nog de vrag of het ook makkelijk is om weer te resetten naar de originele firmware :)

Alvast bedankt,
TB B)
Ik denk niet dat je linux erop kan zetten het geheugen zo ten hoogste 256kb zijn. Het FM gedeelte is alleen maar ontvangen de wekker radio kan niet zenden, ook is zenden in de FM bereik niet toe gestaan behalve als je een machtiging heb. Daarbij zal het geheel in een ROM geplaatst zijn die niet geflasht kan worden daar toe is in ze geheel geen noodzaak toe.
Al zou je de ROM kunnen flashen heb je daar toe een speciaal apparaat voor nodig die heel erg duur is, denk niet dat je die even als test wil gaan kopen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Linux op een horloge is ook geinig en ook al eens gedaan op een digitaal horloge met (voor een horloge) redelijk groot schermpje. :P

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:07
Is het al 1 april?

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

TheBlasphemer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:51:
Het gaat dus om dit apparaat:
[afbeelding]
Ben momenteel ook nog even aan het denken geweest voor de terminal, ikzelf kwam met het idee om via modem-taal op FM te ontvangen, en dan op mn PC een kleine FM-zender. hiermee hebben we dan een data-stream van de pc naar de wekker, echter terug lijkt me moeilijker, de wekker kan wel geluid maken, en mn pc heeft een microfoon, maar ik ben bang dat ik dan teveel last heb van de ruis uit de omgeving... Heeft iemand hier ervaring mee ?

EDIT:
Ik weet overigens bijna zeker dat deze telefoon bijna gemaakt is om mee te klooien, waarom anders zou het apparaat telkens om zeven over half twee het bericht 1337 laten zien?!
En nu weet ik gewoon zeker dat je een loopje met ons aan het nemen bent! :P

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

JeroenM_tbs schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:55:
Linux op een horloge is ook geinig en ook al eens gedaan op een digitaal horloge met (voor een horloge) redelijk groot schermpje. :P
http://www.research.ibm.com/trl/projects/ngm/wp10_e.htm

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TheBlasphemer
jk_warrior schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:59:
[...]

En nu weet ik gewoon zeker dat je een loopje met ons aan het nemen bent! :P
Hoe kom je erbij?!?!
Zou toch supervet zijn om linux op je wekker te draaien :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

TheBlasphemer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:17:
[...]

Hoe kom je erbij?!?!
Zou toch supervet zijn om linux op je wekker te draaien :)
Tuurlijk zou dat heel leuk zijn, maar het opzetten van een draadloze verbinding, via de FM ontvanger van je radio, om er zo Linux op te installeren en dergelijke is natuurlijk lariekoek.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet serieus te nemen als project, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.