Toon posts:

Netwerk via seriele poort

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren op de praktijk van een dokter.

Daar hebben ze 3 computers:

PIII - Server
P100 - Workstation
PIII - Workstation

De server draait een soort "server" programma waardoor de werkstations via Attachmate Keya kunnen inloggen.

Maar...ze doen dit via de seriele poort.

De meest verre pc heeft achter elkaar foutmeldingen. Ik denk: die seriele kabel is veeeel te lang (meer dan 15 meter).

Wat is dus de maximale lengte voor een seriele kabel (null modem).

Verwijderd

Volgens de officiele specificaties dacht ik 10 meter. Maar Ik heb ook seriele verbindingen zien werken met kabels van 30 meter. Licht een beetje aan de kabel.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Het moet een goede kabel zijn, dit wil zeggen, een dikke kabel, goed afgeschermd met een grote kabel, het liefst nog een getwiste kabel. Ook kan het geen kwaad hem te aarden aan de kant van de server. Gebruik ook metalen connectors. (gebruik goede UTP kabel voor de kabel, kijken of dat lukt). Officieel kan seriel maar 15 meter maar met goede kabel enzovoort kan je tot zelfs 100 mtr halen (zelf meegemaakt). Oh ja, lange afstnden op serieel haal je alleen maar als je een 16550 UART op je seriele poort hebt, zit als het goed is ingebakken op je mamabord

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45
Gebruik ook maar een(1) kabel (verlengen met een tweede gaat meestal fout)

diskeltische lurker