nieuwe reserator-> temp problemen

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-02 16:51
mensen,

ik heb sinds het weekend de nieuwe zalman reserator +. na het gebruik van de reserator (eerste editie) d8 ik dat het tijd werd voor de 2e.. (de + versie)

alles leuk en aardig, gelijk artic silver 5 erop voor extra lage temps enzo..

niet dus.. zojuist ff flink de pc opgejaagd, uitslag--> cpu@ 69, vga @ 59 graden.. mijn reserator kwam niet boven de 55 graden voor cpu en de vga niet boven de 45 ofzo..

waar kan het probleem zitten..? er is een nieuwe voeding in gegaan en verder is er weinig aan de opstelling veranderd.

de cpu blok en de vga blok van de oude reserator 1 zijn vervangen door de nieuwe res 1 +.. het cpu blok van de oude was wel zwaarder maar zou dit het verschil zijn..?

ook zie ik een klein luchtbelletje bij de uitgang van mn cpublok met beetje condens..

mogelijke oorzaken:

- teveel koelpasta?
- slecht presterende pomp
- slecht presterende blokjes
- lucht in het blokje

koelpasta lijkt me aardig sterk aangezien het blokje muurvast op de cpu zit.. dan hoort alles opzij geduwd te worden lijkt mij..

iemand suggesties?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

ik denk dat je zelf wel weet waar het probleem zit. ik ben niet helemaal thuis in watercooling, maar lucht in het systeem is niet goed (net als lucht in je bloedbaan, ook niet leuk).
verder pompt de pomp misschien niet genoeg water rond?

edit:

sorry, misschien inderdaad beetje raar gezegd van me, maar wat ik bedoel is dat de lucht in je systeem niet goed is

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-08-2005 18:40 ]

My iRacing profile | Strava

• BootVluchteling
Hoogie2004 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:50:
ik denk dat je zelf wel weet waar het probleem zit. ik ben niet helemaal thuis in watercooling, maar lucht in het systeem is niet goed (net als lucht in je bloedbaan, ook niet leuk).
verder pompt de pomp misschien niet genoeg water rond?
als ik zelf wist waar het probleem zat, had ik hiet geen topic aangemaakt :/

iemand suggesties?

• BootVluchteling
sluit topic maar. bleek lucht te zijn.. kon het niet zien aangezien het ín het cpu blok zat..

Verwijderd

hoe heb je de lucht eruit gekregen dan?

gwoon plat leggen en laten draaien?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 08:19 ]

• BootVluchteling
ja.. mn vorige videokaart vond het niet zo leuk, is inmiddels overleden (lang verhaal..) maar pc uitzetten en dan op zn kant zetten.. als het meezit, stijgt de lucht dan uit je blokje. ff WC uitzeten, en weer aan, en toen was het eruit... vreemd genoeg is de temp de vorige x niet gedaald tot 45-46 idle, maar rond de 50. vermoed dat er nog steeds beetje lucht in zit.. is opzich geen ramp. kwestie van tijd dat ie eruit gaat...
Pagina: 1