wat is beter, via onboard of creative pci

Pagina: 1
Acties:

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 21:12
Ha,

Zit met een paar vragen, op het moment krijg ik met maar 1 driver echt 5.1 geluid uit mijn onboard 6 channel ac'97 met via chip, en dat is de via driver, een klote driver ondanks dat ie 5.1 geeft. Het geluid is niet echt denderend. Realtek drivers zijn het beste, maar krijg dan geen5.1 channel geluid eruit.

Nu heb ik ook nog een ander kaartje, een creative pci 128model ct 4810. Wat zeggen jullie hiervan, is deze beter dan mijn huidige onboard kaart? en is het hiermee ook mogelijk om 5.1 channel geluid te krijgen? want hij heeft een microfoon, line in en line out. Kan je dit niet met een bepaalde driver zo maken dat dit 5.1 wordt? dus sub/cent, sl/sr, fl/fr.

Hoor het graag.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Normaal gesproken, is een aparte kaart wel beter/handiger dan een onboard. Maar test het zelf eens uit? :)
Ik weet niet of dat ding 5.1 heeft, maar dat heb je zo opgezocht ... Anders misschien nieuw kaartje kopen? (Is ook zo duur niet meer, paar tientjes heb je er wel één met 5.1 hoor...)

United we stand, and divided we fall

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 21:12
dat klopt, maar vaak kan je bij een laptop ook de microfoon en line in veranderen in weer andere poorten, misschien dat dat met een speciaal progje mogelijk is.