Toon posts:

[HL2] soms te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gegroet.

mijn systeem:
asus A8V deluxe
athlon 64 3000+
2x 512 MB GEIL dual DDR
asus ati radeon 9600 XT

daar wil il half life 2 op draaien.
en dat lukt! soms toch... soms loopt het spel zoals het moet, vlot, soepel, en aangenaam speelbaar. Maar er zijn weer andere momenten dat het met geen meter vooruit gaat, het beeld schokkerig is, en het spel onspeelbaar wordt. Dat is dus niet altijd. (met alle setting exact hetzelfde) Ook is er geen regelmaat te vinden in het voorkomen van dit probleem. Het kan zijn dat ik de pc start, en als eerste HL2, dat het werkt, en soms, exact hetzelfde, werkt het niet. Ook als de pc een tijdje draait (lees een aantal dagen) werkt het soms vlot, en soms weer niet.
Bijzonder vervelend!
ik heb al lopen prutsen aan de instellingen in zowel HL2 als aan de instelling van men beeldkaart onder windows, maar niets helpt. Ik heb de laatste ati-drivers, van de site van ati zelf gedld en geïnstalleerd. verder heb ik cool'n'quiet uitgezet, dus dat zou het probleem niet mogen veroorzaken.
Het lijkt wel of m'n pc bij het starten van het spel 'soms een versnellingkje hoger gaat, en soms doet hij dat niet', als jullie snappen wat ik bedoel. Maar wat kan ik hieraan doen? welke info moet ik posten om aan een oplossing geholpen te worden?

mijn dank is groot :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Tikje naar SPV :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 21:39

Polycom

Poes van goud

Ten eerste je zit in een verkeerd fora, maar een moderator zal je topic wel verplaatsen :).

Kun je iets specifieker over het probleem?
Als je bv in een donkere kamer gaat zitten en je kijkt naar beneden heb je dan nog steeds framedrops (je kan het aantal fps zien door in de console (~) net_graph3 in te typen.) Zou het misschien kunnen zijn dat hij happert door sommige geluiden die geladen moeten worden (zoals explosies etc)

Verwijderd

Topicstarter
zo ver speel ik het nog niet eens...
ik merk het al bij het menu.
rechts liggen er dan zowat blikjes in het water te dobberen, (als alles vlot gaat), maar als het slecht gaat dobberen deze blikjes niet, maar gaat het daar al stroef. De helicopter die overvliegt, komt in schokken over. Het geluid is wel normaal... er vallen precies gewoon frames weg, maar het geluid blijft mooi. De helicopter maakt bij het schokkerig zijn hetzelfde geluid als bij het niet-schokkerig zijn. Ook het menu regaeert zoals het hoort, met de geluidjes. Het laden tot aan het menu duurt ook langer wanneer het schokt, dan wanneer het vlot loopt...
(thx @ moderator om te verplaatsen)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 21:39

Polycom

Poes van goud

hmm wat een vreemd probleem, het is net of je videokaart het niet aan kan.. maar dat lijkt me niet aangezien je met een 9600xt zeker wel half life 2 kan spelen op medium settings. Als ik jou was zou ik een de omega drivers proberen..

typ in google: download omega drivers.

Succes verder.

Verwijderd

Topicstarter
moest het nooit werken, dan gaf ik je opslag gelijk...
maar het werkt soms... en dat is het vreemde van de zaak...
en omega-drivers... heb ik slechte ervaringen mee. die heb ik eens geïnstalleerd in een poging het probleem op te lossen, maar die gaven zulke problemen, dat ik men windows er opnieuw kon opzetten...
ik denk dat er van de oude standaard driversiets was blijven hangen ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
niemand...?

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 11:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Probeer die Omega drivers nu nog eens... 8)

Werkt prima en leuk programma-tje erbij om je videokaart wat over te clocken...

Verwijderd

Topicstarter
die omega drivers staan erop, en ik heb mijn systeem een beetje geoc'ed (naar 2,2Ghz)
het probleem komt iets minder vaak voor heb ik de indruk, maar het blijft wel.
Geen oplossing dus (reaktie bleef lang uit omdat ik eerst grondig wilde testen...)
nog iemand ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
*stamperdestamp*
niemand...?

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

alle progsels die in de achtergrond draaien al eens uitgezet? (virusscanner, windowsupdate, dittum, dattum, blablabla)

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
die draaien altijd, dus ook als het goed gaat...
in andere spellen zoals UT2004 heb ik nergens last van...

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

kan wel wezen, maar ze zijn niet altijd even actief... zet ze nu eens uit en post dan het resultaat.
edit: schiet me net te binnen: probeer eens in offline modus te spelen (ik dacht dat dat nog steeds kon, even googlen)

[ Voor 38% gewijzigd door Clush op 25-08-2005 08:37 ]

... not as I do.

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Jouw soort probleem komt mij bekend voor en heb ik zelf ook gehad. In mijn geval bleek het de enorme schijfactiviteit te zijn tijdens het downloaden op de achtergrond. Downloaden gaat variabel qua snelheid en hoeveelheid, dus soms heb je er meer last van dan op andere momenten. Ook geldt dat de ene game meer beslag legt op je harde schijf dan de andere, dus je kunt er dan inderdaad geen pijl op trekken of dat het nou is of niet.
Sinds ik structureel niet meer download (virusscanners doen dat ook vaak bij het opstarten!), heb ik helemaal geen problemen meer.

Misschien kan dit bij jou het probleem ook zijn?

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een SATA schijf van 120 gieg erin zitten.
Als ik files over mijn netwerk verplaats, gaat dat tegen 11,8MB/sec. Ondertussen kan ik rustig een filmpje zien, of eender wat doen. heel weinig systeembelasting, en het ledje van de hdd knippert nauwelijks...
maargoed, ik test het :)

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
als jij mij was, zou jij gewoon formateren. ik snap dat het leuk is te vinden wat er mis is, maar kennlijk lukt het je niet en kun je op deze manier gelijk zien of het aan je hard of software ligt zegmaar.

ps, wat kreeg je eigenlijk uit de video-stress-test? is die waarde wel +- constant?

http://specs.tweak.to/12504

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gebruik je Windows XP X64? Zoja, dan kan dat de oorzaak zijn.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PuDy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:56:
hmm wat een vreemd probleem, het is net of je videokaart het niet aan kan.. maar dat lijkt me niet aangezien je met een 9600xt zeker wel half life 2 kan spelen op medium settings. Als ik jou was zou ik een de omega drivers proberen..

typ in google: download omega drivers.

Succes verder.
ik zou het probleem ook niet bij de videokaart opzich zoeken. ik heb exact dezelfde videokaart en kon het speel op 1024 @ high probleemloos spelen.

ik gebruikte de orgineele Ati drivers.

ik zou sowiezo zoveel mogelijk achtergrond tasks uitzetten ook virsuscanner / firewall, en al helemaal eventueele downlaod progsels.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 25-08-2005 17:00 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1