Remote beheer van een media player

Pagina: 1
Acties:

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:58
Ik heb vandaag mijn LineX wireless transmitter binnengehad en ik wil een bepaalde opzet gebruiken , maar ik vind het niet op het internet hoe ik dit moet doen.

Ik heb thuis een servertje staan in de kelder, ik zou daar dus de LineX willen aansluiten om zo mijn audio te streamen over de FM Band. Nu zou ik graag hebben dat ik de media speler kan instellen en laten afspelen via een andere pc, zo dat ik van playlist kan veranderen zonder naar de server te moeten gaan. Ik wil het niet doen via Remote Desktop, aangezien dit veel te omslachtig is en ik niet graag heb dat mijn vrouw op de server komt, die laat alles crashen! ;)

Mijn server : Windows 2003
Mijn PC's : Windows XP SP2

Iemand die ervaring heeft met zoiets?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• tc982
LineX is een transmitter voor elke audiosignaal over te zetten naar de FM Band van de radio, om zo op elke radio je muziek te kunnen horen!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Winamp aansturen over een browser is een optie: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=139139

Onder Linux heb je MPD (Music Player Daemon) die kan hetzelfde truukje als WinAmp met browser, alleen is MPD voor deze taak. Misschien dat je een dergelijke constructie ook onder Windows kunt vinden (server die muziek speelt en die besturen is door een client/ webbrowser).

Een ander vraagje: mag je zomaar zenden op de FM band, ik meende dat je daarvoor een vergunning nodig hebt?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Media Player Classic heeft ook standaard een web-interface.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• tc982
Japie_17 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:08:
Winamp aansturen over een browser is een optie: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=139139

Onder Linux heb je MPD (Music Player Daemon) die kan hetzelfde truukje als WinAmp met browser, alleen is MPD voor deze taak. Misschien dat je een dergelijke constructie ook onder Windows kunt vinden (server die muziek speelt en die besturen is door een client/ webbrowser).

Een ander vraagje: mag je zomaar zenden op de FM band, ik meende dat je daarvoor een vergunning nodig hebt?
Is er iemand die weet dat er alternatieven zijn voor Windows Media Player? Of je iTunes ook remote kan beheren?