Toon posts:

Plaatsing van de brander?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren had ik een discussie met mijn oom over waar je het beste je CD-brander kan plaatsen in je PC.

Hij had als theorie dat de brander helemaal boven aan moest zitten en daaronder de CD-rom speler e.d.. Hij heeft er geen vrij 5 1/4" slot tussen zitten.

Ik heb het als volgt zitten, van boven naar beneden:

CD-rom, DVD-speler, CD-brander, leeg slot.

Mijn CD-brander zit dus helemaal onderaan. Mijn oom heeft als theorie dat daardoor de DVD-speler en CD-rom stuk gaan, door de warmte van de brander.

Ik heb mijn indeling op deze manier zitten, omdat als ik mijn CD-brander helemaal bovenaan heb zitten de ene CD naar de andere kan weggooien.

De CD-brander wordt toch aan de onderkant het warmst dus daar kan je toch beter een slot leeg laten? Of is dit per CD-brander verschillend?

Ik hoop dat jullie voor mij hier duidelijk in kunnen schaffen!

Verwijderd

Tis dikke zever dat die CD-rom en DVD stuk zullen gaan . Je moet enkel kijken waar er openingen zijn op je brander en daar onder of boven een slot vrijlaten of een slot cooler zetten .

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Het maakt idd geen reet uit waar hij zit... gewoon waar jij hem het best vind zitten.
Qua warmte valt het reuze mee, alleen hebben de meeste branders een fannetje die dus wel wat ruimte wil hebben...

Ach in mijn kast is het een rommel overal IDE en SCSI kabels ook voor de fan v/d brander... maar alles werkt nog prima :)

Verwijderd

Ik heb zo' freecom cheap-@ssed cd brandertje.
Ik merkte dat zelfs met het afspelen van een mp3 cd'tje hij wel absurd warm werd.

Ik heb er nu een fannetje op gericht en hij blijft nu lekker koel.

Je kan de brander het best wat ruimte geven en een extra fannetje erop richten.

Ik vermoed dat dat de levensduur best wel ten goede komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP9001 serie. CD-Roms lezen hoef ik hem niet voor te gebruiken :( daar is hij rete traag in. Iemand ervaringen verder met deze brander.

Verwijderd

Ik heb wel eens een hitte probleem gehad met de Philips 2600, als die boven de 40 graden kwam ging ie rare brand problemen vertonen.

Maar ik weet niet hoe dit met de huidige branders is.

Verwijderd

Hi

Het logisch om de apparaten die de meeste warmte produceren, het hoogst in de kast te plaatsen. Warmte stijgt namelijk. Kun je de warmte mooi afvoeren aan de achterkant bovenin. Voorin onder laat je dan de koele lucht naar binnen. Laat je bovenste plekkie leeg, dan kan de warmte zich daar 'ophopen' voordat ie wordt afgevoerd.

Als je de ruimte hebt, zou ik tussen de apparaten ruimte laten. Kunnen ze hun warmte tenminste afgeven aan de lucht.

De enige afvoer van mijn kast is via de fan van de ATX-voeding en de temperatuur boven in de kast is nu, eh.. 26.5 °C. B-)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je oom heeft wel een beetje gelijk, de warmte gaat natuurlijk altijd omhoog....

Ik heb me Plex-fikker IDE (heeft geen fan) in de 1 na bovenste 5,25 zitten.
Daaronder zit 2 x niets en daaronder zit me cd-rom speler.

Whatever.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmm msichein heb ik het een beetje overdreven

DVD-ROM
cooler -> nog niet, maar komt wel
CD-rom
cooler
brander

maar 1 cooler zit er nu al tussen :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

DVD/CD-rom
niks
Brander
niks
niks

Heb nog genoeg ruimte als ik wil uitbreiden of koelers wil plaatsen:)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

DVD
Bay-cooler
PlexWriter 12x10x32 SCSI
UltaPlex 40x SCSI
HDD-bay

werkt perfect

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44

cue

ja maar als de warmte omhoog gaat dan kun je'm juist beter aan de onderkant zetten dan kan alle warmte omhoog, dan hoopt het zich niet op, en kan het boven weggevoerd worden

:9

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Op zondag 14 januari 2001 20:26 schreef FrankGuthrie het volgende:
DVD/CD-rom
niks
Brander
niks
niks

Heb nog genoeg ruimte als ik wil uitbreiden of koelers wil plaatsen:)
Zo heb ik het ook...helemaal geen problemen met warmte !

Mijn PC'tje

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 07:30

damswer

mSW - LU since 2005

en een fan op je drives laten blazen

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
[Hier stond een nutteloze post]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Niks
Plextor CDROM
HDD Bay
Plextor 12 speed brander
HDD SCSI
HDD SCSI

Oftewel bijna vol: keertje kijken naar een A-Open kast: wat meer ruimte voor mijn 5 harde schijven.

Verwijderd

Wezep, een aparte scsi-tower misschien?
www.alternate.nl bv heeft ze (let op, prijzen ecl BTW)

Verwijderd

Ik zou je brander los hangen.
dus:

LEEG
BRANDER
LEEG

als je meer cd's achter elkaar gaat branden dan word je brander best warm. Dus dan hangt de brander los en kan de warmte beter weg. Maar het is niet echt nodig maar toch wel iets beter denk ik.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Dat wordt een probleem. Naast mijn 5 interne schijven heb ik ook een Compaq SCSi box met 4 schijven (4,3 Gb). Ook heb ik een SCSi scanner, op deze manier blijf ik scsi kabels aan de achterkant van mijn computer wisselen.

Verwijderd

Heb het zo:

* leeg
* brander
* leeg
* CD-rom speler
* leeg
Pagina: 1