[dvd-brander]nieuwe brander, maar geen goede reviews

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik wil graag een nieuwe, snelle dual-layer brander die vooral veel merken schijfjes slikt en goede resultaten geeft. Nu zat ik zelf te denken aan de nec 3540, maar NEC had vroeger nogal wat problemen (1e versie van de 1300...).

Nu ben ik dus gaan zoeken (google en toms hardware) maar ik kan geeneen goede review vinden die de voordelen tegenover elkaar zet van een aantal nieuwe branders (meestal is het 16 speed branders, maar niet dual-layer of van de 3520 bijvoorbeeld)

De vraag is dus: welke brander kan ik op het moment het beste kopen? Hopelijk kunnen jullie me een beetje duidelijkheid geven, want ik weet het niet meer...

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

In principe kan je gewoon zo ongeveer elke brander wel kopen, naar mijn weten zijn er momenteel weinig slechte branders. Branders waar ik als verkoper goede ervaringen mee heb zijn:

Nec 3540,
Aopen DUW1608
Benq DW1640

Deze branders kan je overal vinden tussen de 40 en 50 euro, ze doen allemaal hun werk goed. Je kan natuurlijk veel tijd stoppen in het zoeken naar de prestatieverschillen, maar volgens mij zijn die echt nihil.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De typen die dr Lowtune hierboven noemt zijn idd gewoon goede branders. Zelf heb ik een voorkeur voor NEC, maar da's alleen maar omdat de 3500 zo goed beviel dat ik daarna blind de 3540 gehaald heb :)

De verschillende branders hebben wel allemaal hun sterkere puntjes qua snelheden enzo, als een paar seconden winst etc je echt veel uitmaakt bij bepaalde zaken (DVD R? RW? CD? CDRW? DAE?) dan moet je ff wat reviews gaan lezen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Plextor PX-716A ik heb er een en ben er zeer tevreden over :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Paultje3181 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:02:
Nu zat ik zelf te denken aan de nec 3540, maar NEC had vroeger nogal wat problemen (1e versie van de 1300...).
Hoe moeilijk kan een aankoop van een dvd brander zijn? Wat zijn jouw eisen van een DVD brander dan? En omdat NEC 2 jaar geleden 'nogal wat problemen' had met de 1300 is het nu nogsteeds ellende?

Definieer trouwens 'nogal wat problemen' ? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Paultje3181
nou gewoon, dat ie alle media slikt bijvoorbeeld (dat is de eis) en dat deed de 1300 dus niet, vind ik best belangrijk... Bovendien moet ie een beetje stil zijn en toch snel...

Las laatst nl. dat de 3540 niet zoveel DL-schijfjes slikt... Klopt dit, dit zou dan nl. voor mij een reden zijn deze niet te kopen...

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Geen enkele brander slikt alle DL-schijfjes. Er is maar 1 merk DL dat deugt, nl Verbatim. Dus daarvoor hoef je de NEC niet te laten staan.

Verwijderd

Paultje3181 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 18:03:
nou gewoon, dat ie alle media slikt bijvoorbeeld (dat is de eis) en dat deed de 1300 dus niet, vind ik best belangrijk... Bovendien moet ie een beetje stil zijn en toch snel...

Las laatst nl. dat de 3540 niet zoveel DL-schijfjes slikt... Klopt dit, dit zou dan nl. voor mij een reden zijn deze niet te kopen...
Ik heb nog een NEC 1300A en ik heb nooit of te nimmer een DVD tegengekomen die hij niet moest. (Heb wel ooit de Firmware geflashed)...

Verder is dat geen reden om geen NEC brander te kopen, want ieder merk heeft wel een bepaald type schijfjes dat hij niet slikt.

Als je ff kijkt op de frontpage was er een kleine tijd geleden nog een artikel over DVD-branders trouwens, misschien kan je dat artikel eens nalezen :)

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 10:45

Stalker

Leon 20 VT Topsport

In de nieuwe c't die binnenkort in de winkel ligt hebben ze dat net toevallig getest.
De beste alles brander is de nec en de pioneer.
Phillips en Lite-on en LG zijn het meest kieskeurig.

Specs

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
Check de cdfreaks.com forums eens. ik heb zelf een nec 3500, benq 1640 en een plextor 716. mijn 716 is wat kieskeurig met media als platinum +R (vroeger ricohjpn, tegenwoordig ritek), met taiyo yuden doet ie 't dan weer goed, maar niet beter dan de benq. ik gebruik mijn benq 't meest.

http://www.cdfreaks.com/article/214
http://www.cdfreaks.com/news/11704
http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=14268

• Paultje3181
oke, ik heb even die links doorgekeken en inderdaad ziet die benq er goed uit... Maar hoe is deze met geluidsproductie? Maakt ie veel herrie?

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
geluidsproductie is niet buitengewoon. 't stoort mij in ieder geval niet.
Pagina: 1