[ubuntu] hangt tijdens het booten van cd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik probeer op mijn Acer Aspire 1692WLMi laptop Ubuntu 5.04 te installeren. Vrijwel meteen nadat het booten van CD begint hangt het systeem al, dus al ruim voordat ik maar met de installatie te maken krijg.
Bij de melding: "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel" gebeurt er verder niks meer.
Ik heb van iemand gehoord dat het wel eens met de hardware van mijn laptop, voornamelijk de PCI-express videokaart te maken kan hebben, die de kernel niet ondersteunt. Ik heb echter ook Suse 8.0 geprobeerd, en als ik daar de cd van inleg kom ik netjes in de installatie terecht. Dus dan zou ik het raar vinden dat het met een van mijn componenten te maken heeft, aangezien de 2.4.x kernel van suse 8.0 een stuk minder dingen zou moeten ondersteunen.
Iemand een ideetje hoe ik Ubuntu nu kan installeren?

Systeemspecs:
Intel Pentium-M 1.73GHz
1Gb DDR2 533mhz
100Gb harddisk
Mobility radeon X700 PCIe (128mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zou het niet gewoon kunnen zijn dat je CD beschadigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Ik heb een ubuntu live-cd getest, een installatie cd die ik ooit bij pc magazine kreeg, en gisteren heb ik nog eens een installatie cd image gedownload en gebrand, allemaal doen ze niks..

[ Voor 3% gewijzigd door Intrepidity op 08-08-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik herken het probleem, heb het ooit 'ns bij iemand anders gezien. Dat was echter ruim een jaar geleden en had te maken met externe USB-devices. In zijn geval was dit een externe harddisk die hij moest ontkoppelen om te booten. Maar het was dus ruim een jaar geleden, dus ik zou haast zeggen dat ubuntu dat probleem nu wel heeft opgelost. Ik heb dit er nog over kunnen vinden: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-6628.html

Wellicht dat dit je probleem is? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
mOrPhie schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:10:
Ik herken het probleem, heb het ooit 'ns bij iemand anders gezien. Dat was echter ruim een jaar geleden en had te maken met externe USB-devices. In zijn geval was dit een externe harddisk die hij moest ontkoppelen om te booten. Maar het was dus ruim een jaar geleden, dus ik zou haast zeggen dat ubuntu dat probleem nu wel heeft opgelost. Ik heb dit er nog over kunnen vinden: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-6628.html

Wellicht dat dit je probleem is? :)
Verrek nu je het zegt. Ik hen zo'n soort gelijk probleem wel is gehad met een bluetooth USB module :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Ik heb er geen usb-apparaten aanhangen, sterker nog, helemaal geen externe apparaten.. Zou het mogelijk zijn dat er een of ander apparaat (bijv wlan) intern via usb is aangesloten ofzo? lijkt me sterk eigenlijk.. Er is dus geen workaround voor dit probleem bekend?
Pagina: 1