Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
[ Voor 11% gewijzigd door breinonline op 08-08-2005 18:32 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
- Auto contrast
- Auto color
- Hue / saturation
- Levels
Best basiskost eigenlijk
zoals al vermeld is. Idd met levels en curves wat werken.SNAFU schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:23:
Hallo,
vorige week heb ik tijdens mn werk een paar fotootjes gemaakt maar ik krijg die blauwe waas maar niet weg. Weet iemand hoe ik dat het best kan doen in Photoshop of met een filter???
[afbeelding]
Dit ziet er namelijk bij lange na niet uit zoals het er in werkelijkheid uit zag.
Dit is even snel gedaan
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Klopt, heb ik al verschillende malen geprobeerd maar het resultaat wordt er niet levens-echter van vrees ik, zeker niet met die auto-opties.benoni schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:31:
Image -> Adjustments en dan dit rijtje proberen (in volgorde van moelijkheidsgraad):
- Auto contrast
- Auto color
- Hue / saturation
- Levels
Best basiskost eigenlijk't Wordt wel wat lastiger om de lelijke JPEG-artifacten eruit te retoucheren want die steken gelijk de kop op als je zoveel aan het contrast moet sjouwen.
Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd
Dit resultaat komt me dus bekend voor, zover ben ik ook al gekomen.DarkSide schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:35:
[...]
zoals al vermeld is. Idd met levels en curves wat werken.
Dit is even snel gedaan
[afbeelding]
Maar zoals je ziet wordt de Oosterschelde daar wel ERG donkerblauw en het land donker groen.
En er blijft toch een beetje een waas over zitten.
Juist!! Die zooi hoef ik er niet op hoor....
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat als je pola filter gaat gebruiken, dat het effect dan nog meer zal storen.. (die blauwe waas word dan nog erger verzadigd)David schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:22:
Wat Dacide zegt. Heiige lucht weerkaatst veel uv-licht, wat je op de foto terugziet als een waas. Een polarisatiefilter wil ook nogal eens werken.

In het water was na het toepassen van het filter redelijk wat artefacten te zien, die heb ik zo goed mogelijk weggehaald... (iets te grote compressie gebruikt?)
[ Voor 49% gewijzigd door switchboy op 08-08-2005 21:45 ]
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Wow...ziet er al beter uit.switchboy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:42:
dit heb ik er van kunnen maken [afbeelding]
In het water was na het toepassen van het filter redelijk wat artefacten te zien, die heb ik zo goed mogelijk weggehaald... (iets te grote compressie gebruikt?)
Foto is inderdaad redelijk zwaar gecomprimeerd. Origineel komt van mn Sony V-1 af en is 1,09 MB groot, deze versie is 34 KB.
UV-filter zou dit soort ellende moeten voorkomen dan? Was die dag wel ontzettend mooi weer overigens, stuk beter zicht dan je van de foto zou vermoeden.
Verwijderd
Waarom heb je deze dan geupload? Iedereen is dus bezig met een foto wat er niet uitziet, terwijl je een beter versie hebt???SNAFU schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:56:
[...]
Origineel komt van mn Sony V-1 af en is 1,09 MB groot, deze versie is 34 KB..
Verwijderd
Ik probeerde de grotere versie te uploaden maar bij Imageshack bleef ie maar 48 KB als ik daarna downloade...Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:40:
[...]
Waarom heb je deze dan geupload? Iedereen is dus bezig met een foto wat er niet uitziet, terwijl je een beter versie hebt???
Sorry.
Gaat ook eigenlijk meer over de manier waarop je de foto opschoont zodat ik de rest van deze serie ook kan doen, niet zozeer alleen deze foto.
[ Voor 17% gewijzigd door SNAFU op 08-08-2005 23:46 ]
Afgelopen vakantie in Praag heb ik op een heiige dag prima m'n pola kunnen gebruiken om wat van de heiigheid op te heffen. Met het draaien van het filter zag je de lucht gewoon transparanter worden.Dacide schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:26:
[...]
Ik denk dat als je pola filter gaat gebruiken, dat het effect dan nog meer zal storen.. (die blauwe waas word dan nog erger verzadigd)
Voor zover ik weet polarisatiefilter doet niks met verzadiging, maar laat alleen in één richting gepolariseerd licht door. Water in de lucht verstrooit en reflecteert licht, dus een gedeelte van dat effect kun je teniet doen met een polafilter.
Verwijderd
nou heb ik wat geexperimenteerd en ben tot de conclusie gekomen dat ie bij stralend weer vaak de "landscape" setting pakt. Maar hij maakt sommige dingen gewoon donkerder.
ik zal een voorbeeld laten zien:
De een is gewoon donkerder dan de ander. Bij de sunset setting krijg je een mooie zonsondergang te zien, maar de voorgrond erg donker.
Hoe kan ik in de toekomst dit verbeteren met fotograferen (lees: dus neit met photoshop ofzo)?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon 'selluf doen!', en geen auto-bepaalde exposure setting van de camera accepteren. Of hooguit als richtlijn, want soms hebben die krengen gewoon gelijk...
ik ben pas begonnen met fotograferen (n00b) en heb de hele manual al uit mijn kop geleerd zeg maar.
Het jammere is dat je op dat schermpje niet goed kunt zien of je nou een goeie of een slechte foto gemaakt hebt zeg maar.
Dus ik weet ook nog niet hoe je het beste met die shutterspeed en aperture kan spelen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar