Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook van plan om ongeveer over 3 weken een nieuwe pc te kopen.
Geld speelt ook niet echt een rol maar rond de 3000 euro vind ik genoeg.
Ik ben nu uitgekomen op deze configuratie

Behuizing: Thermaltake VA3000BWA Tsunami + Window

Voeding: OCZ ModStream OCZ52012U 520 Watt

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium

Processor: AMD Athlon 64 X2 Toledo 4600+

Geheugen: 2 X Kingston KHX3200ULK2/1G DDR SDRAM

Harde schijven: 2 X Western Digital 74GB

Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS

Videokaart: XFX GeForce 7800 GTX

TFT Scherm: Hyundai L90D+

De pc is bedoeld voor het spelen van spellen :)

Maar nog iemand suggesties, of een beter idee?

Met voorbaat dank :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Uhm.. gooi er een DVD-RW-ding in misschien? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pak een 4400+ ipv de 4600+ de 4400+ heeft nl meer cache ;) en snelheid? achja die 200mhz kan je ook wel zelf regelen

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:13
Ik zou wat koeling er in stoppen, en misschien is het verstandig een opslag-HD er bij te doen. Voor de rest vraag ik me alleen af wat je met die twee raptors gaat doen. Ga je die in sli Raid 0 zetten?

Dat kan denk ik er nog wel bij, want ik kom op 2700 euro uit voor jouw PC, op SallandAutomatisering. Aangezien je ook een 4400+ wordt aangeraden. Trouwens, is een FX-55 niet beter?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat dvd-rw-ding heb ik al thuis liggen de NEC-3540 :*)
In de Tsunami zitten al 2 10cm fans is dat niet genoeg?
Ik ga de raptor's niet in raid zetten.
En over de processor heb ik zelf ook lang gedacht. Unreal 3 word het eerste spel dat multithreaded ondersteund. Dan boek je wel weer winst met de X2 serie. Maar voordat het geheel ondersteund is zal deze X2 serie wel weer oud zijn.
Ik heb op pricewatch gekeken en de goedkoopste FX-55 is nog steeds 828 euro
en de X2 4600+ is 715 euro heb je dan niet meer voor minder? (nederlander he :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:08:
Dat dvd-rw-ding heb ik al thuis liggen de NEC-3540 :*)
In de Tsunami zitten al 2 10cm fans is dat niet genoeg?
Ik ga de raptor's niet in raid zetten.
En over de processor heb ik zelf ook lang gedacht. Unreal 3 word het eerste spel dat multithreaded ondersteund. Dan boek je wel weer winst met de X2 serie. Maar voordat het geheel ondersteund is zal deze X2 serie wel weer oud zijn.
Ik heb op pricewatch gekeken en de goedkoopste FX-55 is nog steeds 828 euro
en de X2 4600+ is 715 euro heb je dan niet meer voor minder? (nederlander he :*)
Ik zou veel eerder voor de 4400+ gaan. Heeft dezelfde specificaties als de 4800+, alleen loopt 't 200 mhz langzamer. 200 mhz haal je makkelijk met overklocken. Je kunt er zelfs nog overheen gaan.
en ja, dan loopt hij nog helemaal stabiel. Dus dan heb je een 4800+ en 't is nog goedkoper ook. Kun je dat geld weer ergens anders in investeren of 't gewoon op je bank laten staan.. 8)

Die 512 kb cashe van 4600+ zul je niet kunnen verhogen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de meeste al zeggen:

- 4400+ Toledo, 1MB cache per core ;)
- 2*74GB (niet in raid 0)? Als je games gaat spelen kan je beter 1 74 GB Raptor nemen en een 250GB Caviar II SE, geloof me, je zal die 250 nodig hebben ;)

Dan nog iets, als je even wacht op de A8N32 SLI Premium dan kan je later optimaal gebruik maken van je twee 7800 GTX'en, dan heb je echt 16X per bus i.p.v. 2 * 8 ;)
Als het goed is komt ie aan het eind van de maand.

De fans in de BWA zijn 12 cm voor en achter en de side is 90 mm, zou ze ook naar 5v zetten, maar dat merk je wel ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dan nog langer wacht kan ik dan niet beter wachten op de Ati Crossfire moederborden?

Daar hoef je niet exact dezelfde kaarten te hebben.
Als ik nu een 7800 GTX koop en over een jaar nog een dan kunnen die toch niet in SLI omdat de bios dan niet gelijk is?

Ik heb even opgezocht op google de crossfire moederborden zouden er al moeten zijn

http://www.ati.com/technology/crossfire/faq.html#6

Ok ik ga dan voor de 4400+ maar als ik dan een raptor pak en een Caviar II SE en ik installeer mijn spellen op de Caviar dan heb ik nog geen snellere laadtijden toch?

Bedankt voor jullie reacties :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer gaan die crossfire borden dan in benelux uitkomen

ben opzoek naar een crossfire mobo maar tot nog toe geen enkel gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:45:

Ok ik ga dan voor de 4400+ maar als ik dan een raptor pak en een Caviar II SE en ik installeer mijn spellen op de Caviar dan heb ik nog geen snellere laadtijden toch?

Bedankt voor jullie reacties :*)
Die raptor gebruik je als boot HDD, dus met windows en je spellen. Die Caviar gebruik je voor de overige dingen; Films, Mp3's etc.
Pagina: 1