WAG54G V2 wireless verbinding wel, maar geen internet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• MaartenK18
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb sinds kort de Linksys WAG54G V2 (jaja ingeruild voor de V1.2), alleen ik krijg mijn internet via Wireless niet aan de praat ?

Heb geloof ik alles ingesteld zoals ik het eerst had staan, maar vreemd genoeg heb ik wel connectie, maar kan dus niets pingen en dergelijke ..

Iemand een idee ?

• MaartenK18
?????

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem.
Er was een bestaande draadloze router die vast is aangesloten op 2 pc's en draadloos naar een derde pc.
Daar deze router (sweex) blijkbaar oververhit geraakte op warme dagen en dan uitviel wou ik er een andere router tussen zetten (medion) Deze heeft daarvoor zonder problemen draadloos ergens anders gewerkt.
De twee computers met vaste verbinding geen probleem (had de medion het zelfde mac adres toegewezen waardoor het modem van telenet niet zag dat er een andere router geplaatst was) de pc met de draadloze router krijg ik echter niet aan de praat.
De ontvanger zegt dat hij verbonden is. De signaalsterkte is uitstekend. maar het toegewezen IP adres is nog steeds dat van de sweex. Ik kan geen renew of release doen. Ik krijg dus gewoon geen ip adres toegewezen en kan dus ook geen verbinding maken, zelfs niet met de router zelf.
Iemand een oplossing?

• MaartenK18
Bij mij heeft het denk ik niets te maken met oudheid van het apparaat zelf, want hij is gloednieuw. Zal ergens wel 1 of andere instelling zijn die ik over het hoofd zie.

Verwijderd

Zeg dit is geen helpdesk waar je met 0,0 uitleg een vraag neer kunt plempen en vervolgens na anderhalf uur al gaat zitten schreeuywen om aandacht.

Check je mail zo.

Dit topic is gesloten.