Toon posts:

Goede betaalbare router

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij advies geven voor een goede betaalbare router waar ik 2 pc's (WXP en Debian(server)) achter kan hangen.
Heb 100Mbit verbinding, dus wil daar graag niks van verliezen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met wat heb je een 100mbit verbinding? Tussen twee netwerken? Ik zou eerst iets meer informatie geven. Is het een verbinding met Internet, want dat lijkt mij sterk dat jij een 100mbit lijntje hebt liggen. )

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hebben de meeste routers tegenwoordig geen 10/100 Mbit poorten? Dacht van wel eigenlijk.Je hebt al een degelijke bedrade router voor 40 euro of minder. US Robotics, Linksys, ...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

100 mbit is anders vrij normaal in studentencomplexen

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:03:
100 mbit is anders vrij normaal in studentencomplexen
Dan is jouw internet verbinding nog geen 100mbit. Je zit dan gewoon op het LAN van een studentencomplex. Dan zou je ook af kunnen met een switch, tenzij jij, je zelf wat meer wilt afschermen van het netwerk in het studentencomplex. Maar de meeste routertjes hebben inderdaad een 10/100mbit interface. Zelf heb ik wel goede ervaring met Linksys routertjes. Linksys is een onderdeel van Cisco, tenminste de firmware van de Linksys is afkomstig van Cisco.

http://www1.linksys.com/i...l/productlist.asp?coid=28

edit:
Kleine correctie!!! De interne switch (LAN poort) van de meeste routers is 10/100mbit uitgevoerd. Daar in tegen is de WAN poort vaak als 10mbit uitgevoerd volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 08-08-2005 18:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Die 100 mbit is niet alleen in het complex, maar ook met de universiteiten en andere studentencomplexen

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

* Pim. is het met _dune_ eens Linksys bevalt heel goed. E-tech heb ik mindere ervaringen mee en van een vriend van me bij Funprice hoor ik dat Sweex zooi na 9 maanden er wel eens mee wil stoppen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Idd, Linksys voor leuk en betaalbaar.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zelf een router bouwen?
oude Celly oid, en dan onder Linux of onder windows (welke je zelf liefst wil).
onder windows heb ik wel goede ervaringen met Kerio software.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
ik heb zelf ook erg goede ervaringen met 3com (wireless) routers. Je kunt er van alles aan instellen, maar ze zijn ook door een noob cofigureerbaar :) Ze zijn soms wel wat aan de prijs, maar je krijgt 100% waar voor je geld!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inderdaad in studentencomplex en ik kwam net een paar routers tegen met een WAN van 10-48Mbit/s, dus vandaar die vraag, want het zou erg vervelend zijn als ik nu niet meer snel...ehhh bestanden kan uitwisselen...:-)

Maar iedereen bedankt voor de reacties, m'n zoekgebied is wat kleiner geworden.
Weet iemand ook of die routers ook claimen linux te ondersteunen; kwam er laatst een tegen die er afstand van nam en dat schiet natuurlijk niet op.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 18:02
Huis, tuin, keuken routers zijn mestaal niet krachtig genoeg om 100mbit te routen, ondanks de 10/100mbit verbinding. P1 / P2 met 2 nics onder linux is beter voor deze oplossing.
En je hebt al een debian server -> netwerk kaartje erbij en gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Debian server is voorlopig nog een testbak, dus die liever nog niet als router.
Iemand anders nog een aanrader? Mag eventueel ook draadloos router zijn
(als hij maar 100Mbit via kabels kan doorsturen)

• NeOTheMaTriXM
Zoals ik net zei, mestaal zijn ze niet krachtig genoeg voor 100mbit.
Want wie heeft er nou eigenlijk 100mbit internet?!
Persoonlijk ken ik geen enkele huis tuin keuken die die het kan. Aangezien die dingen eigenlijk bedoelt zijn voor NAT en niet om te Routen!

Zelfs de Cisco 2600 serie trekt niet eens 100mbit.
En je wilt het wel met een sweex halen?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:21:
Ik zit inderdaad in studentencomplex en ik kwam net een paar routers tegen met een WAN van 10-48Mbit/s, dus vandaar die vraag, want het zou erg vervelend zijn als ik nu niet meer snel...ehhh bestanden kan uitwisselen...:-)

Maar iedereen bedankt voor de reacties, m'n zoekgebied is wat kleiner geworden.
Weet iemand ook of die routers ook claimen linux te ondersteunen; kwam er laatst een tegen die er afstand van nam en dat schiet natuurlijk niet op.
Elke router die je op zo'n RJ45-connector aansluit ondersteunt in principe linux. Als het via usb gaat is het een ander paar mouwen.

Wat je 'bestanden delen' betreft - je max. upload snelheid komt nooit in de buurt van de fysieke limiet van je apparatuur, dus wat ben je daar mee?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• NeOTheMaTriXM
Borromini schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

Elke router die je op zo'n RJ45-connector aansluit ondersteunt in principe linux. Als het via usb gaat is het een ander paar mouwen.

Wat je 'bestanden delen' betreft - je max. upload snelheid komt nooit in de buurt van de fysieke limiet van je apparatuur, dus wat ben je daar mee?
Hij zit op een Uni met 100mbit verbinding! Het gaat dus ook om met de buren een dvd-tje uit te wissellen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:09:
[...]

Hij zit op een Uni met 100mbit verbinding! Het gaat dus ook om met de buren een dvd-tje uit te wissellen.
precies...
ik denk niet dat je niet voor weinig geld een router kan vinden die 100Mbit over de WAN lust...
goedkoopste oplossing is gewoon een extra PCtje aanschaffen (Celly400 oid) en daar 2 100Mbit netwerkkaarten in proppen, en dan routing software installeren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

Nouja, als ik spullen aan het uitwisselen ben met buren loopt dat al snel tot 10 MByte/s en vaak staat harde schijf dan wel even te ratelen, maar 750 MB biijvoorbeeld is nog best snel weg geschreven, heb daar nooit echt langer dan een paar seconden op hoeven te wachten.
Als het downloaden dan plots met maar 10 Mbit gaat, heb ik ook geen voordeel meer op ADSL :-)

Verwijderd

Neem Policy - Network Troubleshooting eens door over welke regels hier gelden. Dit soort vragen is niet de bedoeling daar er al ontzettend veel over te vinden is.

Daarnaast zie ik van jouw kant geen enkel initiatief of vooronderzoek en dat is ook niet zoals we dat willen zien hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.