Toon posts:

VB.net SmartPhone drawing path

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een VB.net smartphone applicatie maken welke een drawing path kent.
Op dit drawing path kan een gebruiker vrij 'tekenen' met 1 kleur.

In VB.net is dit normaal eenvoudig te realiseren middels de class System.Drawing .
Het defineren van een System.Drawing.Drawing2D.GraphicsPath() voorziet me van alle benodigde hulpmiddelen. Echter, in de smartPhone library van .NET zit geen class Graphicspath() :(

Googlen leverde me niets op, heeft er iemand sample code of aanwijzingen hoe ik toch een mogelijk maak dat gebruikers iets kunnen tekenen op het 'drawing path' ?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:45
Misschien offtopic maar mag ik vragen wat voor telefoon en os je gebruikt?. Ik wil namelijk ook een eigen tool(kilometerregistratie) gaan maken voor mijn Nokia 6670 (Symbian OS). Ik dacht ik dat daarvoor alleen maar gebruik kon maken van C++ en nog een paar taaltjes maar geen .NET. Misschien dat ik verkeerd gezocht heb op google en got.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
GAEvakYD schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:27:
Misschien offtopic maar mag ik vragen wat voor telefoon en os je gebruikt?. Ik wil namelijk ook een eigen tool(kilometerregistratie) gaan maken voor mijn Nokia 6670 (Symbian OS). Ik dacht ik dat daarvoor alleen maar gebruik kon maken van C++ en nog een paar taaltjes maar geen .NET. Misschien dat ik verkeerd gezocht heb op google en got.
Voor zover ik weet draait het .NetCF (Compact Framework) alleen onder de PocketPC. Overigens kun je wel java gebruiken vanaf symbian 5.
@TS, ik zou je aanraden om naar OpenNETCF te kijken, maar volgens mij staat 'ie daar ook niet in.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een Pocket PC , .NET ondersteund deze met hun compact framework. In de IDE set een handige emulator. Alleen mist het geheel dus enkele objecten.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 23:13

alienfruit

the alien you never expected

en de smartphone zelf ook? Ik heb het al wel eens meegemaakt dat het niet werkt in de emulator en wel op de echt smartphone :)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 21:45
Ik heb ondertussen wel een hele gave lib gevonden voor de smartphone:
Crossfire homepage http://www.appforge.com/p...rise/crossfire/index.html
Crossfire voorbeeld http://dotnetjunkies.com/...hive/2004/01/27/6175.aspx

1 nadeel het is zwaar duur voor een hobbyist zoals mij. Dus even verder zoeken nog naar zoiets dergelijks maar dan free.

• alienfruit

alienfruit

zeker interessant, eens rustig
naar kijken!

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 09-08-2005 15:34 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
alienfruit schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:07:
en de smartphone zelf ook? Ik heb het al wel eens meegemaakt dat het niet werkt in de emulator en wel op de echt smartphone :)
In de documentatie staat sowieso niet dat 't onder .NetCF zou moeten kunnen werken, dus dat lijkt me sterk.

• alienfruit

alienfruit

Ja, ik bedoelde het dus in het algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Soms is het aardig om een oplossing voor je eigen probleem te posten :)

Door gebruik te maken van een Bitmap class waarin ik kan tekenen (SetPixel methode) en de PictureBox Graphics object (methode DrawImage) kreeg ik het wel voor elkaar.

De MouseMove event 'tekent' en laat de boel 'intelligent' updaten (anders krijg je zo'n knipper schermpie)....
Pagina: 1