WMP 9, werkt niet goed onder Mac OS X Tiger*

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik vermijd het liefst het .wmv formaat onder OS X, gezien ik altijd last heb van het feit dat echt alle filmpjes rond 75% van de afspeellengte beginnen te stotteren. Lijkt er net op dat 'ie moet bufferen, maar dat doet 'ie niet dus.

Is hier een oplossing voor ? Ik heb 't bij meerdere installs en Mac's hier in huis, 't lijkt me dus niet echt op zichzelf staand..

Systeem is Tiger op een 1.25 G4 met 512 MB.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Mwoah werkt hier best redelijk, ik gebruik WMP9 en VLC voor veel dingen.

Alle proemn in n drek

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
flip4mac (http://www.flip4mac.com/)
kost 10 euro maar het is wel de oplossing

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

flip4mac gebruik ik ook idd, fijn prog. Maar soms krijg ik nog steeds een Quicktikme logo met knipperende witte vraagteken. Meestal zijn het streams, in dit geval ook alle afleveringen op http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb je title even aangepast, het gebruiken van scheldwoorden proberen we zoveel mogelijk te ontmoedigen op GoT

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik heb heel hetzeflde probleem als Hydraulik-Phunk

Bestaat er hier geen gratis oplossing voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 18:30 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ook hetzelfde probleem! Ik dacht dat het aan m'n verbinding lag :-S

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Zwerver schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:05:
Ik heb je title even aangepast, het gebruiken van scheldwoorden proberen we zoveel mogelijk te ontmoedigen op GoT
Goeie :)

Ik ben niet bereid te betalen voor zo'n universeel formaat (wat overigens wel crappy is).
Probeer je een stukje NOS geluidsmateriaal te beluisteren, zelfs dat trekt 'ie al niet eens.

Ik heb ook jarenlang de Realplayer vervloekt, maar die hebben echt een superspeler momenteel, voor OS X althans. Nooit geen bufferproblemen, altijd synchroon en superieure beeldkwaliteit tov WMP9. (Vooral fullscreen)

Verwijderd

Ik denk er ook zo over. Het is natuurlijk erg vreemd dat media player het niet voor elkaar krijgt om een simpele nos uitzending weer te geven.
Ik heb het ook nooit zo op real-player gehad, maar ik moet zeggen dat ik nu best tevreden ben. Real player was voor mij de oplossing om gewoon naar het NOS journaal te kijken, en het materiaal van
"uitzending gemist".

Verwijderd

Tja, ik ben zolangzamerhand zover dat ik de meeste WMVtroep maar niet eens meer bekijk, een enkele uitzondering daargelaten...
Technisch gezien is het best mogelijk om een redelijke kwaliteit video in dat formaat te encoderen, maar de gemiddelde kwaliteit WMV is echt om te janken... Zou dat nou aan de gemiddelde wmv-encoder liggen, of aan de gebruikers....
WMV voor onder OS-X, ook de plugins voor de browsers zijn voor mijn gevoel niet echt van deze tijd.
En het is dat er hier geen scheldwoorden worden gebruikt, anders had ik hier nog wel even een paar regels toe kunnen voegen over mijn "mening" over wmv... :X

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
De Windows media player is gewoon brak onder OSX, veelgehoord probleem.
Meestal gebruik ik quicktime of VLC maar soms moet je gewoon mediaplayer gebruiken om wmv's af te spelen... traag :/

Van wat ik had begrepen van verschillende mac fora is dat flip4mac de boel alleen maar trager afspeeld in quicktime.

[ Voor 26% gewijzigd door fetcher op 11-08-2005 09:23 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Was er niet ook een MPlayer binary voor Mac OS X?

http://mplayerosx.sourceforge.net/

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Windows Media is brak. Niet alleen de player, ook het formaat. Als 't om de NOS gaat, die streamen ook (vrijwel?) alles in Real formaat, dat is een stuk beter.

Een WMV stream brengt bij mij alleen associaties op met hakkelende streaming (dus niet echt streaming meer), slechte kwaliteit video en niet kunnen seeken in gedownloade files.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ja, prima prog om films mee te kijken, tenzij ze in WMV zijn dus. Dat werkt in 99% van de gevallen niet, of alleen het geluid.

En idd, je hebt een progress balk, maar als je op een willekeurig punt klikt duurt het zeker 8 sec. voor je beeld weer synchroon is :/

Ik bedoel, maak een werkende player of maak hem niet.
Het lijkt me dat er toch mensen zitten daar die die software testen, hoe kan er nu toestemming voor release worden gegeven op een brakke player ?
Het lijkt verdorie wel zo'n halfslachtige stageopdracht.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:15:
Ik bedoel, maak een werkende player of maak hem niet.
Het lijkt me dat er toch mensen zitten daar die die software testen, hoe kan er nu toestemming voor release worden gegeven op een brakke player ?
Het lijkt verdorie wel zo'n halfslachtige stageopdracht.
Nou, zo simpel is het allemaal niet. Vergeet niet dat dit soort software vaak wordt gemaakt zonder duidelijke documentatie over bestandsformaten en protocollen. Het is al heel wat dat er uberhaupt support is. Kijk maar naar de NTFS support in Linux: vrijwel volledig aan reverse engineering te danken. Ik schat zo in dat Microsoft ook weinig prijsgeeft over eigen videoformaten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1