Toon posts:

Wake-On-LAN in m'n autoexec.bat??

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een server opstarten als 1 van de workstations wordt aangezet. Meest handige lijkt mij dat de workstations even een magic packet sturen naar de server wanneer ze booten.

Weet iemand een programmatje wat ik in de autoexec.bat kan aanroepen, en wat vervolgens een magic packet stuurt?

Ik kan iets dergelijks nergens vinden. Ik heb wel een perlscriptje, maar ik heb geen zin om voor 1 zo'n scriptje perl te gaan installeren op alle machines...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Meestal is een ping al voldoende, en dat kun je vanaf een DOS command-line doen. De enige vraag is of je netwerk-protocollen al actief zijn als je AUTOEXEC.BAT wordt uitgevoerd, en ik heb zo mijn twijfels.
Maar aangezien ping een DOS-commando is, is het ook mogelijk die vanuit het start-menu aan te roepen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Een ping is NOOIT afdoende om een machine op te starten, al was het maar omdat IP niet actief is als de machine uitstaat.

Overigens is autoexec.bat ook niet de juiste plek lijkt me, omdat het netwerk inderdaad pas later gestart wordt.

Ik zou zeggen, download dit proggie en gooi een batchfile in je startup groep met iets als
code:
1
wol.exe 123456789abc

daarin. Dat zou de server moeten starten, zolang het mac-adres van je server natuurlijk 123456789abc is.

Als ik vragen mag, wat wil je precies doen?

CC

Edit: ik heb overigens gewoon in Google even op "wake on lan command line utility" gezocht. Het was de eerste hit...

Edit 2: als een ping genoeg zou zijn, dan is een arp dus al genoeg...

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de autoexec.bat is wel erg vroeg ja... :)
Dan maar tijdens de startup. Je wol programmaatje is precies wat ik zocht trouwens. Thnx! :)