Toon posts:

Veranderen v. ADSL middels opzeggen vaste (tel)aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen veranderen van ADSL-abonnement. Na diverse telefoontjes met KPN en mijn ISP Planet Internet ben ik tot het volgende gekomen:

Mijn huidige ADSL-abonnement loopt tot 1 februari 2006 bij Planet. Wil ik mijn lijn eerder ADSL-vrij hebben schijn ik mijn vaste telefoonaansluiting moeten opzeggen. Dit komt mij overigens goed uit, omdat ik toch van mijn vast telefoonabonnement af wil.

Wanneer ik geen vaste aansluiting meer heb kan ik slechts met 1 ADSL-aanbieder zaken doen, te weten KPN met Only ADSL (net als Direct ADSL).

Als ik mijn vaste telefoonsluiting opzeg heb ik een maandtermijn, wat inhoudt dat ik (wanneer ik het vandaag opzeg) 8 september van mijn telefoonaansluiting af ben. Ook zou mijn lijn dan dus ADSL-vrij moeten zijn zodat ik Only ADSL bij KPN kan aanvragen.

Nu is mijn vraag of jullie dit verhaal kunnen bevestigen met eigen ervaringen. Ook wil ik de tijd dat ik zonder Internet zit zo kort mogelijk houden. Is het bijvoorbeeld mogelijk met een aantekening bij de aanvraag te zorgen dat ik 9 september gebruik kan maken van Only ADSL van KPN?

Wanneer jullie overigens andere mogelijkheden, buiten KPN om, zien om gebruik te maken van ADSL zonder vaste aansluiting, dan zie ik die uiteraard ook graag tegemoet.

DJ

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:32:
Ik zou graag willen veranderen van ADSL-abonnement. Na diverse telefoontjes met KPN en mijn ISP Planet Internet ben ik tot het volgende gekomen:

Mijn huidige ADSL-abonnement loopt tot 1 februari 2006 bij Planet. Wil ik mijn lijn eerder ADSL-vrij hebben schijn ik mijn vaste telefoonaansluiting moeten opzeggen. Dit komt mij overigens goed uit, omdat ik toch van mijn vast telefoonabonnement af wil.

Wanneer ik geen vaste aansluiting meer heb kan ik slechts met 1 ADSL-aanbieder zaken doen, te weten KPN met Only ADSL (net als Direct ADSL).

Als ik mijn vaste telefoonsluiting opzeg heb ik een maandtermijn, wat inhoudt dat ik (wanneer ik het vandaag opzeg) 8 september van mijn telefoonaansluiting af ben. Ook zou mijn lijn dan dus ADSL-vrij moeten zijn zodat ik Only ADSL bij KPN kan aanvragen.

Nu is mijn vraag of jullie dit verhaal kunnen bevestigen met eigen ervaringen. Ook wil ik de tijd dat ik zonder Internet zit zo kort mogelijk houden. Is het bijvoorbeeld mogelijk met een aantekening bij de aanvraag te zorgen dat ik 9 september gebruik kan maken van Only ADSL van KPN?

Wanneer jullie overigens andere mogelijkheden, buiten KPN om, zien om gebruik te maken van ADSL zonder vaste aansluiting, dan zie ik die uiteraard ook graag tegemoet.

DJ
Je kunt ook bij TweakDSL bijvoorbeeld (en ik gelook ook Tiscali) gewoon ADSL aanvragen zonder koperlijn... Zij zorgen dan voor deze koperlijn, moet je wel voor betalen uiteraard (standaard tientje per maand ofzo...)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bij Tiscali de ISP kan het dus niet. Wordt (nogsteeds) niet aangeboden als aanvraag/lever mogelijkheid voor ADSL.

De heren/dames van 't Tiscali (BaByXL) netwerk kunnen verbindingen wel opleveren op die manier wat onderandere bij de ISP TweakDSL wel wordt aangeboden op voor verbindingen via 't Tiscali DSL-netwerk.

Maar is het op die manier van opzeggen niet zo dat je wel nog Planet het ISP-deel blijft betalen tot die tijd?

En waarom vraag je niet gewoon een 'hop' aan naar een andere KPN-DSL ISP? Dan hoeft je lijn niet vrij en ben je zonder downtijd overgezet. Dat kan ook gewoon prima binnen contractperiode gezien je bij KPN-DSL alleen een eerste jaar vast hebt en daarna per maand.

Je kan ook (mits beschikbaar) bij andere netwerken/ISP's kijken zoals TweakDSL of Versatel etc. Je kan dan gewoon een 'overstap' (telco-telco-migratie) aanvraag doen en wordt jou telefoonlijn omgeprikt naar de apparatuur van dat netwerk/ISP.

Voor beide opties ben je niet afhankelijk van wat Planet wil of vindt, die kan dat niet tegenhouden verder.

Telefoonie abonnement gewoon naar Belbudget laten omzetten en klaar.

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 08-08-2005 17:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bjck schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:44:
En waarom vraag je niet gewoon een 'hop' aan naar een andere KPN-DSL ISP? Dan hoeft je lijn niet vrij en ben je zonder downtijd overgezet. Dat kan ook gewoon prima binnen contractperiode gezien je bij KPN-DSL alleen een eerste jaar vast hebt en daarna per maand.
Helaas... Planet is een van die lollige providers die met jaar verlening werken :'(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 08:51
ze zal zowiezo je contract moeten uitdienen of de afrekening van de resterende maanden betalen...
till februari you are fucked :)

en heb je wel enig idee wat het afsluiten en opnieuw aanleggen van een telefoonlijn kost??? :O
volgens mij is dat 2x 75 euro...weet niet waarvoor je wegwilt en waarheen

[ Voor 41% gewijzigd door Striker2k2 op 08-08-2005 19:10 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dus als je weg 'hopt' krijgen ze bericht van KPN-DSL dat je lijn weg is. Maar als je telefonie opzegt en daarmee vervalt ook je KPN-DSL aansluiting krijgen ze eenzelfde bericht maar is de policy anders en is je contract ook gelijk afgelopen?

:?

Nagenoeg alle ISP's op enkele na verlengen met dezelfde periode steeds.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Een hop naar een andere aanbieder kan alleen per 1 februari 2006.

Tot februari zit ik inderdaad vast aan Planet, wat ik ook beslis.

Wanneer ik een hop doe per 1 februari ben ik niet automatisch van mijn ISP naar bijv. KPN dan heb ik geen recht op aanbiedingen zoals een gratis modem. Ik zal het dus met m'n eigen apparatuur moeten doen. En hier komt de crux: Ik heb IDSN en dus ook een ISDN Speedtouch modem. Wanneer ik mijn telefoonaansluiting opzeg zal deze niet meer werken. Ik heb bij het afsluiten van m'n vaste telefoonaansluiting dus sowieso een nieuwe modem nodig.

Ik ga ook naar een lagere snelheid en dus lager maandbedrag, namelijk het Lite pakket van Direct ADSL ad 35,95 p/m. Als ik gebruik maak van de actie van KPN dan heb ik een gratis modem en een gratis maand. Tot 1 februari zal ik dus ongeveer quit spelen met de kosten, want geen telefoonabonnementskosten meer (door 4 gedeeld - want studentenhuis - ) ad 6,53, en besparing op ADSL-abonnement ad 19,-.

De aanvraag kan echte rnog niet gelijk gedaan worden omdat ADSL technisch nog op de lijn zit; ik zal op deze manier dus 1 a 2 weken zonder Internet zitten, maar heb wel een up-to-date modem en de zekerheid van KPN-kwaliteit v.w.b. ADSL.

Maar zoals gezegd, wanneer er andere mogelijkheden zijn, hoor ik die graag.

Verwijderd

Topicstarter
Ter info:

ik heb nu een ADSL Comfort abonnement ad 54,95 p/m

Aan het opzeggen van vaste aansluiting zijn geen kosten verbonden. Aan het aansluiten ervan wel.
Tot 1 februari ben ik slechts het Planet-deel ad 27,- p/m verschuldigd.
Pagina: 1