Toon posts:

[XP] Zoeken in .PHP bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor mijn werk moet ik een site ontwikkeld door een oud medewerker aanpassen. Maar nu kan ik een stukje niet vinden, aangezien php files gewoon txt files zijn moet ik dus met windows zoeken gewoon kunnen vinden wat ik zoek. Maar windows xp zoekt alleen binnen files van office en txt files. Dus geen .php's ....
Waarmee kan ik dit wel? De search van got (ja laat ik ff overduidelijk zijn welke search ik nu weer bedoel) gaf geen resultaten op "zoeken in bestand tekst" die voor mij van toepassing zijn

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

In de meeste editors zit wel een find in files functie. iig in Ultraedit en zend studio.

Systeem | Strava

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
de willekeurige desktop search applicatie zoals http://desktop.msn.com/ (installeren, daarna toolbar weghalen, windows desktop search blijft over) kan dit zonder problemen.

wellicht creatief met cmd en het dir commando?

Human Bobby

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

in een dos box:
code:
1
type *.php | find /i "tekst die je wil vinden"> log.txt
en vervolgens log.txt doorzoeken zou ook moeten werken...

[ Voor 17% gewijzigd door TheRookie op 08-08-2005 16:06 . Reden: typo ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 14:44
Dit is mij inderdaad ook wel eens opgevallen, dat windows helemaal niet in alle bestanden zoekt, ookal geef je dat wel aan.
Ik liep dan altijd naar een pc van een collega waar Dreamweaver opstond, en opendedaarin alle bestanden. Dreeamweaver kan in meerdere bestanden zoeken.

Ook zou je de Desktop Search van Google eens kunnen proberen :) En anders vind ik die DOS-tip ook wel erg goed.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan dan beter "findstr /s /i /c:"tekst die je wil vinden" *.php" doen imho :)

In ieder geval - http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;309173 :)

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ook weer wat geleerd :)
Pagina: 1