Needing some help with setting up LAN

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Geachte Dames & Heren,

Met de volgende setup poog ik een LAN met internet- en printer- share op te zettten. Mag ik hierbij om uw deskundige advies vragen.

2 PC's, beiden Win ME, beiden 10/100 ethernet met cross-link cable ertussen. Op PC1 verder 10/100 ethernet aan 256kbps Kabelmodem.

1) Hoe zet ik dit 't beste op in windows, waar op te letten, etc.
2) Het is niet de bedoeling dat m'n isp van de connection share afweet. Is zonealarm op PC1 daarvoor voldoende?
3) Alle hulp enorm op prijs gesteld.

Gegroet.

Verwijderd

Installeer op PC1 een proxyprogje (Sygate, Winroute, Wingate, etc) en klaar ben je. De help files bij de progjes leggen je uit hoe PC2 te configureren

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22

Canis Lupus

Vosbot

Ik zelf heb een bijna identieke configuratie, alleen ik gebruik Win 98 en 98SE.

Om internet te delen gebruik ik WinRoute Pro. Dat werkt best lekker. Het is een heel uitgebried pakket wat heel makkelijk is te configureren en wat ook best klein is. Je hoeft het alleen op de server PC te installeren. Die zorgt ervoor dat de DNS-request worden geforward enz.

Er zit ook een Firewall ingebouwd. Bovendien lijkt het voor je ISP dat alle dtat requests gewoon van je server PC afkomen (door de DNS forwarding) en merken er dus niets van.
(Tenzij je ontzettend veel gaat downloaden opeens natuurlijk, dan willen ze nog wel eens op onderzoek uitgaan).

Verder gebruik in NetBEUI en TCP/IP als protocollen. TCP/IP voor het internet en NetBEUI voor File/Printer delen. Ik ben er zelf ook nog niet uit of dit een goeie setup, daar ben ik nog mee bezig.

Veel succes!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
volgens mij is dat tipisch zoiets dat in de FAQ moet komen!
2x Windows PC met CrossCable:
PC1
Installeer Sygate(of ander prog)
Installeer TCP/IP protocol
Installeer client voor Windows Netwerken
Installeer Printer en bestandsdeling
Geef de volgende waarden op:
IP 192.168.100.1
Subnetmask 255.255.255.0
Computernaam: PC2
Werkgroep: Ietswatjeleukvind
de rest gewoon nix aan veranderen!

PC2
Installeer TCP/IP protocol
Installeer client voor Windows Netwerken
Installeer Printer en bestandsdeling
IP: 192.168.100.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.100.1
DNS: 192.168.100.1
Computernaam: PC2
Werkgroep: Ietswatjeleukvind
voor de rest alles laten!

Herstart, en deel je bestanden/printers door er met rechts op te klikken en dan Delen!

Werkgroepnamen moeten bij beide PC's hetzelfde zijn!
Herstart na het veranderen van instellingen! Als het goed is doet alles zo niet, mail me maar markvs@home.nl!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...