Toon posts:

[Exchange] "intern" e-mail adres "extern" versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een exchange server 2003 op een SBS 2003 draaien. Er wordt mail op gehaald met de pop connector en verstuurd via smtp van exchange.
Nu is er een gebruiker die met zijn laptop buiten kantoor werkt, deze heb ik een pop account in outlook gegeven. Deze krijgt nu al zijn mail binnen behalve natuurlijk de mail van zijn collega's die via de exchange server mailen. Deze ziet het adres blaat@blaat.nl als een intern adres. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze mail toch naar buiten wordt gestuurd.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:23

nwagenaar

God, root. What's the differen

Misschien dat meer informatie handig is. Hoe is de huidige POP3 configuratie geregeld voor die ene gebruiker (haalt hij mail via POP3 op binnen het interne netwerk, via dezelfde server maar verbonden via internet of via een POP3 box bij een provider)? Wat van client gebruikt de ene gebruiker, etc.

Is een beetje moeilijk gissen hoe hij zijn mail op haalt en waar ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:35:
Hallo,

Ik heb een exchange server 2003 op een SBS 2003 draaien. Er wordt mail op gehaald met de pop connector en verstuurd via smtp van exchange.
Nu is er een gebruiker die met zijn laptop buiten kantoor werkt, deze heb ik een pop account in outlook gegeven. Deze krijgt nu al zijn mail binnen behalve natuurlijk de mail van zijn collega's die via de exchange server mailen. Deze ziet het adres blaat@blaat.nl als een intern adres. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze mail toch naar buiten wordt gestuurd.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!
hij zou gewoon zijn email moeten binnenkrijgen, hij popt deze toch vanaf dezelfde mailserver!

edit: hmm zoals de post hierboven zegt, ik ga er vanuit dat je laat poppen vanaf de exchangeserver.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 16:11 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Maakt die laptop gebruiker gebruik van de exchange server? Als dat het geval is, zou hij idd, zoals ISS5_rules zegt, de e-mail direct moeten kunnen lezen.

Ik vermoed echter dat er niet wordt ingebeld op de exchangeserver. In dat geval kun je een "new contact" aanmaken in de AD, en mail laten forwarden naar deze contact.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, poppen gaat via de provider naar outlook 2003. Ik weet dat het mogenlijk moet zijn om te poppen naar de exchange server zelf (dat zou de mooiste oplossing zijn), maar dat is me tot op heden niet gelukt. Ik heb hiervoor op deze url gekeken. http://www.msexchange.org...onnect_Exchange_2003.html

Ik moet dus poppen naar exchaneserver of het zo maken dat de exchangeserver de interne mailtjes doorstuurd naar de provider

Marc

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Sorry, maar dit heeft niets met POP3 te maken. Dit is een RPC over HTTP(s) verbinding, en dat is wat anders. POP3 dien je eerst te activeren, waarna je via poort 110 (die je dus moet forwarden via je firewall en/of router) je e-mail kunt uitlezen...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De dingen die je noemt horen mijn inziens toch wel bij de basiskennis van Exchange, zomaareennaam. We verwachten hier op GoT dat je je in de materie verdiept voor je een vraag stelt. Ik krijg niet het idee dat jij dat gedaan hebt. Lees Software Algemeen - Beleid daarover nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1