Misleidende reclame over Scarlet One

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151555

Topicstarter
Hallo lieve mensen,
ik ben een onervaren computer en internetgebruiker. Ben pas sinds kort met scarlet one, online en nu al heb ik ernstige bezwaren tegen dit bedrijf.
Ik heb voor de allereerste keer internet gepakt, omdat mij de aanbieding van Scarlet best interessant leek. Mobiel bellen, gratis Vast bellen naar vaste nummers in Nederland en een ADSL verbinding voor een zoals Beau van Erven-Dorens dat zo mooi zegt, LOUSY 39 euro per maand. Ik de aanmeldlijn gebeld, kreeg direct een medewerker aan de lijn, die mij zeer vriendelijk te woord stond. Ik uiterst goed geinformeerd naar de voorwaarden en of die 39 euro dan ook echt het enige was......ja zegt ze muv de gesprekskosten die u met uw gsm maakt en evt 0900 nummers die u belt. Ik vroeg expliciet of er geen aansluitkosten waren, tenslotte adverteren nagenoeg alle ADSL aanbieders met gratis maanden abonnement, gratis modem en geen aansluitkosten. Hierop werd helder en duidelijk gezegd dat er geen installatie, modem of aansluitkosten waren. Aangezien ik nog geen internet had en dus niet nakijken kon of er mensen op het net waren met ervaringen hierover nam ik aan dat het klopte en vroeg het hele Scarlet One pakket aan.
Nu 1 maand verder, kom ik erachter dat dit bedrijf echt heel misselijk in elkaar zit. Via het internet kwam ik erachter dat Scarlet voorheen bekend stond als OneTel. Wie zich dit niet meer kan herinneren: Dat is het bedrijf waar je net als Tele 2 via je KPN lijn goedkoper kon bellen door 1658 ervoor te draaien. En die reklame op televisie uitzonden met een of andere getekende dude, en vervolgens zo een zinnetje....Tell your friends about onetel. Toevallig was het OneTel, waar erg veel klachten over facturen en dienstverlening bestonden. Facturen klopten niet, slechte bereikbaarheid klantenservice en zo. Wat hebben ze nou gedaan.........OneTel is ophouden met bestaan en ze zijn gewoon opnieuw begonnen onder een andere naam Scarlet dus............als ik dit geweten had, was ik op de eerste plaats al nooit met dit bedrijf in zee gegaan. Maar je ziet een nieuwe naam doet klaarblijkelijk wonderen, want ze hebben met hun One pakket een enorme toestroom van nieuwe klanten. Enfin de eerste factuur is in mijn emailbox gevallen en ik viel letterlijk en figuurlijk van mijn stoel af. Ze rekenen mij de volgende aan:

Activatiekosten : 39.00 euro
New Line Service: 45.00 euro

dus de eerste factuur is inclusief de twee maanden abonnement, tenslotte moet je bij hun je internet ook vooraf betalen, meer dan 120 euro alleen al aan internetkosten aan. Ter vergelijking........als ik klant geworden was bij Kabelinternet provider @Home dan had ik voor 17,95 pm, voor hetzelfde bedrag 7 maanden mijn internetabonnement kunnen betalen. Na informatie ingewonnen te hebben bij de klantenservice en na gevraagd te hebben dat mij gezegd werd dat ik geen aansluitkosten hoefde te betalen zei die mevrouw dat is toch ook zo, wij rekenenen alleen activatiekosten. NOU MENSEN KAN IEMAND MIJ EVEN HELPEN????

Volgens mij is activeren nagenoeg hetzelfde als aansluiten!!!!!!!! Ik hoor het wel als iemand het hier niet mee eens is.

Vervolgens vroeg ik wat zij verstonden met New Line Service. Ja zegt ze dat is voor het opleveren van uw nieuwe ADSL lijn. Ik wist echt niet meer wat ik hierop zeggen moest. Onder een sjieke engelse naam vervolgens hetzelfde als activatiekosten opnieuw in rekening te brengen.

Ik ken me niet van het gevoel onttrekken dat hier sprake is van een ernstige misleiding van de klant.
Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben en wat kun je hiertegen doen..........dit kan toch gewoon niet waar zijn. Ik ben uiterst geschokt hiervan............

mijn eerste factuur bedraagt nu inclusief de gesprekskosten en alles bij elkaar 170 euro......daar komt dan nog eens de btw bij en in totaal kom ik dan dus op 201 euro uit.............
waarvan eigenlijk 120 euro eenmalige kosten zijn......
dat zei ze ook op de klantenservice. Ja meneer zegt ze de volgende maand is uw factuur natuurlijk aanzienlijk lager......daar ben ik vet mee dan, want als ik deze factuur niet kan betalen.....sluiten ze me af en krijg ik meteen een incassobureau op het dak............

Ik vind dit echt niet meer normaal...........ik hoop dat er meer mensen zijn, misschien wel mensen die me advies kunnen geven over wat ik hier mee aan moet.

Alvast bedankt en nog veel internetplezier hahahaha

Frans Kremer, Landgraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat wil je nu weten? Of je misleidt bent? Neen, volgens mij niet al pakken ze het wel wat creatief aan (wat betreft het gebruik van termen dus)...

Persoonlijk ben ik van mening dat je beter had moeten zoeken/lezen voor je aanschaf. Persoonlijk sta ik altijd wantrouwend tegenover nieuwe bedrijven die dmv veel reclame snel de markt willen veroveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93801

Die eenmalige kosten moet je gewoon niet betalen, en een briefje naar ze toe zenden waarin je verhaal uit legt. Als ze daarna nog moelijk doen moet je het contract gewoon per ingangsdatum laten ontbinden. Dat kan omdat afspraken zoals die zijn gemaakt niet door hun worden nagekomen. Dan zal je wel per direct worden afgesloten en het abonoments geld waar ze recht op hebben moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoewel niet netjes, en zelfs misleidend staat dit wel op de website ...

http://www.scarlet.nl/pag...aartotaal.php&level=90,95
* Gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland!*
* Gratis ethernet modem!
* Gratis installatie door monteur!
* Geen aansluitkosten!
* Éénmalige activeringskosten à €39,-

en die 45€
http://www.scarlet.nl/scarlet-one.php
Heeft u nog geen vaste telefoon-aansluiting?
Dat is geen probleem. U kunt bij Scarlet ook een nieuwe telefoonaansluiting aanvragen.
De kosten voor een nieuwe telefoonaansluiting bedragen €47,55.
U kunt deze optie kiezen in het Scarlet One aanmeldformulier.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 11:24

RicX

Het leven is geen ponypark

misschien moet je hier eens kijken en posten...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Opzeggen kan toch binnen 7 dagen? Klaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20
its_me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:32:
Hoewel niet netjes, en zelfs misleidend staat dit wel op de website ...
Precies. Maar hij heeft nog geen internet en belt met de verkoopservice.

Ik zou gewoon direct een opzegbrief sturen met de bezwaren die je aangeeft.
* Geen aansluitkosten!
* Éénmalige activeringskosten à €39,-
Ben benieuwd of ze daar verschil in kunnen aangeven.... Volgens mij is dit bedrog.

[ Voor 21% gewijzigd door Pino op 08-08-2005 15:45 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Pino schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:37:
[...]

Precies. Maar hij heeft nog geen internet en belt met de verkoopservice.

Ik zou gewoon direct een opzegbrief sturen met de bezwaren die je aangeeft.
Het lijkt me dat hij ook iets heeft moeten ondertekenen en daar zullen vast papieren bij gezeten hebben.
Een telefoongesprek mag nooit voldoende zijn voor een nieuwe aansluiting, helemaal als je in rekening neemt dat hij van een ander toestel dan de vaste lijn belde, er is immer een telefoonlijn aangelegd.
(dus niet in telefoonboek te controlleren)

Ik ben het niet eens met de handelswijze van het bedrijf, echter heeft TS zich gewoon niet genoeg verdiept in het af te nemen product.

[ Voor 5% gewijzigd door itsme op 08-08-2005 15:46 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128111

Lijkt mij ook dat je hier zeer slecht over geinformeerd was, zelf heb ik ook scarlet one maar dan in België. Ik heb mij echter wel niet laten informeren door de eerste beste telefonist van de klantendienst, ben op internet gaan kijken op hun website en daar stonden wel degelijk alle eenmalige kosten die ik moest betalen tot op heden nog niets onverwacht tegengekomen...
In het vervolg toch maar even ergens op het internet gaan en enig opzoekingswerk verrichten?
Wel dom natuurlijk dat ze zo vage termen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
its_me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

Het lijkt me dat hij ook iets heeft moeten ondertekenen en daar zullen vast papieren bij gezeten hebben.
Een telefoongesprek mag nooit voldoende zijn voor een nieuwe aansluiting, helemaal als je in rekening neemt dat hij van een ander toestel dan een vaste lijn belde, er is immer een telefoonlijn aangelegd.

Ik ben het niet eens met de handelswijze van het bedrijf, echter heeft TS zich gewoon niet genoeg verdiept in het af te nemen product.
ik ben het wel met je eens, maar niet iedereen is technisch onderlegd zoals de meeste personen op dit forum. Kun jij aan je ouders uitleggen wat het verschil is tussen activeringskosten en aansluitkosten?

Omdat ze juist specifiek adverteren met geen aansluitkosten kijk je niet verder dan je neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Scarlet heeft ook een tijd naar potentiële klanten gebeld via callcenter(s).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Pino schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:48:
[...]

ik ben het wel met je eens, maar niet iedereen is technisch onderlegd zoals de meeste personen op dit forum. Kun jij aan je ouders uitleggen wat het verschil is tussen activeringskosten en aansluitkosten?

Omdat ze juist specifiek adverteren met geen aansluitkosten kijk je niet verder dan je neus lang is.
Nee kan ik niet uitleggen, is ook het zelfde in mijn ogen. Echter staat op de site duidelijk vermeld dat er wel activeringskosten en geen aansluitkosten zijn. Ook die nieuwe telefoonlijn is duidelijk vermeld, en niet meer dan logisch. (bij KPN betaal je hier ook voor)

Ikzelf zou nooit in zee gaan met een dergelijk bedrijf en kan me ook niet vinden in de werkwijze, echter vermelden ze de gegevens duidelijk op de site. In dit geval kan ik het daarom niet oplichting noemen.

Je beklag komen doen op GoT betekend niet dat de user altijd gelijk heeft, in dit geval heeft hij imho ongelijk. (veel te veel van dit soort omg kijk mij genaait worden topics de laatste tijd, helemaal die bekeuringtopics :r )

[ Voor 14% gewijzigd door itsme op 08-08-2005 15:56 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
its_me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:54:
[...]

Nee kan ik niet uitleggen, is ook het zelfde in mijn ogen. Echter staat op de site duidelijk vermeld dat er wel activeringskosten en geen aansluitkosten zijn. Ook die nieuwe telefoonlijn is duidelijk vermeld, en niet meer dan logisch. (bij KPN betaal je hier ook voor)
Op de site is dit zeker duidelijk aangegeven, ik vraag me alleen af hoe het telefonisch gegaan is.
Ikzelf zou nooit in zee gaan met een dergelijk bedrijf en kan me ook niet vinden in de werkwijze, echter vermelden ze de gegevens duidelijk op de site. In dit geval kan ik het daarom niet oplichting noemen.
Naja, ik heb een zelfde soort gevalletje met 'De Telefoongids' gehad, ze verkopen je wat in een telefoongesprek wat je niet kunt zien, waar je dan ineens aan vast zit als je er niet op reageert. (wat niet kon omdat die klootzakken met KVK gegevens van 1 jaar oud werken en dus de formulieren naar een verkeerd adres sturen.)
Je beklag komen doen op GoT betekend niet dat de user altijd gelijk heeft, in dit geval heeft hij imho ongelijk. (veel te veel van dit soort omg kijk mij genaait worden topics de laatste tijd, helemaal die bekeuringtopics :r )
Dat er teveel van die topics zijn ben ik zeer zeker met je eens. Het zijn echter ook vaak wel erg misleidende aanbiedingen. Je kunt er nou eenmaal niet bij iedereen vanuitgaan dat hij of zij zo snugger is om addertjes onder het gras te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

its_me schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:54:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Tenminste... als ik de openingspost goed lees. De TS stelt daar dat hij telefonisch gevraagd heeft of het ook echt bij die 39 euro per maand zou blijven. Daarop is hem uitgelegd, dat dat inderdaad zo was m.u.v. mobiele telefoongesprekken en gesprekken naar 0900-informatienummers. Dat was het moment geweest om ook de "activatiekosten" en "NEW-LINE-kosten" te vermelden.

Ik zou overigens nooit in zee gaan met een bedrijf wat op een dergelijke schreeuwerige manier reclame maakt. En om het nog even erger te maken zetten zie die kwal van een Beau van Erven-nogwat ook nog eens in. Gegarandeerd gezeik, denk ik dan. "Waar zit het addertje?" Nou, daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Mee eens Pino :)

Als de TS nu eens wat meer info poste over hoe hij zijn akkoord heeft gegeven?

Heb je een contract getekend? (dus info ontvangen)
Heb je telefonisch akkoord gegeven? Vanaf welk toestel, ik dacht altijd dat ze met nummerherkenning moeten werken zodat ze weten dat t in elk geval van het afneem adres komt.
Anoniem: 39993 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:14:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Tenminste... als ik de openingspost goed lees. De TS stelt daar dat hij telefonisch gevraagd heeft of het ook echt bij die 39 euro per maand zou blijven. Daarop is hem uitgelegd, dat dat inderdaad zo was m.u.v. mobiele telefoongesprekken en gesprekken naar 0900-informatienummers. Dat was het moment geweest om ook de "activatiekosten" en "NEW-LINE-kosten" te vermelden.

Ik zou overigens nooit in zee gaan met een bedrijf wat op een dergelijke schreeuwerige manier reclame maakt. En om het nog even erger te maken zetten zie die kwal van een Beau van Erven-nogwat ook nog eens in. Gegarandeerd gezeik, denk ik dan. "Waar zit het addertje?" Nou, daar dus.
Dat zie ik de TS schrijven ja, maar ik zet daar mijn vraagtekens bij, er is toch een contract neem ik aan en dus ook voorwaarden.

[ Voor 63% gewijzigd door itsme op 08-08-2005 16:18 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi mensen bedankt voor jullie verhalen. Ik zal even reageren op degene wat vraagt of ik een contract of iets dergelijks getekend heb......dat is niet het geval. Zoals reeds eerder gezegd had ik geen internet en dus was ik afhankelijk van de informatie die ik telefonisch bij Scarlet zelf moest inwinnen, bovendien mag je er toch vanuitgaan dat Scarlet zelf juiste informatie geeft aan haar potientele klanten. Ik heb duidelijk gevraagd wat de maandelijkse kosten waren en of dat ook werkelijk het enige was. Daarop werd geantwoord dat de hele installatie niks zou kosten en dat er geen aansluitkosten, modemkosten. Ook niet de monteur die het pakket zou komen aansluiten. Toen heb ik opdracht gegeven om het Scarlet One pakket op mijn adres aan te leggen. Vervolgens is twee weken later de monteur gekomen. Deze was overigens niet van Scarlet zelf maar van bbned, de beheerder van het netwerk waar scarlet haar lijnen van inhuurd. Deze heeft mij alleen een briefje laten tekenen waar ik verklaarde dat ik het modem in goede staat had ontvangen en dat de internet werkend is opgeleverd. Een briefje overigens van bbned met bovenaan de tekst Cable1 Installatie. Dat was alles, ook hier stond op het briefje dat ik geen aansluitkosten of monteurs/installatiekosten hoefde te betalen. Verder is er niks getekend en op alle correspondentie die Scarlet mij gestuurd heeft kan ik ook niks erover terugvinden.
Daarnaast vind ik dat ieder een op zich zelf respekterend internetbedrijf toch eigenlijk gebaat zou moeten zijn op juiste telefonische informatieverlening. Ik zag ook dat iemand schreef dat de KPN ook geld rekent voor de aanleg van een nieuwe lijn. Dat is inderdaad waar maar dat is juist ook de reden waarom ik geen planet internet of andere internetprovider heb juist vanwege die hoge aanlegkosten voor een nieuwe telefoonlijn. Scarlet legde in haar reclame ook nadrukkelijk de klemtoon op alle diensten in een, op 1 handige factuur, los van KPN en ieder geval ook voordeliger dan de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Scarlet = crap
In België hebben ze Tiscali overgenomen.
Ik had een Tiscali abonnement met een 4Mbps/512kbps verbinding.
Na de overname kreeg ik een brief en mail waarin ze de overname aankondigden, maar het erge eraan was dat ze logen tegen de Tiscali abonnees.
Ze gingen de snelheden volgens hen VERHOGEN naar 3,3Mbps/384kbps. Ik gelijk een mail gestuurd (naar Tiscali notabene, want ik kon Scarlet niet bereiken omdat ik geen abonnee van hen was. Enkel duur telefoonnummer gebruiken was een optie) kreeg ik als antwoord dat ze die snelheden niet kunnen leveren. ??!! Ze nemen dus blijkbaar niet de infrastructuur van Tiscali over :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

het is erg vreemd dat er geen contract is verstuurd. Ik ken diverse mensen die scarlet one hebben en allen hebben zij ruim voor! de activatie een contract gekregen waar deze dingen (met wat zoekwerk) allemaal duidelijk instaan. Als er idd geen schriftelijke overeenkomst is waar toestemming is gegeven voor de eenmalige kosten sta je redelijk sterk. Natuurlijk blijft het dan jou woord tegen hun klantenservice............

tja wat wil je zelf ? de zaak ontbinden of onder de kosten uitkomen ?

Overigens ben ik het met de diverse anderen hier eens dat vooral bij zo'n bedrijf je altijd op moet letten. Geloof NOOIT de helpdesk. Beloven hun je wat, vraag een naam en een schriftelijke bevestiging anders ben je vrijwel altijd genaaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik heb geen contract gekregen, alleen een welkomstbrief met mijn gegevens, wat het kost per maand, opgesplitst in 3 onderdelen, namelijk telefoon, adsl en mobiel, alles bij elkaar 39 euro en gebruikersnaam en wachtwoord. In die brief stond dat ik de gegevens moest controleren en als ze juist waren en ze geen reactie kregen dan werd de aanvraag voor Scarlet One in gang gezet. 3 weken daarna kwam de monteur tenslotte waar ik al eerder over geschreven heb.

Wat ik eigenlijk wil is gewoon de hele zaak met modem terugsturen naar hun, samen met een begleidende brief dat ik het niet eens ben met de activatiekosten en de kosten New Line Service en dat ik er geen prijs op stel om nog langer klant te blijven. Het is gewoon te duur. Ik zeg toch, voor het bedrag dat ik nu al kwijt ben had ik 7 maanden kabelinternet gehad, die berekenen tenslotte ook geen entree of beginkosten. En op de site adsl.nl zag ik dat de meeste providers dit ook niet berekenen. Maar ja dat zie ik pas sinds ik online ben. En zeker had bijvoorbeeld ook naar de bibliotheek kunnen gaan en daar op internet de tarieven kunnen vergelijken, maar ik ga er toch echt wel van uit dat de informatie op de scarlet servicelijn toch juist en volledig moet zijn. Als nou iemand gaat vragen waarom ik dan niet meteen kabelinternet gepakt heb, die mensen kan ik antwoorden: Ja, dat had ik inderdaad kunnen doen, maar het pakket vaste telefoon, ADSL en mobiel in een voor een vast bedrag per maand en alles op 1 factuur, leek mij aantrekkelijker dan 27.95 per maand bij Essent @home en alleen maar internet te hebben.

Bovendien zegt scarlet in haar reclame de voordeligste manier te hebben van internetten en telefonie, maar ik kan moeilijk beamen dat ik nu goedkoper uit.

Stel je voor ik stuur het modem naar hun terug en hun sluiten mij vervolgens af van de dienst. Kan ik dan wel naar een andere provider gaan. Is het dan ook niet erg als het een provider is die net als scarlet gebruik maakt van bbned, dezelfde waar ook bijvoorbeeld xs4all gebruik maakt, of moet ik dan een andere pakken.........of gaat dat dan helemaal niet, en kan ik nu alleen nog maar gebruik maken van de kabel. Scarlet zal waarschijnlijk niet blij zijn met het feit dat ik haar spullen naar hun terugstuur. Kunnen ze bijvoorbeeld ervoor zorgen dat ik niet bij een andere ADSL provider klant kan worden.

Als dat het geval is, ben ik natuurlijk genoodzaakt om bij @Home een aanvraag te doen, maar dit wil ik liever niet, omdat de snelheden bij kabel aanzienlijk lager zijn dan bij ADSL. Althans dat heb ik gehoord.

Bedankt trouwens voor de moeite die jullie allemaal nemen om mijn pech aan tehoren. Had misschien idd beter kunnen opletten. Dat zal ik nou ook zeker gaan doen.

Hoop dat jullie mij met mijn vragen verder kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38
Heb je rechtsbijstandverzekering? Ik zou zeker hier werk van maken. Je had nog geen toegang tot internet, en was dus afhankelijk van de informatie die jou door de helpdesk is gegeven. Daarnaast heb je expliciet gevraagd of die 39 euro de enige kosten waren, waarop bevestigend werd geantwoord.

Stuur een nette brief naar die gasten, eventueel in overleg met je rechtsbijstand of wetswinkel. Bevalt de reactie niet, dreig dan met zaken als consumentenbond en/of kassa of dat soort programma's. Werkt dat ook niet, licht dan daadwerkelijk genoemde instanties in. Helpt het jou niet, kan het er in ieder geval voor zorgen dat anderen niet in dezelfde valkuil pleuren.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 10:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik TS was zou ik een brief sturen met opzegging de reden van opzegging met de copiën van de brieven die je van Scarlet hebt ontvangen, er op wijsend dat de genoemde kosten nooit ergens genoemd zijn. De ook melding van het telefoongesprek met de servicedesk. Verstuur dit desnoods aangetekend.

Scarlet voldoet niet aan wat is afgesproken zowel op papier als mondeling (modelinge overeenkomsten zijn ook nogaltijd bindend). Mogelijk dat deze aankoop van dit abonnement ook onder kopen op afstand valt en dan kun je zo-ie-zo binnen 8 dagen alles laten ontbinden.

Ik zou in iedergeval niets betalen aan een dergelijk bedrijf.

edit: Wat Sloompie zegt !

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 08-08-2005 23:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmmm, als je na eventueel gedoe bij de rechter zou komen is het hun woord tegen het jouwe : "Ze zeiden dat het niets kostte" vs "Meneer heeft er niet naar gevraagd".

Als je de moeite ervoor over hebt zou het interessant kunnen zijn om nogmaals de klantenservice te bellen (vanaf een andere plek, dat ze niet zien dat jij klant bent), en weer hetzelfde vragen. Dus of er echt geen verdere kosten zijn. Als ze weer zeggen van niet, dan heb je een handig bewijs (want ja, je neemt nu natuurlijk dit gesprek op ;)), om een rechter te overtuigen van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 10:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

eamelink schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:46:
Hmmm, als je na eventueel gedoe bij de rechter zou komen is het hun woord tegen het jouwe : "Ze zeiden dat het niets kostte" vs "Meneer heeft er niet naar gevraagd".

Als je de moeite ervoor over hebt zou het interessant kunnen zijn om nogmaals de klantenservice te bellen (vanaf een andere plek, dat ze niet zien dat jij klant bent), en weer hetzelfde vragen. Dus of er echt geen verdere kosten zijn. Als ze weer zeggen van niet, dan heb je een handig bewijs (want ja, je neemt nu natuurlijk dit gesprek op ;)), om een rechter te overtuigen van misleiding.
Helaas moet jij de persoon dan wel vertellen dat je het gesprek opneemt, anders kun je het volgens mij niet als bewijslast gebruiken. Maar als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, laat je dan even informeren bij een rechtswinkel. Advies inwinnen kost volgens mij niets.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 08-08-2005 23:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1