Printen via andere computer

Pagina: 1
Acties:

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Hallo,

Ik ben ergens bezig om de printer aan de praat te krijgen, via een andere computer. Dit is de situatie: Ik zit thuis, dan maak ik verbinding met de server op de zaak zodat ik de computer daar van afstand kan bedienen. Maar als ik dan iets getypt heb... zou ik het graag hier thuis op mijn eigen printertje willen afdrukken, en niet op de zaak.

Weten jullie hier een oplossing voor, of kan dit niet?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Printer delen uitvoeren en met een VPN werken.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het betreffende documentje naar thuis mailen??

:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Hoe maak je verbinding met die server?

Via een VPN, via RDP of anders?

Verwijderd

Meer info zou handig zijn ;)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
In Windows XP zit ook een onderdeel waarmee je je printer via een website kan aansturen. ICP of IPP of zo heet het, geen idee wat het nu exact heet, maar het is wel erg handig in TS zijn geval denk ik.
In de Windows 2000 en 2003 server editites zit het ook.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*
Ja leuk, elke kiddie ramt jouw printerqueue vol met garbage. Leuke DOS dan.

IPP is leuk voor interne netwerken, maar niet over internet. Dan is het A Very Bad Idea (c) (tm).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:22

ThaHandy

Discovery Channel

printen kan denk ik het beste via een simpele printerserver(LPT) en dan via internet thuis poort 9100 open zetten
en dan op het werkt een printer toevoegen -> IP poort

heb ik al eens eerder gedaan nl :)

Verwijderd

@ ThaHandy: Lees het topic eens -> Dat is dus onveilig! Als ik je IP zou weten dan print ik wel een berg "meuk" uit :+

Citrix die doet dit via een soort van mini-vpn ofzo? Ze mappen iig via net-use je lokale schijven en printer.

Je kan een eigen VPN makkelijk opzetten, en volgends mij kan het zelfs al met HTTHost. Als dat niet voldoende is kan je bijvoorbeeld Hamachi gebruiken. Hiermee zou je ook moeten kunnen printen vanaf het internet, en dat veilig :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Waarom zou IPP onveilig zijn? Toen ik een HBO opleiding in Groningen volgde was IPP praktisch de enige manier om te kunnen printen aldaar. Alvorens te kunnen printen moest je wel bij de eerste keer afdrukken je gebruikersnaam en wachtwoord opgeven van het netwerk van de opleiding.
Het is dus wel degelijk te beveiligen.
Pagina: 1