[geheugen]"slechts" 768 van 1024 herkend?

Pagina: 1
Acties:

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onlangs mij een nieuwe case aangeschaft, een CM stacker, plaats ik alles in die case, wil men PC opstarten, krijg geen beeld. Na lang zoeken gevonden dat het ram niet goed zat??? Terwijl er niets aan verandert was, voorheen ging dual channel nog (2x512 mb DDR samsung pc3200) en nu gaat die plots niet meer.

het raarste van al is dan nog dat "slechts" 768 mb geheugen wordt herkent van de 1024!!!!!!

het zijn DS latjes, is er dan één kant die niet mee wil?? ik snap hier dus niets van, ik verander niets aan mijn hardware, niets overclocked ofzo, en plots wil het niet meer! (bios reset geprobeert, ook de nieuwste bios erop gezet, geen beterschap:s)

specs:

AMD 3500+
Asus A8N SLI deluxe
thermaltake butterfly 480watt
2x512mb DDR samsung PC3200
WD40gig IDE (boot)
ST 200gig sata (data)

iemand die me uitleg kan geven omtrent dit probleem/zelf meegemaakt?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Controleer eerst eens op fouten met memtest

• jan_va
  • Niet online
zal ik zeker eens doen maar heb er nu jammergenoeg niet de tijd voor (heb geen diskettestation enzo...moet er dus nog een insteken)

zijn er toevallig mensen die hetzelfde hebben meegemaakt? want ik heb beide latjes apart in andere PC gestoken en daar had ik geen probleem...

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even je geheugen sloten uitblazen? Mss zit er stof in... wat deze fout veroorzaakt. Aangezien het in een andere pc wel goed werkt sluit ik een geheugen probleem toch wel uit.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• jan_va
  • Niet online
het is zo goed als uitgesloten dat er stof in zit, had een week na deze problemen, een probleem met onboard geluid, mobo terug binnen gebracht en direct een nieuw meegekregen, nog steeds zelfde probleem. heb het dan ook eens laten testen in PC-winkel en daar hadden ze in het begin ook hun zwart scherm, ook problemen met dual channel waar het voorheen wel ging, snap gewoon niet dat dual channel met dezelfde ram latjes plots niet meer werkt!?!

Verwijderd

misschien ESD.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jan_va schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:58:
zal ik zeker eens doen maar heb er nu jammergenoeg niet de tijd voor (heb geen diskettestation enzo...moet er dus nog een insteken)
memtest heb je ook op cd, dus dat is net zo handig.
Als je toevallig een knoppix cd hebt liggen (vanaf 3.4) heb je ook een memtest daarin zitten (bij de boot gewoon memtest intikken).

Ik zou het geheugen evt nog in een ander mobo testen, kijken of het daar hetzelfde doet.

• jan_va
  • Niet online
ESD?

• jan_va
  • Niet online
knoppix heb ik wel ergens liggen, zal het dan eens testen

geheugen zat eerder al in 2 verschillende mobo's zonder probleem...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Memtest86 (van www.memtest86.com dus, duh O-) ) kan je tegenwoordig van CD draaien. Gewoon even downloaden en op een cd branden. Opstarten vanaf die cd en klaar.

Wanbeleid is ook beleid.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Ja statische electriciteit. Waarschijnlijk niet ontladen, nou een paar chips op je ram kapot. Waardoor die niet meer 1024MB aangeeft maar minder omdat die chips niet meer werken.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• jan_va
  • Niet online
net memtest eens laten draaien, gaf ie zelf ook "maar" 768mb aan i.p.v. 1024, ff config gewijzigd bij memtest (memory sizing->BIOS-all) en dan stond er wel 1024mb,
bij de eerste scan regende het al errors, blijkbaar dus toch een kant van een ram module die kapot is, morgen ff nr codima om kingston ram latjes, zal die dan wel in dual channel kunnen laten draaien :9

thx iedereen voor de reacties! prob opgelost
Pagina: 1