Toon posts:

Netwerk ontwerp programma

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi beste mensen,

ik ben op zoek naar een netwerk ontwerp programma die automatisch de IP`s toekent.
bijvoorbeeld ik heb de IP adress 170.222.0.0/16 en als ik bijvoorbeeld een router of switch installeer dan kent hij de IP adres automatisch toe

ik cisco config maker al geprobeerd maar daar lukt de ping test niet.
met andere woorden ik ben opzoek naar een virtuele netwerk ontwerp programma.

mijn dank is groot.

gr Gurinder

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Vraagje,

Als in de cisco config maker zit en je vraagt een console van een router op kan je perfect pingen van die router.
Dus het kan vanaf een router naar router of een andere asset. Je moet wel natuurlijk je assets goed toekennen.
Grote vraag is natuurlijk, wat wil je gaan nabouwen? Wil je met routers, firewalls en servers of alleen simpel met clients en hubjes...

Maar als jij een router neerzet dan moet je aangeven dat hij een dhcp server moet gaan worden en op de client moet je aangeven dat hij virtueel een IP adres krijgt aangelevert.

Kan je trouwens je eerste post opleuken met hoofdletters en goede lidwoorden, staat wel zo professioneel.

[ Voor 28% gewijzigd door vliegjong op 08-08-2005 15:06 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08

DataGhost

iPL dev

1 woord: dhcp

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling is dat ik een netwerk nabouw van een gebouw met cisco appratuur.
ik heb routers, switches en host`s nodig dat is alles, maar ik weet niet hoe ik mijn IP adressen kan controleren in dat programma.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Cisco config maker is your tool!

Waarvoor wil je het gebruiken, als je een presentatie moet doen van een netwerk gebruik je de ccm als soort van visio.
In ccm kan je ook teksten toevoegen en dergelijk. Je moet wel kennis van cisco hebben wil je hier een draaien netwerk in kunnen bouwen.
Je moet namelijk met Rip v2 werken om de routes te reclameren naar de andere routers.
Tevens moet je weten hoe je dhcp moet aanzetten, maar dit kan je allemaal op Google vinden.
Wat ik mis in je startpost zijn de acties die je reeds heb ondernomen om het CCM werkende te krijgen. Dit mis je in al jouw topics en daarom zie je daar ook allemaal slotjes...

Gelukkig ben ik geen mod ;)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reply, ik weet wat ik moet doen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Absoluut geen flame maar als je dat soort mooie spullen hebt staan is het dan niet tijd voor een cursus?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog wel 1 vraagje.

als ik in ccm een simpel netwerkje bouw doormiddel van 2 host`s en een switch lukt de ping als nog niet :? :?

verklaarbaar??
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.