[Exchange] meerdere e-mail adressen 1 mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 00:12
Ik heb in AD een user aangemaakt met bv. de mailbox test@tweakers.net
Dit werkt perfect maar nu wil ik dat diezelfde user meerdere e-mail adressen heeft, dus zet ik bij de properties van de user > Tabblad E-mail addresses > New > SMTP Address > test2@tweakers.net

nu staat deze erbij in het rijtje echter als ik van buitenaf evenals van binnenaf een e-mail probeer te sturen naar test2@tweakers.net krijg ik de melding dat dit e-mail adres niet bestaat. Wat doe ik fout? of wat staat verkeerd ingesteld?

E-mail komt als batch-SMTP binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kun je niet beter aliassen maken?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Volgens mij moet je de afzonderlijke emailadressen wel definieren. In de eigenschappen van een exchange mailbox (dus in de Exchange administrator applicatie) kun je dan 2 dingen instellen: machtigingen dat iemand iets uit naam van kan sturen (dus test uit naam van test2), en dat mail van test2 automatisch in de mailbox van test geplaatst wordt (zodat je niet de mailbox van test2 in de client-mailapplicatie toe moet voegen).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
En hoe doe ik dat? Naar mijn weten is dit toch de manier om alliassen aan te maken? Kan voor de rest ook weinig over vinden, of ik moet iets over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Welke versie OS
Welke versie Exchange

etc etc

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
:X sorry

Windows 2003 Small business
Exchange 2003
Op een Dell poweredge 1800

De foutmelding die je krijgt als je mailtje stuurt naar test2:
errorcode 550 5.1.1 User unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:27

lier

MikroTik nerd

Zou het kunnen dat AD de wijzigingen nog niet verwerkt heeft ?
Hoe lang heb je gewacht tussen het aanmaken van het mail adres en het versturen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
zit ongeveer half uur tussen en server is intussen ook gereboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:27

lier

MikroTik nerd

Ook als je een telnet sessie opent naar poort 25 van je server en daar probeert een mailtje te sturen naar het nieuw aangemaakte mail adres ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

Behalve het koppelen van een e-mail adres bij een gebruiker, dien je ook een Recipient Policy aan te maken binnen de Exchange System Manager (te vinden onder Recipients).

Zodoende geef je binnen Exchange aan, dat je ook meerdere internetdomeinen wilt gebruiken binnen MS Exchange 2003. Anders krijg je inderdaad foutmeldingen en/of NDR terug vanaf Exchange. Je kunt de Default Recipient Policy aanpassen door een nieuwe SMTP domein toe te voegen (doen op momenten dat er sprake zijn van e-mail adressen dezelfde domeinen maar alleen bij verschillende extensies zoals bedrijf.com, bedrijf.nl, bedrijf.org, etc) of gewoon een nieuwe Recipient Policy aanmaken (doen op momenten als je verschillende domeinen wilt hanteren en welke niet voor alle gebruikers gelden).

Volgens mij zou je hiermee verder moeten komen ;)

Spuitelf die ik ben! |:( Is niet van toepassing bij jou verhaal (moet eens leren lezen 8)7 )

Kun je voor de gein de foutmelding geven die naar voren komt in de verkregen NDR? Want als je een nieuwe SMTP adres toevoegd aan de gebruiker met hetzelfde domeinnaam, dan zou dit binnen enkele minuten toegepast moeten zijn. Heb je toevallig niet een anti-spam en/of anti-virus service ervoor hangen?

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 08-08-2005 15:29 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58267

Je doet het wel op de correcte manier.
Moet je misschien even verdiepen in de instellingen van de BSMTP.

Je opent Exchange System manager. Ga naar Connectors. Klik met de rechtmuis op Small Business SMTP connector. Ga naar het tabblad advanced.

Vink alles uit. Klik op request ETRN/TURN when sending messages vul bij server jouw bsmtp server adres in. Klik op Use ETRN. Klik op Domain en voeg hier je locale domein toe en je tweakers.nl.

Deze instellingen werkt voor mij met bsmtp.

Greetz ID2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
Reporting-MTA: dns; pluto2.isd-holland.nl
X-Postfix-Queue-ID: 1CCDD2FC031
X-Postfix-Sender: rfc822; bla@bla.nl
Arrival-Date: Mon, 8 Aug 2005 15:28:56 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; test2@tweakers.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; host relay.tweakers.nl[**.**.62.16] said: 550 5.1.1
User unknown (in reply to RCPT TO command)

natuurlijk met veranderde gegevens..

verder is de "Microsoft exchange MTA stacks" service gestopt? weet ook niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29

nwagenaar

God, root. What's the differen

MS Exchange MTA Stacks heeft volgens mij niet te maken met SMTP (inbound), maar bij onze servers staat hij dus wel aan omdat wij verschillende Outlook clients gebruiken en door deze service aan te zetten beter schijnen te verbinden. Het kan nooit kwaad om het de service aan te zetten.

Enfin, heb je toevallig ook al Google gebruikt? En met name deze link al eens bekeken? Het lijkt mij een RELAY probleem, maar zeker weten die ik nog even niet ;) Bovendien, heb je ook al geprobeerd om de SMTP Protocol service opnieuw op te starten?

Bovendien kan het geen kwaad om logging aan te zetten op je SMTP Protocol (altijd handig) en Diagnostic Logging (Rechtermuisknop op SERVERNAAM binnen Servers -> Properties) van de SMTP Protocol (MSExchangeTransport) op maximum te zetten (hierna SMTP Protocol Service herstarten).

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 08-08-2005 15:56 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
OMFG :X

blijkt dus dat een e-mailadres met 2 letter voor de @ niet genoeg is.. en dat terwijl die in de oude server er ook in stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 04:10

dusty

Y! Celebrate Life!

Stoney187 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:13:
OMFG :X

blijkt dus dat een e-mailadres met 2 letter voor de @ niet genoeg is.. en dat terwijl die in de oude server er ook in stond :X
mm
dus zet ik bij de properties van de user > Tabblad E-mail addresses > New > SMTP Address > test2@tweakers.net
"test2" zijn niet 2 letters. :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1