[Netscape 8] Netscape/IE engine probleem

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
Het leek mij 'n goed idee om Netscape 8 uit te proberen om via deze browser tussen the best of both worlds (IE / Internet Explorer en FF / Firefox) te kunnen schakelen middels één enkele muisklik als ik een website zou tegenkomen die niet correct op m'n scherm wordt weergegeven.

Mijn startpagina is al sinds jaar en dag www.nu.nl en die krijg ik soms niet benaderd in de "IE-stand" van Netscape want Netscape klapt er dan in z'n geheel uit (wanneer ik www.nu.nl in de FF-stand opvraag heb ik géén problemen en ook met de échte IE heb ik nog nooit problemen gehad). Iedere keer áls ik www.nu.nl niet op m'n scherm weet te krijgen, dan meldt Netscape dat het bestand nswf.dll de oorzaak is. 1) Wat kan ik hieraan doen en waarom treed dit probleem maar af en toe op?

Ik dacht dat 't misschien een bugje kon zijn in de versie die ik gebruik(te), Netscape 8.0.3.1.
Deze versie had ik gedownload van de Netscape Website zélf. Ga ik daar weer kijken of er wellicht een nieuwe versie beschikbaar is, zie ik tot m'n stomme verbazing dat Netscape nu versie 8.0.2 aanbiedt (een versie lager??). Ik dacht misschien nog 'n typfoutje, dus ik ga 'm toch opnieuw installeren. Tijdens de installatie geeft Netscape aan dat er al een nieuwere versie op m'n pc staat geïnstalleerd. Ja hallo! Dat klopt! Toch de installatie doorgezet en warempel, ik ben van versie 8.0.3.1 naar 8.0.2 gegaan en de zo nu en dan optredende problemen met www.nu.nl in de IE-stand zijn gebleven.

Ga ik hier bij Meuktracker van Tweakers.net kijken, dan zie ik wél Netscape 8.0.3.1 staan uitgebracht op 26-07-'05. Maar die link die daarbij staat leidt naar de Netscape pagina's, dus wanneer je daarop klikt, dan installeer je versie 8.0.2 en géén versie 8.0.3.1 ! En ook blijkt versie 8.0.2 helemaal niet te bestaan volgens Tweakers.net/Meuktracker. 2) Kan iemand mij even uitleggen waar Netscape 8.0.3.1 is gebleven, want in die versie waren een aantal beveiligingslekken gedicht die in versie 8.0.1 waren ontdekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Thexder op 08-08-2005 14:44 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Netscape 8.0.3.1 had een aantal (flinke?) bugs. Hier kan je deze versie alsnog downloaden als je wilt.

Gebruik zelf geen Netscape en kan je met het probleem ook niet echt helpen. Heb je al geprobeerd Javascript e.d. uit te schakelen? En wat is dat 'nswf.dll' bestand? Kan er nergens info over vinden.

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
JoetjeF schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:24:
Netscape 8.0.3.1 had een aantal (flinke?) bugs. Hier kan je deze versie alsnog downloaden als je wilt.

Gebruik zelf geen Netscape en kan je met het probleem ook niet echt helpen. Heb je al geprobeerd Javascript e.d. uit te schakelen? En wat is dat 'nswf.dll' bestand? Kan er nergens info over vinden.
Kreeg zojuist weer diezelfde foutmelding en ik zie nu dat het volgens Netscape (zowel versie 8.0.2 als versie 8.0.3.1) regelmatig fout gaat met 't bestand npswf32.dll i.c.m. het oproepen van mijn startpagina www.Nu.nl .

Via Google begrijp ik dat dit .dll bestand een plugin is van Macromedia's Flash/Shockwave Player.
Op deze pagina lees ik dat ik de plugin problemen kan geven indien het een versienummer lager dan 5.0.41.0 heeft. Gecontroleerd, maar mijn plugin heeft versie 7.x, dus dat zou geen problemen moeten geven. Ik ga eerst naar bed, 't is weer veels te laat nu, maar later vandaag ga ik eerst Netscape 8.0.3.1 weer installeren. Dan verwijder ik handmatig de plugin in de hoop dat Netscape zelf opnieuw om de plugin zal vragen om ingesteld te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thexder op 09-08-2005 04:53 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Netscape 8.0.3.3 is inmiddels verschenen. Deze kan je hier downloaded :)