[MCE 2005] Losse Mp3 nummers in MCE

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:57

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
Ik heb zelf sinds kort een MCE systeem gebouwd en geinstalleerd. Het draait perfect alleen zit in met mijn losse mp3 nummers. Ik heb namelijk naast een heleboel albums ook een heleboel losse nummers. Dit zijn gewoon getagde mp3 bestanden. Hier heb ik een stuk of wat van. Eerst liet ik mediacenter alle losse nummers zoeken en toevoegen alleen maakt MCE dan bijna van alle losse nummers een nieuw album aan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik weet dat MCE uitgaat van de informatie in de tags en daardoor dus alles in een apart zet zet maar is er ook een plugin/aanpassing die het mogelijk maakt om gewoon een stel losse nummers toe te voegen. Ik heb op google/greenbutten/mcesoft etc. gezocht voor plugins die bovenstaande deden maar niets gevonden. Heb ondertussen wel een aantal andere intressantie plugins gevonden maar dat is offtopic ;) Ik zou in principe al mijn losse nummers met behulp van tag & rename in een los album kunnen zetten maar dat vind ik ook zo'n gedoe vooral als er steeds eens in de zoveel tijd nieuwe nummers bijkomen. Want zodra ik het vergeet dan gaat mijn albumlijst weer naar zijn grootje.

Ik ben vast niet de enige die met dit probleem kampt en ik zou zo geen oplossing weten. Aangezien er redelijk veel mensen hier zitten met een MCE pc moet er toch iemand een oplossing voor gevonden hebben.

edit:Het gaat btw om MCE 2005

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Same problem here. Ik heb een zondagmiddag mijn mp3's (ongeveer 5000 stuks) helemaal opnieuw getagged zodat ik ze iig onder dezelfde albumnaam hebt staan. Maar dan nog maakt MCE er een potje van(oftewel mediaplayer)! In winamp via de libary is alle perfect geordend. Dit is best frustrerend. Wie maakt hier op GoT de eerste winamp plug-in? :P :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
@ renzo4000:wat ik er van gelezen heb op site's luistert MCE voor albums naar de "Orchesta or Band" tag. Deze staat onder additional bij tag & rename. Als je deze aanpast moet alles goed komen.

Alleen heb ik daar dus geen zin in :P

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
/me schopje *
Niemand een idee?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Guldan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:42:
@ renzo4000:wat ik er van gelezen heb op site's luistert MCE voor albums naar de "Orchesta or Band" tag. Deze staat onder additional bij tag & rename. Als je deze aanpast moet alles goed komen.

Alleen heb ik daar dus geen zin in :P
Ja ik dus ook niet! :P ... ik ben er best lang mee bezig geweest, kan ik weer opnieuw beginnen. Ik stel gewoon voor dat iemand hier op GoT zich gaat uitleven op een winamp plug-in >:).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

het probleem hier is dat ik graag al mijn mp3's de tag's van wil verwijderen
heel vaak heet een muziek nummer (mp3 tag) Track01.
en als ik de tag verwijder dan is de naam hetzelfde als de bestandsnaam.
heeft iemand een naam (van software) waarmee ik mp3tags gewoon simpel kan verwijderen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 14:12 ]

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
alstu:
http://www.mp3fe.com/main.htm

Download mp3 tag remover en klaar is SvdB_Cameleon.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Guldan schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:28:
alstu:
http://www.mp3fe.com/main.htm

Download mp3 tag remover en klaar is SvdB_Cameleon.
Even een klein kickje, ik heb hetzelfde probleem maar die Tag-remover zorgt er niet voor dat ik bestandsnamen in MCE zie. Ik neem aan dat ik die Tag remover moet gebruiken, dan een nieuwe afspeellijst maken en toevoegen in MediaPlayer?

Dat help bij mij niet, zijn hier andere oplossingen voor, Greenbutton en MS hebben beiden geen goede oplossingen.
Pagina: 1