Webcam streaming video project

Pagina: 1
Acties:
  • 1.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
LS

Heb geen ervaring met webcams, maar ben even bezig met een project voor mezelf
Ik ben her en der op internet aan het zoeken naar een geschikte webcam om video te streamen op een website en het ook direct op te nemen.
Om iets meer vrijheid te creeren is mijn oog gevallen op de logitech sphere, met 90 graden l/r en 60 graden h/l.

Ik heb namelijk thuis 3 katten, en zou wel graag willen weten wat ze doen overdag en dit volgen via me website, tevens ook op willen nemen en dus ook de katten volgen aangezien dit mogelijk is met deze webcam.

Wat is er voor nodig om het over internet op me website te streamen?
Heb het volgende gevonden aan softwarehttp://www.eyespyfx.com/orbitfx.asp
Maar ik kan me ook voorstellen dat met b.v. Webcam XP, en af en toe zelf remote overnemen van de pc, ik ook de katten kan volgen wat vervolgens weer wordt gestreamd.

Wil graag even op of aanmerkingen mbt webcam en software om het te streamen.

GRTZ

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien is ip/ethernet cam is, sitecom heeft zoiets http://sitecom.com/produc...?product_id=299&grp_id=10

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• GrandPuba
Ja, is een mooi dingentje, echter zou ik het apparaat ook gevoed zien worden door usb, om zo min mogelijk kabels te hebben.
Wellicht dat ik het ook nog in een aquarium wil maken, en dan zijn iets minder kabels wel prettig.
Maar het zou voor in huis wel een optie zijn.
Daarom wat als je dit in een aquarium wilt hebben.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voeding via USB? Die camera hoef je niet eens aan een computer te hangen. De enige kabel die je nodig hebt is een netwerk kabel en stroomvoorziening.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:51

Dogooder

dus...

Mocht je voor de oplossing met een webcam en dan je pc overnemen gaan, houd er dan rekening mee dat VNC of iets degelijks meestal geen hardware acceleratie of iets dergelijks ondersteund. Wat als resultaat een zwart scherm aan je andere kant geeft.
Ook zijn de meeste remote desktop oplossingen demand driven by the client. Het scherm wordt enkel geupdate als de client daar om vraagt. Moet je dus blijven bewegen met je muis wil je scherm niet stilstaan.
Eventueel iets om rekening mee te houden.
Verder heeft microsoft ook nog iets van een programma beschikbaar(ben naam kwijt) om gewoon video of webcam te streamen over het net. Dit is wel een oplossing.

• GrandPuba
Janoz schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:13:
Voeding via USB? Die camera hoef je niet eens aan een computer te hangen. De enige kabel die je nodig hebt is een netwerk kabel en stroomvoorziening.
Ja, via usb heb je 1 kabeltje nodig(voor de communicatie en voeding van de webcam), en op het punt waar ik die camera wil hebben heb ik geen stroom meer....
Wil het namelijk via een USB extender doen, dia via utp loopt, zo kan ik en makkelijk een grote afstand overbruggen tot 45 meter en het apparaat direct aan me pc hebben.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

USB heeft een max van 5 meter. Met extenders gaat het sowieso niet lukken dus. Waarschijnlijk zul je op zoek moeten naar een PoE IpCam. Een webcam met een eigen netwerk aansluiting die ook de stroom via deze netwerk aansluiting krijgt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Janoz schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:44:
USB heeft een max van 5 meter. Met extenders gaat het sowieso niet lukken dus. Waarschijnlijk zul je op zoek moeten naar een PoE IpCam. Een webcam met een eigen netwerk aansluiting die ook de stroom via deze netwerk aansluiting krijgt.
Mijn idee.

Axis PoE camera's
HP ProCurve Switch 2626-PWR

LinkedIn WoT Cash Converter

• GrandPuba
Ja PoE is nog beter, maar het is ff een hobby projectje, en vind de apparatuur een beetje prijzig, een PoE switch heb ik hier wel liggen, maar die AXIS camera's zijn al gauw over de 300 euri.

USB Kan met de juiste apparatuur wel verder als 5 meter:

Met de Mini-Cat UU150 USB- extender kunt u uw USB- apparaten zoals camera’s, printers en hubs tot 45 meter van uw PC vandaan plaatsen. Als transmissie-medium wordt gebruikt gemaakt van UTP Cat.5 bekabeling. Er hoeft geen additionele software geïnstalleerd te worden en er is geen Power Supply vereist. Op de USB-poort van de PC wordt de USB-“sender” aangesloten. Aan het einde van de UTP-kabel wordt de USB-“ receiver” aangesloten.

Ik wacht nog even de prijs van het product af.
Afbeeldingslocatie: http://www.artelcom.nl/product_headers/header_hrt_UU150.gif

Verwijderd

Ik ben met een soortgelijk projectje bezig en heb op het kabel lengte probleem na (vandaar dat ik dit forum vond toen ik zocht op Mini-Cat UU-150) alle beschreven problemen opgelost. Ik gebruik het programma "Active Webcam 6.2' van PY software. Werkt met remote desktop, kan meerdere webcames en IP camera's aan. Heeft ook een ingebouwde web functie en heb ik dan ook aan de praat over het Internet. Ondersteund opnemen en motion detection wat gewenst is om HD space te sparen.

Ben het met je eens dat webcam en USB m.b.t. ontsluiting er mee door gaat. Eén kabel en eenvoudig te voeden en te versterken. Voor meerdere camera's eenvoudig knooppunten (USB Hub) aan te leggen. De PC splitst het signaar als onderdeel van het USB protocol immers weer netjes.

Als tips en of trucs voor me hebt houd ik me aanbevolen. Al je een goegkopere USB Extender vindt dan de Mini-Cat UU-150 (toch al gauw € 95) laat het me dan weten

Verwijderd

Ik raad je aan om LogiSphere eens te proberen, die zou ook moeten kunnen streamen (ook met andere camera's dan de Logitech Sphere, alleen dan kan je ze niet bewegen).
Pagina: 1