Senlheidsverhoging @home 2006

Pagina: 1
Acties:

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik wilde het jullie niet onthouden:

"Het laatste nieuws dinsdag 26 juli 2005 Essent in de Media

Internetten via de kabel kan vijftig keer sneller Medio volgend jaar eerste uitrol Momenteel surft de doorsnee Nederlandse breedbandinternetter nog met een gangetje van 1 tot 4 megabit per seconde. Essent wil volgend jaar starten met de uitrol van een supersnelle aansluiting van maar liefst 100 Mb/s.

Essent is bijna twee jaar geleden samen met het Finse technologiebedrijf Teleste in Boxtel gestart met het testen van een veelbelovende opvoertechniek. Bij aanvang van deze proef, in september 2003, werd reeds gesteld dat een topsnelheid van 100 Mb/s tot de mogelijkheden behoorde.
Volgens woordvoerder Irwin Broen van Essent is die grens in laboratoriumtests intussen zelfs overschreden. 'In praktijksituaties hebben we die snelheid nog niet bereikt, maar 100 megabit per seconde zit er zeker in", vertelt Broen. 'We verwachten dit medio volgend jaar ergens in ons dekkingsgebied te kunnen aanbieden.' De zegsman verwacht geen onmiddellijke
stormloop: 'Onze huidige top is 10 Mb/s en dat vinden de meeste mensen al erg snel. Maar als je bijvoorbeeld in de muziekbranche werkt en veel mp3'jes verstuurt en ontvangt, dan kan zo'n verbinding uitkomst bieden.' "

:9~

Bron: volgt nog...

Mod: s.v.p. titelfix...

[ Voor 12% gewijzigd door Nulnulnix op 08-08-2005 14:00 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

De grote vraag is dan alleen:
Voeren ze de huidige gebruikers gratis op, of maken ze daar nieuwe abonnementen voor aan? Waarschijnlijk dat laatste, zorgt weer voor veel inkomsten waarschijnlijk ;)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58
hoop dat ze dan wel 100mbit meteen doen up/down voor rond de 50€

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Leuk hoor die aankondigingen van @home. Het duurt alleen een beetje lang voor ze het uitvoeren op een respectabel stabiel niveau. Ik had tot voor kort geen last van mijn verbinding. Krijg je een verhoging en voila: een instabiele verbinding die ad random je van het internet afgooit.

Daarnaast is er op het @home netwerk een drastisch te kort aan materiaal. Sommige signalen hebben wel tot 7 keer nodig om contact te krijgen met een andere server binnen het eigen netwerk. Capaciteitsprobleem??

Maar goed. Ik zie het volgende nieuwsbericht al voor me.

@home 1-1-2006
Eind 2007 zal @Home de snelheid gaan verhogen tot wel 1Tb Down en 10MB up. dit zal gefaseerd plaatsvinden. De laatste aanpassingen zullen rond 31-12-2007 plaatsvinden/ |:( |:(

Eerst zien dan geloven

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
idd mee eens, tot 64 kbyte up ging alles goed, nu naar 75 toe en de upload is gezakt naar 50kbyte. D'r zijn wel werkzaamheden geplaned. Dus dat wordt ook weer één week problemen, iig dat is mijn ervaring.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 18:06
Nulnulnix schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:58:
Maar als je bijvoorbeeld in de muziekbranche werkt en veel mp3'jes verstuurt en ontvangt, dan kan zo'n verbinding uitkomst bieden.' "
mooie woordspeling :Y)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08

defiant

Moderator General Chat
Het 100mbit oftewel ethernet-over-cable zit al lang in de pipeline bij essent, interessant om te zien dat ze het in 2006 willen gaan uitrollen.
linkje over de toegepaste techniek van teleste

Maargoed, @home blijft @home, en ik denk dat iedereen de ontwikkelingen met een zeker scepsis zal gaan volgen
De grote vragen blijven:
  • Komt er een traffic limiet ? (het lijkt me zeer logisch van wel)
  • Zo ja, hoe hoog?
  • Komt er een upload beperking ? (lijkt me ook zeer logisch)
  • Zo ja, hoe hoog/veel? En op wat voor een manier? (snelheid of apart upload limiet)
  • Hoelang duurt de uitrol? (@home telefonie laat zien dat men toch niet goed risico's kan inschatten)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Klippy

Still Game

Beetje nutteloos topic dit, iedereen weet inmiddels wel dat die snelheden mogelijk zijn en dat ze daar aan werken, maar ze werken ook nog aan zoveel andere dingen...

Hier is trouwens al een topic over: Essent bezig met pijlsnel internet (100mbit!!) en dat is er maar een van de velen.

Topictitel is ook niet echt realistisch, de naam van @home wordt nergens genoemd en al zeker niet dat in 2006 de snelheden van @home verhoogd worden.

Zou het fijn vinden als we ooit aan de 100Mbit zitten en dat zal ook wel gebeuren, maar dat ie ik niet zo snel gebeuren. Zeker niet in 2006 voor alle abonnee's.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Defiant schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:51:

• Hoelang duurt de uitrol? (@home telefonie laat zien dat men toch niet goed risico's kan inschatten)
Niet alleen met @Home telefonie. Ook de uitrol van het huidige kabelnet heeft jaren vertraging opgelopen.
Zo kwamen ze bij mij pas online 2,5 jaar na de eerste datum die aangegeven werd en werd die datum tussentijds zo'n beetje elk half jaar bijgesteld (omdat ze weer voorbij de geplande activatiedatum waren).

Signatures zijn voor boomers.

• Nulnulnix
Om maar wat twijfels weg te nemen...
Bron is: Essent Intranet. En @home is onderdeel van Essent Kabelcom...
O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Nulnulnix op 08-08-2005 17:54 ]

• Nulnulnix
Klippy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:59:
Beetje nutteloos topic dit, iedereen weet inmiddels wel dat die snelheden mogelijk zijn en dat ze daar aan werken, maar ze werken ook nog aan zoveel andere dingen...

Hier is trouwens al een topic over: Essent bezig met pijlsnel internet (100mbit!!) en dat is er maar een van de velen.

Topictitel is ook niet echt realistisch, de naam van @home wordt nergens genoemd en al zeker niet dat in 2006 de snelheden van @home verhoogd worden.

Zou het fijn vinden als we ooit aan de 100Mbit zitten en dat zal ook wel gebeuren, maar dat ie ik niet zo snel gebeuren. Zeker niet in 2006 voor alle abonnee's.
Nutteloos? Voor jou misschien wel, voor anderen zeker niet.
Feit is wel dat veel hogere snelheden technisch gezien mogelijk zijn.

Titel niet realistisch?
@home wordt inderdaad niet bij naam genoemd, maar wel Essent. Van welk bedrijf maakt @home onderdeel uit? Juist: Essent en wel EKC (Essent KabelCom)..
Men heeft het over volgend jaar. Kijk eens naar de datum... Tel daar een jaar bij op. Conclusie: ergens in 2006 zal men beginnen met de uitrol. Wanneer is idd nog maar de vraag.
Het is aannemelijk dat men ook opties bekijkt voor een eventueel nieuw type abbo, maar daar is nog niets bekend over.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Klippy

Still Game

Nulnulnix schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:04:
[...]

Nutteloos? Voor jou misschien wel, voor anderen zeker niet.
Feit is wel dat veel hogere snelheden technisch gezien mogelijk zijn.
Feit is inderdaad dat veel hogere snelheden mogelijk zijn, maar dat is algemeen bekend en dat is al zeker 2 jaar bekend.
Zijn ook al een aantal topics over dus het nut van dit topic zie ik nog steeds niet :P
Titel niet realistisch?
@home wordt inderdaad niet bij naam genoemd, maar wel Essent. Van welk bedrijf maakt @home onderdeel uit? Juist: Essent en wel EKC (Essent KabelCom)..
Men heeft het over volgend jaar. Kijk eens naar de datum... Tel daar een jaar bij op. Conclusie: ergens in 2006 zal men beginnen met de uitrol. Wanneer is idd nog maar de vraag.
Het is aannemelijk dat men ook opties bekijkt voor een eventueel nieuw type abbo, maar daar is nog niets bekend over.
Dat @Home van Essent is weet ik ook, maar Essent is niet gelijk aan @Home.
Ik geef toe dat de kans groot is dat @Home die verbindingen gaat beheren, maar dat is geen reden om nu in de titel te vermelden dat @Home in 2006 de snelheden gaat verhogen. Want dat is gewoon niet waar.
De kans dat er nieuwe abonnementen bijkomen lijkt me veel waarschijnlijker, het is echt niet zo dat nu in 2006 opeens alle snelheden om hoog gaan.
En beginnen in 2006 geloof ik best, paar tests in 2 dorpen en langszaam aan de infrastructuur veranderen zal vast beginnen in 2006, maar ik geloof niet dat het voor 2007 algemeen beschikbaar wordt.

Ik zie ook staan in je artikel dat 10Mbit nu de top is, maar ik kan me niet herinneren dat @Home die nu aanbied..?

Maar goed hoor, ik hoop natuurlijk ook dat het beschikbaar wordt en ook nog betaalbaar is, maar ik weet dat dit al jaren op de planning staat, dus ik geloof er niet zo snel in :P

[ Voor 9% gewijzigd door Klippy op 08-08-2005 19:31 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Nulnulnix
10 Mbit is een theoretisch maximum (wellicht gehaald onder gecontroleerde labomstandigheden) en wordt daarom ook niet aangeboden. M.i. zal dat ook niet worden aangeboden, aangezien men 100 Mbit wil gaan uitrollen over ruwweg een jaar.

Nieuw abbo van 100Mbit zou wel zo wenselijk zijn.
Voor veel mensen is 100Mbit nogal overkill. Ik vraag me dan ook af of 100 Mbit voor een interessante prijs kan worden aangeboden...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nulnulnix schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:46:
10 Mbit is een theoretisch maximum (wellicht gehaald onder gecontroleerde labomstandigheden) en wordt daarom ook niet aangeboden. M.i. zal dat ook niet worden aangeboden, aangezien men 100 Mbit wil gaan uitrollen over ruwweg een jaar.

Voor veel mensen is 100Mbit nogal overkill. Ik vraag me dan ook af of 100 Mbit voor een interessante prijs kan worden aangeboden...
sja,
vraag me ook nog altijd af waarom ik in 1999 al bij @home surfde met 4 tot 5! mbit!
later werdt dit terug gedraait naat 2,5 tot 3mbit
om het in 2 stappen weer te verhogen naar 4 tot 5 mbit 8)7

edit,

net even 1 vd die PDFs gelezen van teleste mbt ETH
alleen die multitaps hebben maar een 100mbit ethernet poort?!
en 12 userports en je mag de multitaps nog cascaden ook :/ oftewel :W snelheid!

[ Voor 13% gewijzigd door SMSfreakie op 17-08-2005 12:59 ]

404 Signature not found

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:58
Nulnulnix schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:46:

ben dan wel bang dat ze een data limiet derop gooien

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 16:38
als dat dan ook een al hoge datalimiet is is het niet erg. als je een datalimiet hebt van een gig of 200(ivm eventuele sites) dan is het goed te doen. Anders schiet het nog niet veel op.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1