Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan een dialer schijnbaar een veilig nummer lijken?

Pagina: 1
Acties:

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik gebruik af en toe een vrij oude PC (Pentium-II, Win98) met ISDN inbel internet. Toen ik probeerde in te bellen kon ik in het inbel-schermpje zien dat het telefoonnummer geen 06760 meer was, maar dat hij probeerde in te bellen op een 0900 nummer. Meteen annuleren dus! Ook verscheen er meteen een foutmelding van TAPISVR.EXE.
Blijkbaar was er dus een dialer aanwezig en dus rinkelden bij mij meteen alle alarmbellen. Ik denk dat ik mij geen grote zorgen hoef te maken, aangezien het veranderde telefoonnummer mij meteen opviel, en aangezien de foutmelding van TAPISVR.EXE ervoor zorgt dat het inbellen helemaal niet werkte.
Maar goed, dus wel even goed mijn best gedaan om allerhande scanners over het systeem te halen, alle externe connecties verwijderen, ISDN kaart opnieuw installeren enz. Het resultaat is dat hij het nu weer helemaal lijkt te doen.
Ik ben echter een beetje paranoide geworden. Tijdens het inbellen staat er nu gewoon het standaard nummer 06760-77777 (12 move inbellen). Maar is het in theorie mogelijk dat er een geavanceerde dialer bestaat, die toch stiekem naar een duur nummer belt, terwijl het lijkt alsof hij naar een veilig nummer bestaat? Het gekke is namelijk, dat als ik naar 12move inbel, ik altijd verbinding krijg, ongeacht het wachtwoord dat ik invul !

Bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me dat je gewoon even iets van anti-spyware moet draaien, die zal hem wel weghalen :)

En anders: even de kpn klantenservice bellen met de vraag of ze op jouw nummer 0906 nummers kunnen blokkeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:08:
En anders: even de kpn klantenservice bellen met de vraag of ze op jouw nummer 0906 nummers kunnen blokkeren :)
Dat kan wel natuurlijk, maar dan hij bepaalde andere nummers ook niet meer bellen }) .

Volgens mij zijn er inderdaad dailers nummers waar je eerst naar gewoon nummer belt en dat je vervolgens word doorgeschakeld naar een veel duurder nummer. Heb ik geloof ik een keer gezien bij een consumentenprogramma.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:19:
[...]

Dat kan wel natuurlijk, maar dan hij bepaalde andere nummers ook niet meer bellen }) .

Volgens mij zijn er inderdaad dailers nummers waar je eerst naar gewoon nummer belt en dat je vervolgens word doorgeschakeld naar een veel duurder nummer. Heb ik geloof ik een keer gezien bij een consumentenprogramma.
een doorschakeling betaal je als bellende partij niet gelukkig (anders vraag ik direct een duur 0900 nummer aan en schakel ik mijn mob door :p). Een dialer die een normale windows inbelverbinding aanmaakt kan denk ik niet het nummer faken, maar een virus achtig iets wel. Geen enkele reden waarom je niet een stukje software kan instrueeren: "laat X zien en bel ondertussen Y"

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Homer.J schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:58:
[...]
Het gekke is namelijk, dat als ik naar 12move inbel, ik altijd verbinding krijg, ongeacht het wachtwoord dat ik invul !

Bedankt!
Ik kan me van een paar jaar egleden herinneren dat Zonnet toen alleen maar verlangde dat er iets stond ingevuld. Er werd (wordt??) dus niet gekeken naar wat er is ingevuld, maar of er iets is ingevuld. Weet niet of dat bij 12move zo is, maar kan me er iets bij voorstellen.
Was wel heel prettig bij gebruikers die niet doorhadden dat ze een nieuwe/andere provider nodig hadden. Alleen het telefoonnummer maar aanpassen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nadat ik ad-aware, spybot en hijackthis had gebruikt, ik alle ISDN drivers opnieuw had geinstalleerd en ik de externe connecties opnieuw had ingesteld, kon ik met ad-aware, spybot en hijack this geen enkele dialer meer vinden.
En tijdens het inbellen is ook het juiste tel.nr. zichbaar onderin het inbel schermpje. Afbeeldingslocatie: http://www.sfsu.edu/~helpdesk/pics/dialup_connection.gif
(Dit is geen echt screenshot van mij, maar even snel opgezocht via google, zodat het duidelijk is welk schermpje ik bedoel).

Ik ga er daarom vanuit dat het allemaal wel goed zit. Ik vroeg me alleen af of er ooit al eens dialers gesignaleerd zijn die toch een duur nummer bellen, terwijl in het inbelscherm een veilig nummer staat.

Groetjes.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 18:13
Lijkt me eigenlijk sterk, zolang je via het windows 'Dial-up Connection' inbelt is er volgens mij niks aan de hand.. Vertrouw je het echt niet, blokkeer dan maar die hap (maar volgens mij betaal je daar zelfs extra voor ..)

Succes..
Pagina: 1