Toon posts:

[2003] Hoe in userlogon toch administratorrechten verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier deze vraag nog al een keer gesteld en toen zeiden ze tegen mij dat ik meer moest leren van active directory. Wel ik heb mijn boek en internet al deftig nageplozen en ik vind ECHT geen oplossing. Als een user ingelogd is en ik neem zijn pc over met remote hoe kan ik dan zorgen dat ik wel alle rechten heb om vanalles aan te passen. Plz dont flame ik heb echt al vanalles opgezocht.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:24
start -> run -> cmd
runas /?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:49:
Plz dont flame ik heb echt al vanalles opgezocht.
Dan ben je geen ster in zoeken :(

Wanneer je binnen een user-sessie admin rechten wilt hebben, is runas de manier.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Naar mijn beste weten is het niet mogelijk om al draaiende te zorgen dat een user alle rechten heeft. Het is natuurlijk wel mogelijk een user (tijdelijk) toe te voegen aan de groep administrators, of runas te gebruiken, maar ik weet niet of dat jouw idee is. Wat is het probeem precies, want misschien zijn er ook andere oplossingen?

http://twitter.com/randalpeelen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Jimmy Pop schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:56:
Naar mijn beste weten is het niet mogelijk om al draaiende te zorgen dat een user alle rechten heeft.
Dat klopt
Het is natuurlijk wel mogelijk een user (tijdelijk) toe te voegen aan de groep administrators,
Maar daarvoor meot de gebruiker opnieuw inloggen; group membership wordt alleen bij logon geprocessed.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

toch maar weer de boeken in.....?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm okee, is niet zoveel werk hem effe administrator te maken. Bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar wat wil je bereiken dat met 'runas' niet lukt dan? :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

elevator schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:32:
Maar wat wil je bereiken dat met 'runas' niet lukt dan? :)
Hmmz. Klinkt alsof-ie in een remote control sessie instellingen wil doen waar de ingelogde user geen privileges voor heeft. 's Natuluk kortzichtig om dat persé in die remote control sessie te willen doen. Je doet die sessie vanaf een ander werkstation en daar ben je of al ingelogged als domain admin of je hebt runas mogelijkheden. TS moet dus op z'n eigen werkstation regedt32 starten en dan connecten naar de registry van het target werkstation; kannie alles doen. Of z'n eigen explorer opstarten en connecten naar \\werkstation\c$; kun je alles doen op die schijf.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:36:
[...]

Hmmz. Klinkt alsof-ie in een remote control sessie instellingen wil doen waar de ingelogde user geen privileges voor heeft. 's Natuluk kortzichtig om dat persé in die remote control sessie te willen doen. Je doet die sessie vanaf een ander werkstation en daar ben je of al ingelogged als domain admin of je hebt runas mogelijkheden. TS moet dus op z'n eigen werkstation regedt32 starten en dan connecten naar de registry van het target werkstation; kannie alles doen. Of z'n eigen explorer opstarten en connecten naar \\werkstation\c$; kun je alles doen op die schijf.
Just dit wou ik doen, maar door de reacties hier dacht ik dat het niet mogelijk zou zijn, merci voor de tip, ik ga verder zoeken in die richting.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke reacties dan?

Ik zie er een stuk of 3, 4 die toch echt een van de bovenstaande methodes aangeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Brahiewahiewa schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:36:
Hmmz. Klinkt alsof-ie in een remote control sessie instellingen wil doen waar de ingelogde user geen privileges voor heeft. 's Natuluk kortzichtig om dat persé in die remote control sessie te willen doen.
Maar juist ook als een normale user kan je met runas gewoon de benodigde priviliges krijgen? Een command prompt opstarten met 'runas' en je hebt een ideaal "start" platform als het ware :P
Pagina: 1